جاذبه های گردشگری بنگلادش + راهنمی سفر به بنگلادش

منبع: گهر

125

1398/7/3

10:40


بنگلادش یکی از کشورهای آسیایی می باشد. پایتخت کشور بنگلادش ، شهر داکا می باشد. این کشور دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی و مذهبی بسیار زیادی است. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بنگلادش این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد جاذبه های بنگلادش و راهنمای سفر به بنگلادش می خوانید.

جاذبه های گردشگری بنگلادش + راهنمی سفر به بنگلادش

www.gahar .ir 03.07.97 4 جاذبه های گردشگری بنگلادش + راهنمی سفر به بنگلادش

جاذبه های گردشگری بنگلادش

بنگلادش یکی از کشورهای پر جمعیت قاره آسیا می باشد. زبان مردم این کشور بنگالی است که این زبان ترکیبی از زبان های هندی و آریایی هست. لباس پوشیدن مردم این کشور کمی شبیه به هندی ها بوده و آب و هوای این منطقه گرم و استوایی می باشد. هزینه زندگی در بنگلادش به طور معمول برای افرادی می خواهد به این کشور سفر کنند در اولویت قرار دارد، همچنین در کنار هزینه فرد متقاضی سفر به کشور بنگلادش می خواهد تا درباره مراکز خرید، هتل ها و رستوران هایی که در این کشور وجود دارد اطلاعاتی داشته باشد. از همین رو گهر در این راهنمای سفر به بنگلادش قصد دارد تا این قبیل اطلاعات جزئی را به شما بدهد؛ با ما در این سفرنامه همراه باشید.

کارهایی که سفر به جنوب شرقی آسیا را هیجان انگیز می کنند

کشور بنگلادش در جنوب قاره آسیا و شرق هند واقع شده است. مساحت کشور بنگلادش ۱۴۷٫۵۷۰ کیلومتر بوده و داکا پایتخت این کشور می باشد. بنگلادش نهمین کشور پرجمعیت جهان و از پرتراکم‌ترین کشورها از نظر جمعیت است و دارای زمین حاصل خیر فراوانی می باشد.

مختصری از تاریخ بنگلادش

کشور بنگلادش در ابتدا به نام پاکستان خاوری در جهان معروف بود، اما در پی جنگ هایی که در این کشور به وقوع پیوست بنگلادش در سال ۱۹۷۱ به کمک هند از پاکستان باختری ( پاکستان امروزی) جدا شد و کشوری مستقل شناسایی شد. این کشور در سال ۱۹۹۱ در طی انتخاباتی که در این کشور انجام شد از محور رئیس جهوری به پارلمان تغییر کرد.

آب و هوای بنگلادش

بنگلادش به دلیل واقع شدن در کنار خلیج بنگال و اقیانوس هند دارای آب و هوای گرم و مرطوبی می باشد. تابستان های این کشور به شدت در مقابل سیل های ناشی از جریان های موسمی اقیانوس هند آسیب پذیر است.

اصطلاعات کلی سفر به کشور بنگلادش

زبان رسمی: بنگالی

واحد پول: تاکا (BDT)

اختلاف زمانی: ۲:۳۰ ساعت عقب تر از تهران است

ولتاژ برق شهر بنگلادش: ۲۲۰ ولت

پیش شماره: +۸۸۰

فرودگاه های بنگلادش: فرودگاه داکا، چیتاگونگ، سیلت

مدارک و هزینه های قبل از سفر به بنگلادش

برای دریافت ویزای بنگلادش لازم است تا شخص درخواست کننده به سفارت این کشور مراجعه نماید. بابت دریافت ویزای بنگلادش هم باید ۱۸۰ دلار هزینه بنمایید، همچنین مدت زمان اخد این ویزا دو هفته کاری به طول می انجامد.

تلفن سفارت: ۳-۰۲۱۸۸۶۰۱۷۸۱

آدرس سایت: info@bangla.ir

آدرس سفارت:  تهران، یوسف آباد شمالی، خیابان ۶۴ شرقی، کوچه یکم، خیابان دوازده متری احداثی پلاک ۷

مدارک لازم جهت اخذ ویزای بنگلادش

اصل پاسپورت

۲ قطعه عکس رنگی ۶ در ۴ رنگی با پ زمینه سفید

گواهی اشتغال به کار و یا جواز کسب و ثبت شرکت و یا گواهی اشتغال به تحصیل

کپی کارت ملی و شناسنامه

رزرو هتل و پرواز

واحد پول

واحد پول رسمی کشور بنگلادش تاکا بوده و هر ۱۰۰ تا معادل ۱ دلار آمریکا می باشد. قیمت دلار در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۹۶، ۴۵۶۰ تومان است.

هزینه های کلی سفر به بنگلادش

به طور کلی میانگین هزینه برای سفر به کشور بنگلادش روزانه ۴,۵۴۰ تاکا (۵۵ دلار) است. میانگین خورد و خوراک برای یک روز در این کشور ۱,۱۴۳  تاکا (۱۴ دلار) بوده و برای اقامت در این کشور حدود ۵,۳۷۲ تاکا (۶۵ دلار) باید هزینه کنید. تمامی این مبالغی که ذکر می شود طبق نظرهای مخاطبان در سایت های معروف گردشگری نظیر budgetyourtrip و tripadviser   می باشد.

هتل های پیشنهادی در تور بنگلادش

هتل ساحل دریاچه بانانی (Lakeshore Banani)

هتی پنج ستاره در شهر داکا بنگلادش وجود دارد که دارای محیطی لوکس به همراه رستوران های عالی با غذاهای متنوع می باشد. اتاق های این هتل بزرگ و جادار می باشد. از جمله امکانات این هتل اینترنت و پارکینگ و صبحانه رایگان است و اتاقی جهت سیگار کشیدن و بازی کودکان هم در این هتل وجود دارد.

شماره تلفن: ۰۰۸۸۰۱۹۷۸۶۱۶۱۶۴

وب سایت:www.lakeshorebanani.com.bd

آدرس: بنگلادش – داکا ۹۵ Rd No ۱۳D، Dhaka ۱۲۱۲، Bangladesh

هتل واشنگتن (Washington Hotel) در تور بنگلادش

هتل دو ستاره و ارزان است که اتاق هایی با دکوراسیون زیبا و راحت دارد.برخلاف قیمت در رستوران آنجا غذاهای لذیذی سرو می شوند و قابلیت اتصال به اینترنت در اتاق ها وجود دارد . دسترسی به تاکسی هم در آن وجود خواهد داشت.سیستم تهویه مناسب هم از بخش های دیگر این هتل-آپارتمان رویایی می باشد.

آدرس: بنگلادش – داکا Rd No ۱۳۱، Dhaka ۱۲۱۲، Bangladesh

هزینه حمل و نقل در تور بنگلادش

در سیستم حمل و نقل کشور بنگلادش پیشرفت های بسزایی تا به امروز به وجود آمده است، این کشور دارای وسایل نقلیه زمینی، هوایی و آبی می باشد. نکته ای که در خیابان های این شهر بسیار به چشم می خورد ترافیک است، پس اگر خواستید ماشین اجاره کنید در این کشور باید صبر بالایی داشته باشید.

بلیط تک سفره برای وسایل نقلیه عمومی ۴٫۴۰ تاکا

بلیط ماهانه برای وسایل نقلیه ۱۱۰٫۰ تاکا

تاکسی  هزینه تاکسی زمانی سوار می شوید ۵۰ تاکا (۶ سنت) و به ازای هر یک کیلومتر ۳۰ تاکا (۳ سنت) به آن اضافه می شود. در صورتی بخواهید تاکسی منتظر شما بنمایند، مبلغ ۲۰۰ تاکا (۲٫۵ دلار) باید بپردازید.

بنزین برای هر لیتر ۹۱ تاکا (۱ دلار)

هزینه خورد و خوراک در تور بنگلادش

در کشور بنگلادش  به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا قیمت باید ۱۷۰ تاکا  (۲ دلار) را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ ۷۷۵ تاکا ( ۹ دلار) هزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست ۴۵۰ تاکا (۵ دلار) بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۱۴ تاکا (۱ سنت) می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل  ۱۵۰ تاکا (۱٫۵ دلار) پرداخت بنمایید.

رستوران های پیشنهادی در تور بنگلادش

رستوران اوله آ  (Olea)

افرادی که علاقمند به غذاهای گوشتی هستند این رستوران برایشان گزینه بسیار مناسبی است. چون در این مکان گوشت بسیار خوب پخته و سرو شده و تجربه ای هیجان انگیز را برای شما ایجاد می کند .

شماره تلفن: ۰۰۸۸۰۲۸۹۰۰۰۸۹

وب سایت:www.starwoodhotels.com

آدرس: بنگلادش – داکا Front Rd، Dhaka، Bangladesh

رستوران لاتیتود ۲۳  (Latitude23)

یکی از بهترین رستوران های کشور بنگلادش شاید لاتیتود باشد محیط گرم و صمیمی در آن برقرار است همچنین دیگر نکته قابل توجه هزینه کمی است که بابت سرو شام باید پرداخت کنید.

آدرس: بنگلادش – داکا Dom-Inno Silverado، ۲۳۳ Rd No ۱۶، Dhaka ۱۲۰۶، Bangladesh

کافه قهوه لوبیا و برگ چای (The Coffee Bean and Tea Leaf)

این کافه در بنگلادش دارای تنوع بالا در دسرها و نوشیدنی ها خود است و همچنین از سرویس دهی فوق العاده بهره می برد، اگر خواستید استراحت کوتاهی در شهر داکا داشته باشید می توانید به این کافه بروید.

شماره تلفن: ۰۰۸۸۰۱۷۱۳۱۹۳۲۵۲

آدرس: بنگلادش – داکا Asset Pacifica، Rd ۱۱۳، Dhaka ۱۲۱۲، Bangladesh

لیست اقلام غذایی ضروری در تور بنگلادش

اما اگر بخواهید، هزینه رستوران را در سفرتان حذف کنید می توانید لوازم مورد نیاز برای تهیه غذا یک هفته یتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به پخت غذا بنمایید. برای همین ما لیستی از قیمت های اقلام ضروری را در زیر آورده ایم.

شیر (یک لیتر)  ۶۷ تاکا

یک عدد نان (۵۰۰ گرم) ۴۱ تاکا

تخم مرغ (۱۲ عدد) ۹۷ تاکا

برنج (یک کیلو) ۵۰ تاکا

مرغ ۲۳۰ تاکا

گوشت قرمز ۴۸۰ تاکا

پنیر (یک کیلو) ۴۶۷ تاکا

گوجه فرنگی (یک کیلوگرم) ۵۷ تاکا

سیب زمینی (یک کیلوگرم) ۲۴ تاکا

پیاز (یک کیلوگرم) ۴۱ تاکا

جاذبه های دیدنی در تور بنگلادش

آهسان منزیل (Ahsan Manzil)

عمارت و بنای زیبایی است که درسفر به داکا مورد توجه علاقمندان قرار می گیرد.مکانی زیبا برای بازدید به همراه خانواده و دوستان است که می توانید از آن لذت ببرید. این بنا در اواخر قرن ۱۹ ساخته شده واقامتگاه رسمی فرماندار داکا بوده است. بعد از گذشت نزدیک به ۱۵۰ سال از ساخت آن هنوز زیبا و دیدنی است.این مکانی با معماری مدرن بوده که در سال های قبل مورد بازسازی قرار گرفته است.

شماره تلفن: ۰۰۸۸۰۱۷۰۶۱۶۱۳۹۷

وب سایت:www.expeditions-bd.com

آدرس: بنگلادش – داکا Nabab Bari Market Rd، Dhaka، Bangladesh

جاذبه دیدنی سادارگات  (Sadarghat) در تور بنگلادش

بازدیدی از عرض رودخانه در یک منطقه پر جمعیت و شلوغ است و علاقمندان از قایق سواری لذت خواهند برد . سوژه بسیار جالبی برای عکاسی محسوب می شود. تفریحی هیجان انگیز و شاد بوده وحس زندگی و زنده بودن را به آدمی می بخشد.

آدرس: بنگلادش – داکا Sadarghat – Gabtoli Rd، Dhaka، Bangladesh

مراکز خرید در تور بنگلادش

بازار جدید (New Market)

فروشگاهی محلی با اجناس گوناگون که اهالی داکا آن را اداره می کنند. مردم با هر بودجه ای از فقیر تا ثروتمند می توانند مایحتاج خود را از این بازار تهیه کنند.این بازار در منطقه عظیم پور داکا واقع شده و طرفداران بسیاری دارد. در سال ۱۹۵۴ در این جا بنا شده تا نیازهای مردم را تامین کند و برای گردش روزانه جای مناسبی می باشد.

شماره تلفن: ۰۰۸۸۰۱۸۵۵۲۷۳۴۹۳

وب سایت:dhakanewmarketbd.com

آدرس: بنگلادش – داکا Nilkhet Foot Over Bridge، Balaka Foot Over Bridge، Dhaka ۱۲۰۵، Bangladesh

مرکز خرید مصطفی (Mustafa Mart) در تور بنگلادش

مرکز خرید مصطفی یک مرکز خرید بزرگ و بین المللی در کشور بنگلادش است که در مرکز شهر داکا واقع شده است. این فروشگاه دارای مغازه های متنوعی از پوشاک و عطر گرفته تا لوازم بازی و ورزش می باشد. به طور کلی قیمت ها مناسب است و برای هر فردی با هر درآمدی جنس دارد. این مرکز خرید یک مرکز خرید بین المللیست و در تمام طول سال حراج در آن برگزار می شود که مناسب گردش با خانواده است.

آدرس: بنگلادش – داکا ۱۸ Garden Road، Dhaka ۱۲۱۵، Bangladesh

هزینه سرویس موبایل در تور بنگلادش

مکالمه: هزینه یک دقیقه مکالمه داخلی ۱٫۱۸ تاکا است.

اینترنت: ۶۰ مگابایت اینترنت نامحدود  ۱٫۹۷۵ تاکا (۲۳ دلار) است.

بایدها و نبایدهای در کشور بنگلادش

هنگام گشت و گذار مراقب لوازم خود باشید.

در این کشور لازم است تا خانم ها از لباس های پوشیده استفاده کنند و همچنین زیورآلات زینتی خود را پنهان نمایند.

قبل از سفر به بنگلادش اطلاعاتی درباره آب و هوای این کشور بدست بیاورید. متاسفانه رعد و برق های شدید و طوفان های وحشتناکی در بنگلادش اتفاق می افتد.

آب لوله کشی در کشور بنگلادش قابل آشامیدن نیست از این رو برای مصرف خود آب های معدنی تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو