از سوی وزیر ارشاد؛ مدیرعامل جدید "بنیاد رودکی" منصوب شد

منبع: سینما پرس

45

1398/7/2

17:09


سینماپرس: بالاخره پس از هفته‌ها، علی‌اکبر صفی‌پور به طور رسمی از بنیاد رودکی رفت تا شخص جدیدی بر صندلی او تکیه بزند.

بنیاد رودکی

سینماپرس: بالاخره پس از هفته‌ها، علی‌اکبر صفی‌پور به طور رسمی از بنیاد رودکی رفت تا شخص جدیدی بر صندلی او تکیه بزند.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاخره و پس از هفته‌ها، در حکمی، مهدی افضلی را به‌عنوان مدیرعامل جدید بنیاد رودکی منصوب کرد. شایعه‌های انتصاب افضلی در بنیاد رودکی و رفتن صفی‌پور از این بنیاد، از چند هفته پیش در فضای هنری کشور ایجاد شد.

جالب اینکه خبرگزاری ایسنا، ساعتی پیش در خبری با همین مضمون مهدی افضلی را با سمت مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر معرفی و در ادامه اعلام کرد که او به سمت مدیرعاملی بنیاد رودکی منصوب شده است.

روابط عمومی موسسه توسعه هنرهای معاصر دقایقی پیش به خبرنگار تسنیم گفت که مهدی افضلی با حفظ سمتش در موسسه توسعه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی رفته است.

بنیاد رودکی در راستای ادغام برخی از موسسه‌های تابعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شکل ساختاری جدیدی به خود می‌گیرد. گویا موسسه توسعه هنرهای معاصر هم که افضلی مدیرعامل آن است، در ساختار جدید، در زیر مجموعه بنیاد رودکی قرار می‌گیرد.

علی‌اکبر صفی‌پور، از سال ۱۳۹۵ مدیر عامل بنیاد رودکی بود و در دوران مدیریتش با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد که هر بار زمزمه‌ی رفتنش از بنیاد رودکی به گوش رسید، اما از اوایل امسال و با حاشیه‌های جدی که در بنیاد رودکی ایجاد شد، رفتن صفی‌پور قطعی به نظر می‌رسید.
خراب شدن صحنه‌ی گَردان تالار وحدت، استعفای فریدون شهبازیان از رهبری ارکستر ملی، عدم شفافیت مالی در سفر ارکسترها به روسیه و عدم انتشار گزارش‌های مالیِ بنیاد در یک سال اخیر؛ از جمله چالش‌های جدی بود که گریبان‌گیر صفی‌پور بود و در نهایت به دوران مدیریت او در بنیاد رودکی پایان داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو