گزارش باکس آفیس/ فیلم Downton Abbey در صدر جدول قرار گرفت

گزارش باکس آفیس/ فیلم Downton Abbey در صدر جدول قرار گرفت


منبع: بلاکس آپ

201

1398/7/2

17:39


گزارش باکس آفیس/ فیلم Downton Abbey در صدر جدول قرار گرفت

در باکس آفیس این هفته فیلم های زیادی اکران خود را آغاز کردند که در نهایت فیلم Downton Abbey (دانتون ابی) توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد و در رتبه نخست جدول این هفته قرار گیرد. در ادامه با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم این هفته فیلم های زیادی اکران خود را آغاز کردند که در بین آنها فیلم سینمایی Downton Abbey (دانتون ابی) که یکی از آثار درام کمپانی فوکس فیچرز (Focus Features) است، توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد و در رتبه نخست جدول قرار گیرد. این فیلم که در 3,079 سالن سینمای آمریکای شمالی اکرانش شده است، در نهایت توانست 31 میلیون دلار بفروشد. در خارج از خاک آمریکا نیز توانسته 41 میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش را در افتتاحیه جهانی به رقم 72.2 میلیون دلار برساند. مخاطبان به فیلم در سایت سینمااسکور امتیاز A را داده‌ اند و در imdb امتیاز فیلم 7.8 از 10 شده است. امتیاز متاکریتیک فیلم هم 64 از 100 است و یعنی منتقدان هم به آن روی خوش نشان داده‌ اند. منتقد اسلیت نوشته است: 

طرح داستانی «دانتون ابی» درخشان است. نه به این دلیل که شگفت‌ زده‌تان می‌کند بلکه به این خاطر که هر کدام از بازیگران دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که از آن‌ها انتظار می‌رود. این فیلم پاداشی برای طرفداران پروپا قرص سریال «دانتون ابی» است و جزییات زیبا و دقیقی را از سریال برداشته و در فیلم هم رعایت کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده:

در داستان این فیلم، کراولی‌ها و همچنین کارکنان شجاع و دلیر آنها، در حال آماده‌سازی خود برای مهم‌ترین لحظه زندگی‌شان هستند. ملاقات سلطنتی پادشاه و ملکه انگلیس خیلی زود رسوایی، رابطه عاشقانه و فتنه‌هایی را به بار می‌آورد. این اتفاقات باعث می‌شوند که آینده دانتون در وضعیت کاملا نامشخصی قرار بگیرد.

در فیلم دانتون ابی بازیگرانی چون هیو بونه ویل در نقش رابرت کراولی، لورا کارمایکل در نقش ادیث پلهام، جیم کارتر در نقش چارلز کارسن، راکل کسیدی در نقش فیلیس بکستر، برندن کویل در نقش جان بیتس، مایکل داکری در نقش بانو مری تالبوت، کوین دویل در نقش جوزف مولسلی، مایکل سی. فاکس در نقش اندی پارکر، جوآن فروگات در نقش آنا بیتس، متیو گود در نقش هنری تالبوت، هری هیدن پاتون در نقش برتی پلهام، رابرت جیمز کولیر در نقش توماس بارو، آلن لیچ در نقش تام برنسون، فیلیس لوگان در نقش السی هیوز و الیزابت مک‌گاورن در نقش کورا کراولی ایفای نقش داشته اند.

یکی دیگر از فیلم هایی که در این هفته اکران خود را شروع کرد، فیلم سینمایی Ad Astra با بازی برد پیت (Brad Pitt) بود. این فیلم اثر والت دیزنی و فاکس قرن بیستم است که در هفته ای که گذشت اکران خود را در 3,460 سالن سینمای آمریکای شمالی شروع کرد و در نهایت توانست 19 میلیون دلار در افتتاحیه بفروشد. باید گفت که فیلم جدید برد پیت نتوانسته به آن درآمدی که پیش بینی میشد در افتتاحیه دست یابد، ولی فروشی بدی نیز نداشته است. از طرفی دیگر نیز در کل نظرات نسبت به فیلم متوسط بوده است و امتیاز B را از سایت سینمااسکور دریافت کرده است. 54 درصد مخاطبان فیلم را مردان تشکیل دادند و 73 درصد از تماشاگرانش بالای 25 سال داشته‌ اند.

فیلم Ad Astra در خارج از خاک آمریکا و در بازارهای بین المللی افتتاحیه ای بهتری داشته است و توانسته در 44 کشور 26 میلیون دلار بفروشد. بیشتر فروش خارجی این فیلم در کشورهای کره و انگلستان بوده است و در هر کدام توانسته 2.8 میلیون دلار بفروشد. این فیلم در هفته آینده در کشور هایی چون ایتالیا و روسیه و برزیل نیز اکران خواهد شد. با این حساب فیلم Ad Astra در کل دنیا مجوعا افتتاحیه ای 45 میلیون دلاری را داشته است.

