تسکین دردهای بارداری، راهکارهای ساده

منبع: نی نی بان

105

1398/6/31

22:25


دوران بارداری، به عنوان یکی از حساس ترین و شیرین ترین تجربیات زندگی هر خانمی به شمار می رود که با تغییرات و علائم متعددی همراه است. یکی از رایج ترین مشکلات این دوران، احساس درد و ناراحتی در بدن به حساب می آید. تمام این تغییرات، نشانه ای از آماده شدن بدن برای به دنیا آمدن کودک است. با رشد جنین و فشار به بافت ها، به ویژه در قسمت لگن، درد و ناراحتی شدت خواهد یافت که متاسفانه تا تولد نوزاد ادامه خواهد داشت اما با استفاده از راهکار هایی ساده می توان تا حدی این درد ها را تسکین داد .

۱. فعالیت بدنی
در دوران بارداری، به هیچ وجه فعالیت شدید بدنی توصیه نمی شود اما حرکات کششی ملایم، برای کاهش و تسکین درد های این دوران مؤثر خواهد بود.

۲. تغذیه مناسب
تغذیه مناسب، سطح انرژی و افزایش وزن را در دوران بارداری کنترل کرده و از تشدید درد های این دوران جلوگیری خواهد کرد.

۳. استراحت کافی
برای کاهش خستگی و کمر درد، حتما دراز بکش و پا های خود را کمی بالا نگه دار. این وضعیت به بهبود گردش خون و کاهش ورم پا ها کمک خواهد کرد.

۴. گرم کردن محل درد
یکی از روش های تسکین درد، گرم کردن محل درد است. با استفاده از روش های مختلف می توان محل درد را گرم کرد و به طور چشمگیری درد را کاهش داد.

۵. ماساژ
ماساژ نیز به عنوان یکی دیگر از راهکار های مفید، برای تسکین درد، همواره توصیه شده است.

۶. یوگا
یوگا و مدیتیشن، به عنوان بخشی از برنامه روزانه، در کاهش استرس و درد های این دوران تأثیر گذار خواهند بود.

۷. کفش مناسب
اگر شغلت به گونه ای است که مجبور هستی زیاد سر پا بایستی یا راه بروی، لازم است مطمئن شوی که از کفش مناسب استفاده می کنی. در این حالت بهتر است از پوشیدن کفش های پاشنه بلند یا کفش های تخت اجتناب کنی. بارداری موجب می شود راه رفتن عادی تو تغییر کرده و حرکت های مفاصل، لگن و کمر نیز به طبع آن تحت تأثیر قرار بگیرد. پوشیدن کفش نامناسب در این دوران باعث بدتر شدن شرایط می شود. کفش های راحت و ساده موجب می شوند حداقل کمر درد نگیری. از پوشیدن کفش های پاشنه بلند که قوس بیش از حدی در زیر پا ایجاد می کنند نیز خودداری کنی و نکته آخر در مورد کفش این است که هر کجا که امکان دارد کفش هایت را در بیاور و پا برهنه راه برو.

۸. نحو راه رفتن
ایستادن صحیح یکی از مؤثر ترین راه ها برای به حداقل رساندن کمر درد در دوران بارداری به شمار می رود. بسیاری از خانم هایی که قوس کمر زیادی دارند، در دوران بارداری سعی دولا دولا راه می روند حتی افزایش سایز سینه ها نیز موجب می شود وضعیت ایستادن و راه رفتن در این دوران تغییر کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو