درمان خانگی آبریزش بینی

درمان خانگی آبریزش بینی


منبع: زیبامون

194

1398/7/3

10:39


درمان خانگی و طبیعی آبریزش بینی را، در این پست با زیبامون دات کام ببینید.

درمان خانگی آبریزش بینی

با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز، سرما خوردگی و حساسیت فصلی افزایش پیدا می کند و اکثر افراد از آبریزش بینی شکایت می کنند. برای آبریزش بینی داروهای شیمیایی بسیاری وجود دارد که عوارضی از قبیل خواب آلودگی و موارد دیگری را، دارا هستند. در ادامه زیبامون روش های طبیعی و خانگی درمان آبریزش بینی را قرار می دهد.

 

درمان خانگی آبریزش بینی

 

درمان خانگی آبریزش بینی با زردچوبه

• زرد چوبه با داشتن خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی و ضد ویروسی و آنتی اکسیدان به درمان آبریزش بینی کمک می کند. همچنین از سرما خوردگی جلوگیری می کند.

• یک قاشق چای خوری زردچوپه را در آب گرم حل کنید و مصرف کنید این کار به کم شدن مخاط کمک می کند. همچنین می توانید زرد چوبه را در یک لیوان شیر بریزید و قبل از خواب بخورید. این کار کمک زیادی به درمان سرفه، گلو درد، آبریزش بینی ، تنگی نفس و سرماخوردگی می کند.

درمان خانگی آبریزش بینی با روغن خردل

• چند قطره روغن خردل را بر روی حرارت گرم کنید و روزی دو الی سه مرتبه در داخل بینی بریزید. این کار به پاک سازی مجاری تنفسی کمک می کند. همچنین می توانید مقداری روغن خردل را با کمی زیر ترکیب کنید و در آب جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید. بخار این ترکیب به باز شدن مجاری تنفسی و و درمان آبریزش بینی کمک شایانی می کند.

• روغن خردل دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و آنتی بیوتیکی است.

درمان آبریزش بینی با آب نمک

یکی از بهترین درمان های خانگی آبریزش بینی، آب نمک محسوب می شود. نصف قاشق چای خوری نمک را در آب مقطر حل کنید. با کمک قطره چکان در درون بینی خود بریزید و به آرامی نفس بکشید. تا زمان بهبودی کامل روزی چند مرتبه این کار را انجام دهید. آب نمک مجاری را ضد عفونی و به خروج آسان تر مخاط کمک می کند.

بخور، درمان آبریزش بینی و باز شدن مجاری تنفسی

• صورتتان را مقابل یک ظرف آب داغ قرار دهید و حوله ای روی سر خود بیاندازید و نفس های عمیق بکشید. بخور دادن به کاهش عطسه و آبریزش بینی کمک می کند.

 

درمان آبریزش بینی با بخور دادن

 

زنجبیل در درمان آبریزش بینی بسیار موثر است.

• برای کمک گرفتن از زنجبیل از چند روش می توانید استفاده کنید. پودر زنجبیل را در آب بجوشانید و از بخار آن تنفس کنید. روش دیگر ریشه ی زنجبیل را برش دهید و با کمی عسل در آب جوش و یا چایی بریزید و کمی روی حرارت قرار دهید و از این ترکیب مصرف کنید. همچنین می توانید خود زنجبیل را بجوید که برای کاهش آبریزش بینی روش بسیار مناسبی است.

• از خواص زنجبیل می توان به آنتی اکسیدان، ضد سمی، ضد قارچی، ضد ویروسی اشاره کرد.

فواید سیر در درمان آبریزش بینی

• سیر غنی از خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی کنندگی است و خواص دارویی فوق العاده ای در درمان آبریزش بینی دارد.

• برای این کار می توانید خود سیر را بجوید و هم می توانید چند حبه سیر را در آب جوش بریزید تا نرم شود و برای طعم بهتر کمی شکر به آن اضافه کنید و روزی چند مرتبه تا بهبودی کامل استفاده کنید.

عسل و درمان آبریزش بینی

• مقداری دارچین و آبلیمو را به یک قاشق عسل اضافه کنید. دو بار در روز این ترکیب را استفاده کنید. همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری عسل را با کمی آبلیمو در آب جوش ترکیب کنید و مصرف کنید. این کار دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از آبریزش بینی می کاهد.

ریحان و درمان طبیعی آبریزش بینی

• ریحان هم دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد میکروبی است و در درمان سرما خوردگی و آبریزش بینی موثر است.

• قبل از خوردن صبحانه و قبل از رفتن به رختخواب چند برگ ریحان بجوید.

• 10 برگ ریحان را با مقداری میخک در یک فنجان آب بجوشانید، مقداری شکر به آن اضافه کنید بعد از خنک شدن بنوشید. بهتر است این کار را دو بار در روز انجام دهید.

فلفل با خاصیت درمان آبریزش بینی

• فلفل قرمز همچون داروی ضد حساسیت عمل می کند. این فلفل به تخلیه ترشحات و درمان آبریزش بینی کمک می کند و خاصیت ضد احتقان دارد. همچنین از انسداد بینی جلوگیری می کند. فلفل قرمز بدنتان را نیز گرم می کند در هنگام سرما خوردگی بر روی غذا هایتان فلفل قرمز بریزید.

 

درمان خانگی آبریزش بینی

 

مطالب پیشنهادی:

درمان سرماخوردگی نوزاد

درمان خانگی و موثر سرماخوردگی در زمان بارداری

با این مواد غذایی سرما خوردگی را شکست دهید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو