وکیلی با بیان این که بخش خصوصی اگر بناست در کشور عزت و منزلت پیدا کند تا بتواند موتور محرکه اقتصاد باشد، باید در همه ساحت ها منزلت و قربتش حفظ شود و امنیت به او برگردد، تصریح کرد: نمی توان به نام فساد و مبارزه با فساد کاری کرد که سرمایه ها از کشور رخت ببندد.

وی متذکر شد: مبارزه با فساد لوازمی دارد. هوشمندسازی اقتصاد ایران یکی از لوازم مبارزه با فساد است. وکیلی در مراسم رونمایی از دو محصول جدید کامیونت و مینی بوس عنوان کرد: کشور را پلیسی کردن، راه مبارزه با فساد نیست. راه آن، سیستمی کردن اقتصاد است.وی تاکید کرد: تعطیلی هر واحد تولیدی حتما حکم موشک به قلب اقتدار ما را دارد. مجموعه رویه ها باید ایجاد امنیت برای کارآفرینان باشد.

دیر به فکر خروج پراید افتادیم

در این مراسم همچنین مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بخش خصوصی ما سالم تر از بخش دولتی است و اگر رانت و فساد ایجاد شده، در بخش دولتی بوده است. اگر قرار است سرمایه‌گذاری ناامن شود، اتفاقا به بخش دولتی برمی گردد و ما مجلسی ها هم نظارت نکردیم.

وی که در مراسم رونمایی از دو محصول جدید کامیونت و مینی بوس افزود: تحریم‌ها کار را عقب می‌اندازد، اما فرصت برای ما ایجاد می کند که بهتر بتوانیم عمل کنیم. بنابراین من معتقوم که ما باید قدر بخش خصوصی را بدانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر این که موانع بر سر راه بخش خصوصی باید برداشته شود، تاکید کرد: دو خودروساز بزرگ کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود.کواکبیان عنوان کرد: این که بالاخره بعد از مدت ها پلیس راهور می رسد به این که پراید را شماره گذاری نمی کنیم. ما این همه تلفات جاده ای داشتیم و خسارت دیدیم و بعدا تازه به این نتیجه می رسیم که قرار نیست که پراید را شماره گذاری کنیم. چرا از قبل به این موضوع فکر نکردیم.وی متذکر شد: من واقعا اعتقاد دارم محصولاتی که رونمایی می شود، باید با دقت تست شود.

کواکبیان با بیان این که ما افتخار می کنیم که ۲۸ هزار کشته جاده ای را به ۱۰ هزار کشته رسانده ایم، گفت: ایمنی جاده ها بسیار مهم است و این که خودروها را تست کنیم. من از پلیس راهور ناجا خواهش می کنم که این بخش ها را دقت کند.

وی تاکید کرد: این که ما به رضایت مشتریان توجه می‌کنیم، یک بخشی از آن نیز باید به نفع جامعه برگردد.