توسط امیرحسین شفیعی تشریح شد؛ برنامه‌های نمایشی حوزه هنری در اربعین حسینی و ایام سوگواری ماه صفر

منبع: سینما پرس

75

1398/7/3

13:16


سینماپرس: مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از اجرای نمایش‌های آیینی به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

امیرحسین شفیعی

سینماپرس: مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از اجرای نمایش‌های آیینی به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین شفیعی مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در خصوص اجرای نمایش‌های آیینی  به مناسبت دهه سوم محرم و صفر و  فرا رسیدن اربعین حسینی، به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از مدت‌ها قبل تولید آثاری به منظور اجرا در ایام محرم و صفر را آغاز کرده است. در همین ارتباط، «خاموشان» به نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی علی سیلمانی، نمایشی است که در مرحله تولید قرار دارد. قرار است این نمایش از ۲۲ مهر تا ۱۰ آبان در تماشاخانه مهر و پس از پایان اجرای نمایش «خاطرات فیات؛ تابستان ۵۹» روی صحنه برود.

شفیعی در خصوص آثار دیگری که در این تماشاخانه‌ها اجرا می‌شود، بیان کرد: نمایش دیگری که از ۱۵ مهرماه جایگزین نمایش «فقط چهل روزه بودم» در تماشاخانه ماه خواهد شد، «غریبه‌های همیشگی» به کارگردانی حسین پرستار است. این نمایش نوشته شهرام کرمی و در مورد خانواده‌ای است که فرزند معلولی دارند و به اصرار مادر برای شفای او، قصد مسافرت به عتبات عالیات و دخیل بستن به ضریح امام‌حسین (ع) را دارند.

وی ادامه داد: نمایش «غریبه‌های همیشگی» تا ۱۰ آبان اجرا خواهد شد و تولید نمایش‌هایی با محوریت پیاده‌روی اربعین نیز در دستور کار قرار دارد؛ البته از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی که مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در دست انجام دارد، برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین است. درب‌های تماشاخانه مهر و ماه حوزه هنری در اربعین حسینی و ایام شهادت امام رضا (ع) و ایام سوگواری آخر ماه صفر به روی علاقه‌مندان باز است و مخاطبان می‌توانند به تماشای نمایش‌های «خاموشان» و «غریبه‌های همیشگی» بنشینند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو