زائران کدام کشور‌ها از ایران به سفر اربعین می‌روند؟

منبع: برترین ها

102

1398/7/3

13:50


مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰۰ نفر از اتباع خارجی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی به زیارت اربعین مشرف شوند.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰۰ نفر از اتباع خارجی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی به زیارت اربعین مشرف شوند.

مهدی محمودی (مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور) درباره ثبت‌نام اتباع خارجی برای زیارت اربعین گفت: برابر تصمیماتی که در ستاد مرکزی اربعین گرفته شد مانند سنوات گذشته تسهیلاتی را برای ارائه به زائران اتباع فراهم می‌کنیم.

زائران کدام کشور‌ها از ایران به سفر اربعین می‌روند؟

وی ادامه داد: براساس این تسهیلات اتباع خارجی در داخل کشور و اتباع خارجی که می‌خواهند به صورت ترانزیت چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی از مرزها وارد شوند، می‌توانند برای زیارت اربعین مشرف شوند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: پیش‌بینی ما بر این است، نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش حضور اتباع خارجی برای سفر به عتبات و زیارت اربعین را داشته باشیم. برهمین اساس برنامه‌ریزی کردیم، در حال حاضر ۲۰ موکب فعال شوند. از این تعداد ۱۰ موکب در مرز شلمچه و ۱۰ موکب دیگر در کل مسیرهای منتهی به مرزها پیش بینی شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی شده است، بیشتر اتباع از مرز شلمچه قصد تردد داشته باشند، البته در سایر مرزها نیز هماهنگی‌های لازم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ما به همه اتباع خارجی در داخل کشور توصیه می‌کنیم نسبت به اخذ دفترچه اقامت که دارای مهر ورود و خروج باشد، اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور یادآور شد: امسال نیز هماهنگی انجام شده تا اتباع عراقی که در داخل کشور هستند، همانند شهروندان و زائران ایرانی نیازی به روادید نداشته باشند، اما تمامی اتباع باید شیوه نامه‌ای که به دفاتر و ادارات کل اتباع استان ابلاغ شده است را رعایت کنند. براساس این شیوه‌نامه باید مجوز اقامت قانونی داشته و در سامانه سیام که در دفاتر خدمات کفالت است، ثبت نام کنند و پس از اخذ دفترچه در سامانه سماح ثبت نام کرده و پس از پرداخت حق بیمه مانند سایر زائران به زیارت مشرف می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا این لحظه ۵ هزار نفر از زائران پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند و ما از زائران اتباع درخواست داریم تا ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گفته محمودی پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی برای سفر به عتبات و زیارت اربعین اقدام کنند.

مدیر کل اتباع خارجی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۰۰ هزار تن از اتباع خارجی به زیارت اربعین مشرف شدند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: بیشتر زائران خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان برای سفر اربعین از کشور ما عبور می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو