درمان نیش عنکبوت با مواد طبیعی و پرکاربرد در خانه

درمان نیش عنکبوت با مواد طبیعی و پرکاربرد در خانه


منبع: آرگا

374

1398/7/3

15:13


نیش بعضی از حشرات از جمله عنکبوت بسیار درد ناک است که با استفاده از روش های خانگی به منظور درمان نیش عنکبوت می توانید این درد عذاب آور را برطرف کنید.

بسیاری از افراد در زندگی روز مره خود درد ناک بودن جای نیش حشرات را تجربه کرده اند اما جای نیش بعضی از حشرات بسیار عذاب آور و درد ناک است بنابراین تشخیص اینکه نوع حشره نیش زده چه می باشد از اهمیت بالایی برخور دار است مخصوصا اگر مکان زندگیتان حشرات فراوانی وجود دارند و یکی از حشرات که جای نیش آن با درد فراوان همراه است عنکبوت می باشد و زمانی که فرد متوجه می شود که عنکبوت آن را نیش زده است به دنبال روش هایی جهت بهبود آن می باشد که در ادامه شما عزیزان را روش های درمان نیش عنکبوت آشنا خواهیم کرد.

اغلب نیش زدگی های عنکبوت ها باعث آسیب جدی نمی شوند و فقط با علائم خفیفی در محل گزیدگی همراه است و به ندرت پیش می آید که گزیدگی عنکبوت ها سبب درد شدید شود و بسته به نوع عنکبوت دارد که اگر عنکبوت گوشه گیر قهوه ای و یا عنکبوت سیاه شما را نیش زده است حتما به پزشک مراجعه کنید و اگر نمی دانید که عنکبوتی که شما را نیش زده است سمی بوده یا خیر از کمک های پزشکی استفاده نمایید و قبل از اینکهبه دلیل گزیدگی عنکبوت برای تان اتفاق ناخوشایندی بیافتد از چند روش خانگی به منظور درمان نیش عنکبوت استفاده کنید و اگر حدس میزنید که عنکبوت سمی بوده به سراغ یک مرکز درمانی مجهز بروید.

کاهش علائم نیش عنکبوت با راه کارهای خانگی

روش های درمان نیش عنکبوت

با کمک درمانی خانگی می توانید جای نیش عنکبوت را در شرایط اضطراری درمان کنید که در ادامه شما را با این روش ها آشنا خواهیم کرد.

 کمپرس یخ

زمانی که عنکبوت شما را نیش زده است سریعا زخم را با آب و صابون بشویید سپس یخ را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید این روش به منظور درمان نیش حشرات بسیار موثر می باشد بنابراین در زمان گزیدگی عنکبوت از این روش غافل نشویید زیرا، علاوه بر این که سبب کاهش التهاب و تورم می شود به از بین بردن احساس خارش نیز کمک می کند برای رسیدن به نتیجه بهتر در ۲۴ ساعت اول این روش را مجددا تکرار کنید.

روش های خانگی رفع نیش عنکبوت

نکته : از قرار دادن یخ به صورت مستقیم بر روی پوست خودداری نمایید.

 زغال چوب فعال

زغال چوب فعال به از بین بردن سم ناشی از زهر کمک می کند و در نتیجه سبب کاهش التهاب و حساسیت می شود بنابراین به کمک زغال چوب فعال و آب خمیری تهیه نمایید سپس خمیر به دست آمده را پس از پاک کردن زخم بر روی زخم قرار دهید و به منظور بستن آن از باند استفاده کنید از این روش هر سه ساعت یک بار استفاده کنید.

درمان نیش عنکبوت با روش های خانگی

سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل داشتن خواص ضد عفونی کنندگی و آرام بخش سبب کاهش التهاب و خارش ناشی از نیش عنکبوت می شود و به عنوان روش موثر به منظور درمان نیش عنکبوت محسوب می شود فقط کافی است یک عدد سیب زمینی را بعد از شستن پوست کنده و سپس رنده کنید و بر روی یک پارچه تمیز قرار دهید سپس بعد از پاک کردن زخم، پارچه را بر روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و زمانی که سیب زمینی خشک شد ناحیه زخم را با آب گرم بشویید و درباره این روش را انجام دهید تا سبب کاهش علائم نیش عنکبوت شود.

آشنایی با درمان نیش عنکبوت

زرد چوبه

زرد چوبه نیز به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی و آنتی اکسیدانی یک روش موثر جهت درمان نیش عنکبوت می باشد بنابراین مقداری پودر زرد چوبه را با روغن زیتون ترکیب کنید سپس خمیر به دست آمده را به مدت ده دقیقه بر روی زخم قرار دهید و بعد از زمان گفته شده ناحیه آسیب دیده را با آب گرم بشویید همچنین می توانید مقداری گیاه چریش نیز آن اضافه کنید و خمیر به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه برروی قسمت آسیب دیده قرار دهید و با آب گرم بشویید.

تسکین نیش عنکبوت با روش های طبیعی

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی است و به عنوان درمان نیش عنکبوت گزینه بسیار مناسبی است که به کاهش تورم و خارش نیز کمک می کند از این رو از برگ های تازه آلوئه ورا عصاره ژل آن را جدا کنید سپس به صورت مستقیم بر روی زخم قرار دهید به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه در طول روز چند بار از این روش استفاده کنید.

رفع نیش عنکبوت با درمان های خانگی

سیر

از دیگر روش های خانگی به منظور رفع نیش عنکبوت استفاده از سیر می باشد بنابراین چند حبه سیر را به صورت مستقیم بر روی محل گزیدگی قرار دهید به منظور پوشاندن آن در طول شب می توانید از باند استفاده نمایید.

قرص آسپرین

قرص آسپرین یکی از دارو های خانگی به منظور درمان نیش عنکبوت می باشد بنابراین آسپرین پودر شده را با آب مخلوط کنید سپس خمیر حاصل را مستقیم بر روی زخم قرار دهید و بعد از زمان چند ساعت ناحیه آسیب دیده را با آب گرم بشویید.

نحوه بهبود نیش عنکبوت

برگ های کلم

از سبزیجات موثر در درمان نیش عنکبوت کلم می باشد بنابراین برگ های کلم را رنده کنید سپس این برگ های رنده شده  را از شب تا صبح بر روی ناحیه گزیدگی عنکبوت قرار دهید.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی دارای خواص ضد درد و ضد التهابی می باشد در نتیجه سبب بهبود درد، ورم و التهاب ناشی از نیش عنکبوت می شود از این رو آب نعناع فلفی تازه گرفته شده را بر روی زخم بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند سپس آن را با آب سرد بشویید همچنین می توانید یک تا دو قطره از روغن نعناع فلفلی را به صوت مستقیم بر روی زخم قرار دهید و دو تا سه بار در روز از این روش استفاده کنید.

رفع نیش عنکبوت با مواد طبیعی

نکته: قبل از استفاده از روغن نعناع فلفلی بر روی پوست یک تست نقطه ای انجام دهید.

نشانه های نیش عنکبوت

 زمانی فرد دچار گزیدگی عنکبوت می شود علائمی مانند التهاب، درد خارش و قرمزی را مشاهده می کند که این علائم بسته به نوع عنکبوت ممکن است چند ساعت و حتی چند هفته طول بکشد و اگر با علائمی مانند : ورم شدید، تب و لرز، تنگی نفس، استفراغ و اسپاسم های عضلانی مواجهه شدید حتما از کمک های پزشکی استفاده کنید.

نشانه های نیش عنکبوت

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان عزیز مفید واقع شده باشید تا با کمک روش های گفته شده از شر نیش حشرات خلاص شوید، اگر تمایل دارید در زمینه درمان خانگی و طب سنتی اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید برروی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو