آشنایی با غذاهایی که روی قد کودکان موثرند

منبع: تالاب

88

1398/6/30

23:17


آشنایی با غذاهایی که روی قد کودکان موثرند

غذاهایی برای قد کودکان 

برای قد کودکان برترین کار بهرهگیری از برترین غذا هاي ایرانی هست در ادامه می توانید تالاب را دنبال نمایید. 

 

تعداد زیادی از والدین مقدور هست نگران قد کشیدن فرزندان خود در زمان رشد باشند. در این اساس مطالعات علمی نشان داده‌اند که دقت به بعضی از مواد خوراکی می تواند در افزایش قد کودکان مفید باشد.

 

نقش مواد غذایی در افزایش قد

تعداد زیادی از والدین مقدور هست نگران قد کشیدن فرزندان خود در زمان رشد باشند.

 

در این اساس مطالعات علمی نشان داده‌اند که دقت به بعضی از مواد خوراکی میتواند در افزایش قد کودکان خوب باشد.

 

5 ماده غذایی موثر در افزایش قد

انواع غلات کامل مثل دانه گندم کامل، برنج قهوه‌اي، نان‌هاي سبوس دار به علت این‌که شامل منابع غنی از ویتامین‌هاي گروه B به دوست آهن، منیزیم و سلنیوم می‌باشند، در صورتی که بطور متنوع در رژیم خوراکی کودک مصرف شوند، میتوانند در افزایش قد او مفید باشند.

 

برترین منبع فراهم سازی کننده کلسیم برای افزایش قد در کودک می‌باشند. در بین انواع تولیدات لبنی، ماست و پنیر کم نمک از برترین منابع کلسیم‌دار برای افزایش قد کودک می‌باشند.

 

به همین علت پیشنهاد میشود که کودکان دستکم یک نوبت پنیر و دو نوبت ماست در رژیم خوراکی هر روز خود بهرهگیری نمایند.

 

این نوع از سبزی به علت این‌که شامل مقادیر بالایی کلسیم به شکل گیاهی در کنار سدیم می‌باشد، می تواند در فراهم سازی مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش قد مفید باشد.

 

بنابر این مصرف اسفناج به دوست ماست در فراهم سازی حداکثری کلسیم برای بدن کودک پیشنهاد می شود.

 

به علت این‌که شامل مقادیر قابل دقت از ویتامین‌هاي گروه B بخصوص B3 هست، در تحریک افزایش قد در بدن کودک بسیار مفید می‌باشد.

 

بنابر این مصرف متنوع آن دوست با شیر در صبحانه یا به صورت کلوچه در بین وعده و یا دوست با غذا در ناهار یا به صورت سوپ در شام در رژیم خوراکی کودک پیشنهاد میگردد.

 

بخصوص قارچ‌هاي صدفی با دارا بودن مقادیر بالایی پروتئین می توانند در تحریک افزایش قد در کودکان خوب باشند. به همین علت مصرف یک یا دو بار قارچ صدفی در هفته در رژیم خوراکی کودک پیشنهاد میشود.

 

پیشنهاد به والدین

به گزارش تالاب برای افزایش قد، ضروری هست که در رژیم خوراکی کودک منابع غنی از شیر و لبنیات به دوست غلات کامل و سبزیجات سبز رنگ در کنار جوی دوسر و انواع قارچ‌ها بخصوص قارچ صدفی بهرهگیری شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو