صبح امروز هفتمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در محل مجلس قدیم آغاز شد.  آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با بیان اینکه امسال سال فوق العاده‌ای است که با هیچ سالی قابل مقایسه نیست، گفت: در این سال پیروزی های زیادی نصیب انقلاب اسلامی شده و رخدادهای زیادی در آن به وقوع پیوسته است.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه پولدارها و پولخوارها و غارتگرها در داخل و خارج تلاش می کنند تا مردم مستمند باشند و علیه نظام شورش کنند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که مردم به نظام آسیب بزنند و به عنوان عاملی در جهت تحقق اهداف دشمن مورد استفاده قرار گیرند، اما امسال سال رونق تولید است و ما باید نیازهای مردم را تامین کنیم ولی جای این سیاست در ایران امروز خالی است.

آیت الله جنتی همچنین در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به خط قرمزهای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها، تصریح کرد: یک عده با پول های کثیف می خواهند وارد مجلس شوند و این خط قرمز ما در شورای نگهبان است. ما تحت تاثیر افکار جریان های سیاسی قرار نمی گیریم. پس کسی انتظار نداشته باشد ما کسانی را به دلیل اینکه عده‌ای با آنها دشمن هستند ردشان کنیم یا کسانی را که عده‌ای با آنان دوست هستند، تایید کنیم ما برای رضایت خداوند کار می کنیم نه خوشامد افراد.

در ادامه این اجلاسیه، نمایندگان خبرگان رهبری به نطق‌های پیش از دستور خود را ایراد کردند. 

اسلامیان: برخی از مسئولین نگاه‌شان برای اداره کشور به خارج است

حجت الاسلام و المسلمین اسلامیان، در نطق پیش از دستور هفتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه برخی از مسئولین نگاه‌شان برای اداره کشور به خارج است، اما روشن است که تا ما صددرصد دنباله‌رو دشمنان نباشیم و در مقوله جهانی‌شدن غرق نشویم دشمنان قانع نمی‌شوند. اگر ما در یک موضوع از آنان تبعیت کنیم باید در همه شئون از آنان تبعیت کنیم.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: شایسته نیست که ما از کنار مشکلات مردم بی‌تفاوت عبور کنیم. وضعیت فرهنگی جامعه و موضوع حجاب و نیز وضعیت حاکم بر فضای مجازی از مسائلی است که باید نظارت و برخورد جدی با معضلات موجود در آنها انجام شود.

احمدی شاهرودی: دولت از طلاب در وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی استفاده کند

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی شاهرودی نیز طی سخنانی در هفتمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی شاهد تاسیس حوزه‌های علمیه و رونق گرفتن آنها بوده‌ایم، گفت: از دولت می‌خواهیم طلاب تربیت شده در حوزه‌های علمیه را در دستگاه‌های اجرایی و بخصوص وزارت آموزش و پرورش به کار گیرد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رییس قوه قضاییه می‌خواهم با نظارت دقیق بر روند دادگاه هایی که با عنوان دادگاه مفسدان اقتصادی برگزار می شود، اتقان احکام این دادگاه را تضمین کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

احمدی شاهرودی همچنین از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست مانع دخالت نمایندگان این مجلس در کار مدیران اجرایی شود تا استقلال قوا حفظ شود.

وی در پایان اظهار کرد: از شورای نگهبان می‌خواهم در بررسی صلاحیت نمایندگان به موضوع دخالت آنها در کار مدیران اجرایی توجه کند تا از این امر ناشایست پیشگیری شود.

آیت الله خاتمی: رئیسی گفت خط قرمز نمی‌شناسم 

آیت الله سید احمد خاتمی در حاشیه هفتمین اجلاس رسمی دوره پنجم خبرگان رهبری، گفت: آیت الله رئیسی به عنوان یکی از شخصیت های دعوت شده در این اجلاس در سخنان خود اعتماد مردم را سرمایه اصلی نظام اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت؛  این که مدام طی این سال‌ها فسادها اعلام شده است اما اقدام ها کم یا ناگفته ماند به اعتماد مردم آسیب زد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی مجلس خبرگان گفت: آیت الله رئیسی این اعتمادسازی و بازگرداندن اعتماد آسیب دیده را به عنوان یک راهبرد مطرح کرد که البته حرف درستی است.

آیت الله خاتمی افزود: رئیس قوه قضاییه در رابطه با عدالت تاکید خاصی داشت و گفت که ما خط قرمز نمی شناسیم و در حقیقت با این کار مدیران صالح و ناصالح شناخته می شوند و حرف شان این بود که مبارزه با مفسد و فساد را داشته باشیم.  

وی تاکید کرد: واقعیت این است که جامعه ما امیدوار شده و به این نقطه رسیده که نظام عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دونکته در ماه های اخیر در کشور جلوه خاصی داشته است، یادآور شد: یکی حمایت از مقاومت و دیگری مبارزه با فساد است.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: همه مردم مقاومان یمن، سوریه و جاهای دیگر را تحسین می کنند و از طرف دیگر مساله مبارزه با فساد به عنوان یک فرهنگ مطرح است امیدوارم این حرکت قوه قضاییه ادامه پیدا کند.

وی در ادامه به نطق آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: سخنان وی حول محور اربعین سالار شهیدان، مقاومت و مسائل  کشور بود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز چهار نفر نطق داشتند که این نطق ها حول محور عاشورا، کربلا و مشکلات کشور به ویژه در عرصه معیشتی و در عرصه فرهنگی و گله شدید از بدحجابی ها،  "شل" حجابی ها و بی حجابی ها بود.