به دنبال حمله پهپادی شنبه گذشته یگان پهپادی ارتش یمن  به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در «بقیق» و «خریص»، مقام‌های سعودی در روزهای اخیر همسو با دولت آمریکا فضاسازی ضد ایرانی را ایجاد کردند به طوری‌که وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه شنبه در مصاحبه اختصاصی با یک شبکه خبری انگلیسی به تکرار اتهام زنی علیه ایران پرداخت.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه دولت سعودی در گفت‌وگو با شبکه خبری «اسکای نیوز» در زمینه حمایت نظامی انگلیس از عربستان اظهار داشت که عربستان با انگلیس در این زمینه در حال رایزنی است.

عادل الجبیرسپس گفت: «ما وظیفه دفاع از کشورمان را داریم تا اطمینان یابیم مردم و کشورمان هیچ آسیبی نمی‌بینند. بنابراین، هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد تا از تحمیل خسارات جلوگیری کنیم. مهیا شدن برای جنگ؟ جنگ همیشه آخرین گزینه است.»

 عادل الجبیر در این مصاحبه اختصاصی هرگز کشته شدن مردم بیگناه یمن از سوی ائتلاف عربستان را به روی خود نیاورد. آخرین ارقام منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که حدود ۸۵ هزار کودک زیر پنج ساله یمنی از سال ۲۰۱۵ تاکنون بخاطر گرسنگی جان باخته‌اند. گفته می‌شود که ۱۴ میلیون نفر یمنی نیز در خطر قحطی قرار دارند.

 این مقام ارشد عربستانی در ادامه این مصاحبه به تکرار جمله‌های کلیشه‌ای و اتهام زنی همانند آنچه که عصر شنبه در نشست خبری در ریاض انجام داد، روی آورد.

 عادل الجبیر در این گفت‌‌وگو درباره روابط ریاض با لندن نیز گفت: «انگلیس هنگام امور امنیتی، از متحدان وفادار ما بوده است. ما در این زمینه با انگلیس در حال رایزنی هستیم.»

 وی در خاتمه اظهار داشت: «انگلیس موافقت کرده تا بخشی از توان دریایی خود را برای کمک به تامین امنیت دریایی به منطقه اعزام کند. کشورهای واقع  در خلیج (فارس)، آمریکا، انگلیس و  استرالیا اکنون برای محافظت از امنیت دریایی و جریان انرژی در حال ارائه کمک هستند.»

این مقام ارشد سعودی در حالی مدعی شکل گرفتن ائتلاف دریایی آمریکا در منطقه است که علی‌رغم تبلیغات گسترده آمریکا برای جلب حمایت کشورها جهت حضور در این ائتلاف تاکنون تنها انگلیس، بحرین، امارات، عربستان و استرالیا به آن پیوسته‌اند.