فیلم Ad Astra قرار است داستان روی مک‌ براید با بازی برد پیت را روایت کند. روی مک‌براید قرار است در جستجوی پدر خود که بیست سال پیش در ماموریتی یک‌ طرفه به سیاره نپتون سفر کرده بود تا نشانه‌ هایی از حیات موجودات بیگانه بیابد، سفری طولانی و پر خطر را آغاز کند تا دلیل شکست پدرش را متوجه شود و همچنین چیزی را که در حال تهدید حیات زمین است، نیز پیدا کند. برد پیت، تامی لی جونز، لیو تایلر، روث نگا، دونالد ساترلند، جیمی کندی، جان فین، لیسا همیلتون، جان اورتیز، کیمبرلی الیز و بابی نیش، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Ad Astra حضور دارند. کارگردانی این فیلم بر عهده جیمز گری، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم The Lost City of Z (شهر گمشده زی)، فیلم The Immigrant (مهاجر)، فیلم Two Lovers (دو عاشق) و فیلم We Own the Night (شب مال ماست)، بوده است. 

در رتبه سوم جدول باکس آفیس نیز فیلم Rambo: Last Blood (رمبو: آخرین خون) قرار گرفته است. این فیلم اکشن، ماجراجویی، دلهره‌آور و وسترن که تازه ترین ساخته کمپانی لاینزگیت است، در هفته ای که گذشت اکران خود را در 3,618 سالن سینمای آمریکای شمالی آغاز کرد و توانست در نهایت 18.8 میلیون دلار در افتتاحیه بفروشد. باید گفت فیلم جدید رمبو نتوانسته فروش خوبی در افتتاحیه داشته باشد، چرا که با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شده و به احتمال زیاد در هفته های آینده با افت فروش زیاد روبرو می شود. از طرفی دیگر منتقدان به فیلم رمبو: آخرین خون روی خوشی نشان نداده اند و نمرات بسیار پایینی به این فیلم اکشن داده اند. امتیاز متاکریتیک فیلم 29 از 100 است. در خلاصه داستان این فیلم آمده:

تقریبا چیزی حدود چهار دهه است که سیلوستر استالونه برای اولین بار در مجموعه رمبو ظاهر شد و در اولین خون ایفای نقش کرد. اکنون او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان اکشن تاریخ سینما یعنی جان رمبو بازگشته است. حالا رمبو باید با گذشته خود روبه‌رو شود و مهارت‌های مبارزه‌ای بی‌رحمانه خود را از زیر خاک بیرون بیاورد تا در آخرین ماموریت خود، انتقامش را بگیرد.

در فیلم رمبو: آخرین خون بازیگرانی چون سیلوستر استالونه در نقش جان جی. رمبو، پاز وگا در نقش کارمن دلگادو، سرجیو پریس منچتا در نقش هیوگو مارتینز، آدریانا بارازا در نقش ماریا بلتران، ایوت مونریل در نقش گابریل، جینی کیم، واکین کاسیو، اسکار جانادا در نقش ویکتور مارتینز، مارکو دِ لا او در نقش میگل، فنسا پیندا در نقش جزل، دیانا برمودز در نقش وانیتا و شیلا شاه در نقش الهاندرا ایفای نقش داشته اند.

در رتبه چهارم جدول فروش فیلم It: Chapter 2 (آن: قسمت دوم) قرار گرفته است. این فیلم در هفته سوم اکرانش با افت فروش بسیار زیادی روبرو شد و در نهایت توانست 17 میلیون دلار دیگر بفروشد و مجموع فروش خود را در خاک آمریکا به رقم 178.9 میلیون دلار برساند. این فیلم ترسناک در خارج از خاک آمریکا نیز توانسته در مجموع 206,1 میلیون دلار بفروشد که باید گفت با این حساب دنباله فیلم It توانسته تا به الان در کل دنیا 385 میلیون دلار بفروشد. 

در قسمت جدید فیلم It بازیگرانی چون جسیکا چستین، جیمز مک‌ آووی، بیل هیدر، جیمز رانسون، اندی بین، آیزاها مصطفی، جی رایان، تیچ گرانت، زاویر دولان، ویل بینبرینک، جس ویکسلر، جیدن لیبرهر، سوفیا لیلیس، جرمی ری تیلور، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، جک دیلان گریزر و بیل اسکارشگورد در نقش دلقک شیطانی پنی وایز ایفای نقش دارند. همانند قسمت اول کارگردانی این فیلم برعهده اندی موشیاتی بوده است.

فیلم Hustlers نیز در هفته دوم اکرانش توانست فروش خوبی داشته باشد و در رتبه پنجم جدول باکس آفیس قرار گیرد. این فیلم که در 3,525 سالن سینمای آمریکای شمالی در حال اکران است، این هفته با افت فروش 50 درصدی روبرو شد و توانست 16.8 میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به رقم 62,3 میلیون دلار برساند. فیلم Hustlers  با بازی جنیفر لوپز در مجموع توانسته 72.1 میلیون دلار در کل دنیا بفروشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو