توصیه هایی برای تغییر روتین مراقبت از پوست در پاییز

توصیه هایی برای تغییر روتین مراقبت از پوست در پاییز


منبع: زیبامون

232

1398/7/3

10:41


با این توصیه های کاربردی، روتین مراقبت از پوستتون رو برای فصل پاییز تغییر بدید تا در این فصل از سال نیز همچنان پوستی شاداب، سالم و زیبا داشت هباشید!

توصیه هایی برای تغییر روتین مراقبت از پوست در پاییز

با شروع فصل پاییز، تغییرات زیادی در آب و هوا ایجاد میشه و این تغییرات ممکن هست باعث ایجاد واکنش هایی در پوست ما شوند. در ماه های سرد سال، به دلیل سرد شدن هوا در بیرون و استفاده از بخاری و گرم کننده های مختلف در داخل منزل، خشکی پوست افرایش پیدا میکنه و ممکنه باعث ایجاد حساسیت، سوزش و ایجاد حالت پوسته پوسته برای پوست بشه.

بنابراین توصیه میشه که با شروع فصل پاییز، تغییراتی رو در روند مراقبت از پوست خودتون ایجاد کنید، تا سلامت و شادابی پوست در تمام ماه های سال حفظ بشه. ما در این بخش از زیبامون دات کام، توصیه هایی رو برای تغییر روتین مراقبت از پوست در پاییز، برای شما همراهان عزیز آماده کرده ایم که با رعایت این توصیه ها میتونید در فصل پاییز نیز از داشتن پوستی سالم، زیبا و شاداب لذت ببرید! با ما همراه باشید.

 

آبرسانی پوست های فوق العاده حساس با محصولات حاوی آلاستین، کلاژن و آلوئه ورا

افرادی که دارای پوست حساس بوده و یا با شرایطی مانند اگزما و پسوریازیس مواجه هستند، ممکن هست با تغییر فصل و شروع پاییز احساس سوزش بیش از حدی رو در پوست خودشون تجربه کنند. بهترین کار این هست که پوست رو هیدراته و آبرسانی کنید و برای این منظور از روغن های ضروری، کرم ها و سرم های مخصوص استفاده کنید. بهتره محصولاتی که استفاده میکنید حاوی آلاستین و کلاژن بوده تا تغذیه رسانی خوبی برای پوست داشته باشند و به روند بهبودی پوست نیز کمک کنند. پوست رو با کرم های حاوی آلوئه ورا مرطوب کنید تا احتمال پوسته پوسته شدن پوست هم کاهش پیدا کنه.

 

محصولات مراقبت از پوست

 

از مرطوب کننده های غلیظ تر استفاده کنید

به دلیل تغییرات آب و هوایی در فصل پاییز بهتره که کرم مرطوب کننده خودتون رو تغییر بدید و به سراغ کرم های غلیظ تر بروید! شما باید با استفاده از این کرم های مرطوب کننده، رطوبت بیشتری رو برای پوست ایجاد کنید و از این طریق، مانع از ایجاد خشکی و حساسیت در پوست شوید.

بهتره مرطوب کننده ای که انتخاب می کنید بدون عطر و بو بوده و غیر تحریک کننده برای پوست باشه و در ترکیبات آن از روغن های طبیعی و ضروری نیز استفاده شده باشد.

 

کرم مرطوب کننده

 

استفاده از مرطوب کننده لب و کرم چشم

اگر این 2 مورد تا به حال در روتین مراقبت از پوست شما وجود نداشته است، بهتره در ماه های سرد سال در روال مراقبت از پوستتون قرار بدید. استفاده از مرطوب کننده لب و کرم چشم کمک میکنه تا رطوبت در پوست لب و پوست اطراف چشم حفظ بشه و مانع از خشک شدن پوست این قسمت از صورت خواهند شد. برای مرطوب کردن لب میتونید از وازلین های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید و برای کرم چشم نیز باید به پزشک مراجعه کنید تا با توجه به شرایط سنی و نوع پوستتون بهترین و مناسب ترین کرم چشم رو برای شما تجویز کنند.

 

مرطوب کننده لب

 

از لایه بردارهای حاوی رتینوئید (Retinoids) استفاده نکنید

لایه بردارهای حاوی رتینوئید باعث ایجاد خشکی شدید در پوست می شوند و به همین دلیل توصیه میشه در ماه های سر دسال به سراغ این لایه بردارها نروید. 

 

به استفاده از کرم ضد آفتاب ادامه دهید

اگرچه تابش اشعه های نور خورشید در فصل تابستان بسیار بیشتر و شدیدتر هست اما همچنان در چهار فصل سال وجود داره. بنابراین باید در تمام فصل های سال به استفاده از کرم ضد آفتاب ادامه دهید؛ زیرا این کرم ها تاثیر خیلی زیادی در کاهش ورود اشعه های مضر نور خورشید به پوست رو دارند.

 

کرم ضد آفتاب

 

ویتامین C را به رژیم خود اضافه کنید

ویتامین C در ماه های سرد سال وظیفه مضاعفی در بدن داره و نه تنها از بدن در برابر عوامل بیماری زا محافظت میکنه بلکه به از بین بردن اشعه های نور خورشید که توسط SPF یا کرم ضدآفتاب، مسدود نشده اند هم کمک مکینه و از این طریق مراقبت خیلی بهتری از پوست خواهد داشت. 

علاوه بر این، ویتامین C باعث یکنواخت شدن رنگ پوست شده، تولید کلاژن در پوست رو افزایش میده و باعث میشه تا رنگ پوستتون شاداب تر و روشن تر باشه.

 

ویتامین سی

 

استفاده از دستگاه بخار یا رطوبت ساز

در کنار تمام مراقبت هایی که لازم هست در فصل پاییز از پوستتون داشته باشید متخصصان پوستی توصیه میکنند در این فصل از سال، یک دستگاه بخور و رطوبت ساز نیز در خانه یا محل کار داشته باشید. این دستگاه رطوبت هوا رو افزایش میده و هرچه رطوبت موجود در هوا بیشتر باشه، پوست نیز مرطوب تر، نرم تر و شاداب تر خواهد بود.

 

دستگاه بخار

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو