دو مرجع تقلید ساخت فیلم درباره مولانا و شمس تبریزی را حرام دانستند

منبع: آی سینما

421

1398/7/2

15:31


دو مرجع تقلید ساخت فیلم درباره مولانا و شمس تبریزی را حرام دانستند

در حالی که طی روزهای اخیر اخبار مربوط به ساخت فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی با بازی شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر در نقش مولانا منتشر شده، دو مرجع تقلید شیعیان ساخت چنین فیلمی را حرام اعلام کردند.

جمعی از طلاب از آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سریال شمس تبریزی پرسیده‌اند و وی پاسخ داده است: «با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.» 

در تماس خبرنگار ایسنا با مسئول دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، وی صحت این نامه را تایید کرد. در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸جمعی از طلاب به آیت‌الله مکارم شیرازی نامه‌ای نوشته و از وی درباره ساخت سریال شمس تبریزی سوال کرده‌اند و او این کار را به به لحاظ شرعی جایز ندانسته است.

همچنین  آیت‌الله نوری همدانی ساخت فیلم ⁧شمس⁩ و ⁧مولانا⁩ را حرام اعلام کرد.‏آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به نامه جمعی از طلاب درباره این سریال، نوشته است: «طبق گفته حضرت صادق (ع) فرقه صوفیه دشمنان ما هستند و ترویج آن به هر شکلی باشد جایز نیست و حرام است.» این مرجع تقلید سال گذشته هم نسبت به برگزاری همایش برای مولانا واکنش نشان داده و این کار را محکوم کرده بود.

این اعلام نظر از سوی دو مرجع تقلید می‌تواند صدور پروانه ساخت برای فیلم «مست عشق» را با چالش مواجه کند. روابط عمومی این پروژه پیش از این اعلام کرده بود فیلم محصول مشترک ایران و ترکیه است و بعد از صدور پروانه ساخت در ایران فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد.

9410

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو