مقاوم سازی سنگ نما با پیچ رولپلاک نمای ساختمان

منبع: نوداد

174

1398/6/31

17:27


امروزه خیلی از ساختمان‌ها را می‌بینید که از سنگ در نمای آن‌ها استفاده شده است. چراکه سنگ در کنار زیبایی نمای ساختمان، مقاومت آن را نیز افزایش می‌دهد و از اینکه نمای ساختمان مانند ساختمان‌های بتنی یا سیمانی دچار شکاف و ترک شود جلوگیری می‌کند البته تمامی مزایایی که استفاده از سنگ در نمای ساختمان دارد به این معنی نیست که سنگ نما هیچ مشکلی ندارد.

در واقع امکان ریزش سنگ نما در فصول پاییز و زمستان یا هنگام زلزله وجود دارد. و این مسئله بزرگترین مشکل سنگ نما است چراکه ریزش سنگ نما نه تنها ضرر و زیان مالی به همراه دارد بلکه ممکن است جان افرادی که در حال عبور از کنار ساختمان هستند را نیز به خطر بیاندازد.  

اما چاره چیست؟ از آن‌جایی که نمی‌توان از زیبایی سنگ نما غافل شد و از آن در نمای ساختمان استفاده نکرد باید به فکر راه‌هایی برای مقاوم‌سازی سنگ نمای ساختمان باشیم تا در کنار حفظ ظاهر زیبای ساختمان خود از افتادن سنگ‌هایی که بر روی نمای آن قرار داده شده‌اند، جلوگیری کنیم. یکی از بهترین راه‌ها برای مقاوم‌سازی سنگ نما، پیچ رولپلاک نمای ساختمان است. در ادامه بیشتر به اهمیت پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما، انواع روش‌های پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما و دلایل افتادن سنگ نما می‌پردازیم. درضمن شما را با یکی از بهترین شرکت‌های خدمات ساختمانی که پروسه مقاوم‌سازی نمای ساختمان را به بهترین شکل ممکن برای شما اجرا می‌کند، آشنا می‌کنیم.

اهمیت پیچ رولپلاک نمای ساختمان

رولپلاک


همانطور که اشاره کردیم امکان سقوط سنگ نما در فصول پاییز و زمستان به ویژه هنگام زمین‌لرزه وجود دارد. از این‌رو سقوط سنگ نما می‌تواند ضررهای مالی و جانی به دنبال داشته باشد اما با مقاوم‌سازی سنگ نما می‌توانیم احتمال سقوط سنگ نما بر روی عابرین پیاده و به خطر افتادن جان آن‌ها را به صفر برسانیم و از افتادن سنگ نما بر روی وسایل نقلیه که در کنار خیابان پارک شده‌اند جلوگیری کنیم از این‌رو هم از بروز ضررهای مالی و هم از بروز ضررهای جانی جلوگیری کرده‌ایم.

علاوه ‌بر تمامی این‌ها سقوط سنگ‌های نمای ساختمان شما موجب زشت شدن ظاهر آن می‌شود اما می‌توانید سنگ‌ نمای ساختمان خود را متناسب با نیازی که دارید مجددا تهیه کنید و با استفاده از پیچ و رولپلاک آن‌ها را بر روی قسمت‌هایی که فاقد سنگ نما هستند قرار دهید و دوباره ظاهر ساختمان خود را زیبا کنید. بنابراین نتیجه می‌گیریم که پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما نه تنها موجب مقاوم‌سازی آن می‌شود و از ضررهای مالی و جانی احتمالی جلوگیری می‌کند بلکه موجب زیباسازی نمای ساختمان نیز می‌شود.

انواع روش‌های پیچ رولپلاک نمای ساختمان

درواقع از دو روش برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده می‌کنند که شامل استفاده از داربست و طناب است. البته از داربست برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به دلیل معایبی که دارد خیلی استفاده نمی‌شود و بیشتر از طناب یا به اصطلاح راپل برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده می‌شود. معایب استفاده از داربست برای پروسه مقاوم‌سازی سنگ نما شامل: سدکردن راه افراد در پیاده‌رو، به دنبال داشتن هزینه‌های بالا و به طول انجامیدن پروسه پیچ و رولپلاک کردم سنگ نما است. درحالی که استفاده از روش راپل برای مقاوم‌سازی سنگ نما هیچ یک از این معایب را به دنبال ندارد و موجب می‌شود پروسه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کمترین مدت زمان به اتمام برسد. البته نمی‌توان پروسه پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما با استفاده از روش راپل را در روزهای بارانی، برفی و روزهایی که باد شدیدی می‌وزد، انجام داد اما به غیر از روزهای بارانی و برفی و البته روزهایی که باد شدیدی نمی‌وزد می‌توان پروسه پیچ و رولپلاک کردن را اجرا نمود.

دلایل سقوط سنگ نما

سنگ نما به دلایل مختلفی دچار ریزش و سقوط از روی نمای ساختمان می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

• دوغاب‌ریزی اشتباه

لازم است بدانید که عملیات دوغاب‌ریزی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید به درستی انجام شود. به گونه‌ای که عملیات دوغاب‌ریزی باید به صورت کاملا یکنواخت انجام شود در غیر این صورت یک سمت سنگ با برخوردار بودن از دوغاب بیشتر وزن بیشتری را تحمل می‌کند و طرف دیگر آن وزن کمتری را تحمل می‌کند و همین مسئله موجب سقوط سنگ نما خواهد شد.

• ساخت مخلوط نامناسبی از دوغاب

قبل از اینکه عملیات دوغاب‌ریزی انجام شود با استفاده از موادی مخلوط دوغاب را می‌سازند. یکی از مهم‌ترین ماده در مخلوط دوغاب، سیمان است. اما هنگام استفاده از سیمان برای ساخت مخلوط دوغاب باید دقت کافی را به خرج دهند تا میزان سیمانی که به مخلوط اضافه می‌کنند نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد که موجب شود مخلوط دوغاب خیلی سفت یا خیلی شل شود.

• انتخاب و خرید سنگ نامناسب

انتخاب سنگ نمای مناسب نیز جهت جلوگیری از سقوط و ریزش آن از روی نمای ساختمان نکته بسیار مهمی است. چراکه برخی از سنگ‌ها جهت قرارگیری در نمای ساختمان گزینه مناسبی نیستند برای مثال سنگ گرانیت به این دلیل که از سطح صافی برخوردار است و به اندازه کافی در پشت آن خللی وجود ندارد گزینه مناسبی برای سنگ نما نیست. بهترین سنگ برای نمای ساختمان، سنگ تراورتن است.

اکنون که با اهمیت پیچ رولپلاک نمای ساختمان جهت مقاوم‌سازی سنگ نما و با انواع روش‌های اجرای پروسه مقاوم‌سازی نمای ساختمان به خوبی آشنا شدید بهتر است با بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات ساختمانی، شرکت الو ارتفاع نیز آشنا شوید. شرکت الو ارتفاع از تیم مجربی در زمینه زیباسازی و مقاوم‌سازی نمای ساختمان برخوردار است که از روش‌های رنگ‌آمیزی نمای ساختمان و نورپردازی آن برای زیباسازی آن استفاده می‌کنند و همچنین برای مقاوم‌سازی نمای ساختمان نیز از پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما با طناب استفاده می‌کنند. زمینه‌‌های فعالیت این شرکت به شرح زیر است:

• شست‌و‌شوی نمای ساختمان

• رنگ‌آمیزی نمای ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان

• رنگ‌‌آمیزی چوب ترموود

• عایق‌کاری نمای ساختمان

• پوشش درز انقطاع ساختمان

• سند بلاست نمای ساختمان

• پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

مقاوم سازی سنگ نما با پیچ رولپلاک نمای ساختمان


شرکت الو ارتفاع در قلهک - خیابان دولت - کوچه شهید نعمتی - بن بست فریدون مشیری - پلاک ۲۴ قرار دارد. شما می‌توانید از طریق شماره تماس‌های 02188998339 و 02188998340 با این مجموعه در ارتباط باشید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو