در آلمان؛ «گردو» به جشنواره فیلم لوکاس می‌رود

منبع: سینما پرس

48

1398/6/30

15:52


سینماپرس: فیلم «گردو» به کارگردانی محمدرضا حاجی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان لوکاس حضور دارد.

فیلم سینمایی گردو

سینماپرس: فیلم «گردو» به کارگردانی محمدرضا حاجی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان لوکاس حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان لوکاس از تاریخ ۱۹ تا ۲۶ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۴ مهر) در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود و فیلم سینمایی «گردو» در روزهای ۲۴ و ۲۵ سپتامبر (۲ و ۳ مهر ماه) در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

جشنواره لوکاس یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی کودک و نوجوان است و این اثر سینمایی اولین نمایش و حضور بین‌المللی خود را در بخش مسابقه مثبت ۸ سال (+۸) این جشنواره تجربه و با ۷ فیلم دیگر از کشورهای هند، دانمارک، آلمان، هلند، مجارستان و سنگاپور به رقابت می‌پردازد.

«گردو» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و تهیه‌کنندگی سید احد میکاییل‌زاده، داستان کودکی را روایت می‌کند که بابت گناهی که مرتکب شده، احساس می‌کند دست‌هایش در حال سیاه شدن است و این موضوع همزمان با اختلاف پدر و مادرش و جدایی آن‌ها است. او در سفر به روستایی دورافتاده در کویر همراه با مادرش به بهانه تماشای خسوف وارد چالش پذیرفتن و باور ۲ موضوع گناه و جدایی می شود.

فیلمنامه «گردو» نوشته مارال سجادی و محمدرضا حاجی غلامی است و آنا نعمتی، مهرنوش مقیمی، محسن عالم‌زاده، مهدی مرعشی، مریم نیک‌آیین، محمدمبین یوسفی، سید رادین صمدی، فاطمه مجیبیان گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

به بهترین فیلم بخش +۸ جشنواره لوکاس جایزه ۵ هزار یورویی تعلق می‌گیرد و از تهیه‌کننده فیلم جهت حضور در جشنواره دعوت به عمل آمده است.

پخش بین المللی فیلم «گردو» به عهده شرکت پرشیا فیلم به مدیریت علی قاسمی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو