روز بعد از زایمان، تجربه هایی که کسب میکنید

منبع: نی نی بان

121

1398/6/31

20:35


به من اعتماد کنید، باردار شدن راحت است. اما مادر بودن اصلا شوخی بردار نیست. و من در ۱۵ روز اول مادر شدنم تجربه های جدیدی کسب کردم و چیزهای جدیدی در مورد نوزاد تازه متولد شده ام یاد گرفتم. همچنین روزهای سخت زیادی بعد از زایمان گذراندم. همانند هر مادری، من حالت های خوشحالی، ترس و اضطراب و تمام احساساتی که از درون مرا تغییر می داد را تجربه کردم.
اگرچه من خوش شانس بودم که مادرم در کنارم بود، اما مادر شدن شما را تغییر می دهد. شبی که من پسر کوچولویم را از بیمارستان به خانه آوردم، تمام اطرافیانم خوشحال بودند و من در اعماق وجودم به این فکر می کردم که” آیا می توانم از این نوزاد کوچک مراقبت کنم؟”
می دانستم که سوالم عجیب غریب است. جامعه، و خانواده در لحظه ای که مادر می شوید انتظار غریزه ی مادری را از شما دارند. اما من هم انسان بودم. این تغییر بزرگی در زندگی من محسوب می شد. حتی، احتیاج به زمانی برای درک موضوع داشتم و مادر کاملی نبودم. من هنوز هم در حال یادگیری هستم.
روزهای سخت بعد از زایمانبعد از یک شب آرام، دردسر واقعی و روزهای سخت بعد از زایمان شروع شد. من در مورد زمان غذا دادن به او صحبت نمی کنم بلکه در مورد تغییر محیطی او از بیمارستان به جو خانه صحبت می کنم. تنها راه ارتباط برقرار کردن کودک گریه کردن است و در این ۱۵ روز درباره ی الگو های مختلف گریه همانند غذا دادن، توجه، درد قلنج و درد گاز معده یاد گرفتم.
اینکه می بینید نوزاد شما برای دو ساعت پشت سر هم در نیمه های شب بدون دلیل گریه می کند نه تنها خسته کننده است بلکه باعث اضطراب و تنش می شود. من از گفتن اینکه همراه با نوزادم گریه می کردم اصلا خجالت نمی کشم. هیچ کس نمی تواند سطح استرسی که در وجود من بود را تصور کند.
من آدم شب زنده داری نبودم و بیدار شدن به خاطر بچه ام در شب ها چالش بزرگی برایم بود. اما همانطور که بقیه افراد می گویند شما غریزه ی مادری دارید و کوچکترین صدای گریه ای همانند آلارم عمل می کند.
در این ۱۵ روز، سوالات و نگرش های بسیاری، در رابطه با نوزادم به ذهنم آمد و در نهایت، مراجعه به متخصص اطفال به من کمک کرد تا جواب تمام سوالات و مشاهداتم را بگیرم.
همچنین، من یاد گرفتم که قطره های دارویی باید در خانه باشد تا دردهای ناگهانی یا تب نوزاد را درمان کند. شب های بی خوابی، ناراحتی های یک دفعه ای، اضطراب و تنش بعد از دنیا آمدن نوزاد کاملا طبیعی است. در این ۱۵ روز همچنین یاد گرفتم که صبوری کردن کلید موفقیت در ایجاد یک ارتباط خوب با نوزادم است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو