درمان خانگی و طبیعی سرما خوردگی در زمان بارداری

درمان خانگی و طبیعی سرما خوردگی در زمان بارداری


منبع: زیبامون

284

1398/7/1

18:34


در این با پست با زیبامون دات کام درمان خانگی و طبیعی سرما خوردگی در زمان بارداری را ببنید.

درمان خانگی و طبیعی سرما خوردگی در زمان بارداری

در زمان بارداری هر اتفاقی برای شما بی افتد بر روی سلامت جنین هم تاثیر می گذارد. به همین دلیل در زمان بارداری نباید به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک از داروی شیمیایی استفاده کنید. که این امر می تواند مشکلات جدی برای مادر یا جنین را به همراه داشته باشد. در 12 هفته ی اول بهتر است از خوردن تمامی داروها اجتناب کنید برخی از پزشکان 28 هفته ی اول را برای این مدت تعیین می کنند. در زمان بارداری چه داروهای خانگی و طبیعی و چه داروهای شیمیایی را باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کرد. در ادامه زیبامون چند روش درمان طبیعی و خانگی سرماخوردگی در زمان بارداری را قرار می دهد با ما همراه باشید.

 

درمان خانگی و طبیعی سرماخوردگی در دوران بارداری

 

درمان خانگی برای سرما خوردگی در زمان بارداری

به درمان هایی همچون: استراحت کافی، نوشیدن مقدار زیادی مایعات گرم و آبمیوه های طبیعی، قرقره کردن آب نمک در صورت داشتن گلو درد، تنفس در بخار برای باز شدن گرفتگی ها، سوپ مرغ برای کمک به تسکین التهابات، ترکیب عسل و لیمو با چایی یا آب جوش، کمپرس سرد و یا گرم برای تسکین درد می توان اشاره کرد.

 

درمان خانگی و طبیعی سرماخوردگی در دوران بارداری

 

درمان طبیعی و گیاهی برای سرما خوردگی

شربت پیاز در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است.

شربت پیاز به قطع ترشحات و تسکین درد گلو، کمک زیادی می کند. برای تهیه ی این شربت 100 گرم پیاز را خرد کنید با 20 سی سی آب ترکیب کنید و به مدت 20 دقیقه بجوشانید. سپس از یک صافی رد کرده و با مقداری عسل ترکیب کنید. دوباره بعد از اضافه کردن عسل آن را بر روی گاز بگذارید. بعد از این ک به غلظت رسید، حرارت را خاموش کنید. روزی 2 تا 6 قاشق در چای خوری از این شربت مصرف کنید.

شربت لیموترش و عسل

شربت لیمو و عسل یک ضد عفونی فوق العاده محسوب می شود و این شربت حساسیت سینه را تسکین می دهد. دو قاشق غذا خوری آب لیمو و یک قاشق عسل را در یک لیوان آب جوش ترکیب کنید.

سوپ سیر و پیاز

سوپی که به محتویات آن سیر، پیاز و فلفل اضافه شود در رفع گرفتگی مجاری تنفسی بسیار موثر است.

بخور اسطوخودوس در درمان سرماخوردگی زمان بارداری بسیار موثر است.

برای رفع سریع گرفتگی و باز شدن مجاری تنفسی و بینی از بخور اسطوخودوس استفاده کنید. برای این کار 5 قطره از اسطوخودوس را در آب جوش بریزید و به مدت یک ربع بخور دهید.

ماساژ سینه با روغن اکالیپتوس

15 تا 20 قطره از روغن اکالیپتوس روی سینه و گلویتان بریزید و آن را به صورت دورانی ماساژ دهید. برای بهبودی کامل و تاثیر گذاری بیشتر هر روز 3 مرتبه این کار را تکرار کنید. اکالیپتوس به طور فوق العاده ای با بیماری های تنفسی مقابله می کند. همچنین ترشحات ریوی را روان تر کرده و دفع آن را راحت می کند.

آب نمک

برای شستوی بینی از آب نمک و یا سرم شستشو استفاده کنید. این کار به تمیز شدن مجاری بینی کمک می کند و راه تنفس را باز می کند. همچنین از زیاد شدن میکروب های مجاری تنفسی جلوگیری می کند. برای این کار می توانید یک لیتر آب را با  یک قاشق چای خوری نمک بجوشانید و بعد از خنک شدن از آن استفاده کنید.

 

درمان خانگی و طبیعی سرماخوردگی در دوران بارداری

 

پیشگیری سرماخوردگی در دوران بارداری

• برای پیشگیری از مبتلا شدن به سرما خوردگی در این دوران بهتر است به صورت مرتب این اقدامات را انجام دهید.

تغذیه ی سالم

خواب کافی و منظم

ورزش کردن مرتب

دوری از تماس نزدیک با افراد بیمار

کاهش استرس با تمرین های ریلکسیشن

شستن مرتب دست ها

تقویت سیستم ایمنی بدن

• با این که سرما خوردگی باعث مشکلات جدی برای جنین نمی شود، اما باید جدی گرفته شود و اگر علائمی مانند: سرگیجه، گیجی، تنفس دشوار، درد قفسه ی سینه، استفراغ شدید، تب بالا، کاهش جنب و جوش جنین، خونریزی واژینال و گرفتگی شدید گلو مشاهده کردید، فورا با پزشکتان تماس بگیرید.

 

درمان خانگی و طبیعی سرماخوردگی در دوران بارداری

 

مطالب پیشنهادی:

نکات ورزشی در بارداری

اضافه وزن در بارداری

استایل های بارداری مگان مارکل + عکس

کاهش وزن و تناسب اندام در دوران قبل و بعد بارداری

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو