منبع: سماتک

363

1398/7/3

15:30


اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

بهترین فیلم های 2019 اکران شده از نظر منتقدان در کل دنیا را در این بخش به شما علاقه مندان به بهترین فیلم های سینمایی جهان در سال 2019 معرفی خواهیم کرد که می توانید با نگاهی به اسامی بهترین فیلم های جهان 2019 بنابر سلیقه تان بهترین بهترین فیلم های سینمایی جهان در سال 2019 را انتخاب کرده و از تماشای آن لذت ببرید. فیلم سازی در سال 2019 میلادی یکی از پررونق ترین مشاغل در کل دنیا بوده است که تعداد زیادی از بهترین فیلم های جهان در سال 2019 توانسته اند موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره های فیلم دنیا شوند. اسامی بهترین فیلم های 2019 از نظر منتقدان را در این بخش از سایت سماتک برایتان آورده ایم که اگر تمایل دارید با آنها آشنا شوید با این پست همراه ما باشید.

 

بهترین فیلم های 2019

برای این که بدانیم چه آثاری بهترین فیلم های جهان در سال 2019 میلادی خواهند بود می توانیم به اسامی بهترین فیلم های جهان 2019 نگاهی بیندازیم. در بین فیلم های سینمایی برتر جهان در سال 2019 هم قطعا فیلم های بی نظیر وجود خواهد داشت. در حال حاضر با توجه به اسامی بهترین فیلم های اکران شده 2019 می توانید به لیست بهترین فیلم های 2019 برسید. فهرست بهترین فیلم های جهان در سال 2019 از نظر منتقدان که هر مخاطب سینمایی قاعدتا کنجکاو است آنها را ببیند شما را مجذوب خود خواهد کرد. برخی از این بهترین فیلم های سینمایی 2019 جهان بسیار منحصر به فرد بوده و در تاریخ سینمای جهان بی بدیل بوده اند و برخی دیگر از بهترین فیلم های جهان در سال 2019 بازیگران بسیار مطرحی دارند که در این بخش سایت سماتک نگاهی به بهترین فیلم های سینمایی جهان در سال 2019 می اندازیم.

 

وارثین The Heiresses

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی وارثین محصول سال 2019 میلادی است که به کارگردانی Marcelo Martinessi اکران شده است. فیلم وارثین یکی از بهترین فیلم های سال 0 جهان از نظر منتقدان است که خارج از کارخانه رویاسازی هالیوود و در پاراگوئه ساخته شده است. چلا و چیکیتا که هر دو نوادگان خانواده‌هایی ثروتمند هستند و بیش از 30 سال است که کنار هم زندگی می‌کنند و اخیرا وضع مالی آنها خراب شده است. در خلاصه داستان فیلم وارثین که در تاریخ 16 ژانویه سال 2019 میلادی اکران شده است آنها مجبورند اموالی را که به آنها ارث رسیده بفروشند. اما در نهایت بدهی‌هایشان کار را به جایی می‌رساند که چیکیتا به اتهام کلاهبرداری دستگیر می‌شود. حالا چلا باید با یک حقیقت جدید کنار بیاید. برای اولین‌بار در عمرش رانندگی می‌کند و در یک تاکسی سرویس استخدام می‌شود که مسئولیت حمل و نقل بانوان مسن ثروتمند را برعهده دارد. کم‌کم چلا پوسته‌اش را می‌شکند و با دنیای بیرون ارتباط برقرار می‌کند. امتیاز متاکریتیک فیلم 82 از 100 است. Ana Brun, Margarita Irun, Ana Ivanova از مهمترین بازیگران فیلم سینمایی وارثین The Heiresses می باشند. 

 

شیشه Glass

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی شیشه Glass در تاریخ ژانویه سال 2019 میلادی اکران شده است و به کارگردانی ام.نایت شیامالان که با فیلم های ژانر ترسناک مشهور شده است ساخته و اکران شده است. فیلم ترسناک Glass 2019 است با این تفاوت که این سری یک فیلم ترسناک ابرقهرمانی ساخته است. این سومین قسمت از سه‌گانه‌ای است که دو قسمت قبلی‌اش فیلم‌های نشکستنی (Unbreakable) و شکافته Split بودند. فیلم‌هایی که فضای ترسناک روانشناختی داشتند. سه‌گانه‌ای که به سری فیلم‌های «نشکستنی هم معروف شدند. بروس ویلیس، ساموئل ال.جکسون و کارلین وودوارد همان نقش‌هایی را در که فیلم نشکستنی داشتند اینجا دوباره ایفا می‌کنند. جیمز مک‌آوی با نقشی که در فیلم «شکافته بازی کرده بود در فیلم حضور دارد و سارا پالسن هم بازیگر جدیدی است که به «شیشه پیوسته. فیلم داستان دیوید دان یک نگهبان است که از نیروهای ماورالطبیعه‌اش استفاده می‌کند تا کوین وندل کرامب را تعقیب کند. کرامب مرد آزاردهنده‌ای است که بیست و چهار شخصیت جداگانه دارد. بیمار روانی که بر هم زننده امنیت و آسایش مردم می‌شود. در فیلم شکافته هم نقش قهرمان را داشت اما در آن فیلم بروس ویلیس حضور نداشت که قهرمان فیلم اول این سری یعنی نشکستنی بود. شیامالان بعد از این که برای فیلم حس ششم نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شد از فصل جوایز دور ماند. حالا بعد از نزدیک به دو دهه شاید قسمت سوم سه‌گانه‌اش دوباره او را نزد منتقدان محبوب کند. از مهمترین بازیگران فیلم شیشه می توان Samuel L. Jackson, Bruce Willis را نام برد.

 

آرامش Serenity

 

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی آرامش به کارگردانی استیون نایت کارگردان انگلیسی با استعداد ساخته شده است که برای نوشتن فیلمنامه قول‌های شرقی (Eastern promises) و سریال پیکی بلایندرز و کارگردانی فیلم لاک او را شناختیم. یک‌بار برای نوشتن فیلمنامه چیزهای زیبای کثیف نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم جدیدش یک تریلر به سبک نئو-نوآر است که بازیگران ستاره‌ای چون ماتیو مک‌کاناهی و آن هاتاوی در آن بازی می‌کنند. فیلم داستان گذشته مرموز یک کاپیتان است که قایق ماهیگیری دارد. گذشته‌ای که بعد از مدت‌ها وقتی همسر سابقش برای کمک سراغش می‌آید، دوباره تسخیرش می‌کند. فیلمنامه را هم خود استیون نایت نوشته است. با توجه به این که فیلم قبلی نایت یعنی لاک تریلر جذابی از کار درآمد انتظار می‌رود که شاهد فیلم خوبی باشیم. بخصوص برای بازیگر مرد فیلم، ماتیو مک‌کاناهی امیدهای زیادی وجود دارد. شخصیت‌پردازی قهرمانان مرد فیلم‌های نایت غالبا درخشان است. بازیگران فیلم آرامش عبارتند از: Matthew McConaughey, Anne Hathaway که در 25 ژانویه سال 2019 میلادی اکران شده است.

 

بهترین فیلم های اکران شده 2019

لگو The Lego Movie 2

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی لگو The Lego Movie 2 محصول 2019 است که موفقیت فیلم لگو و فیلم‌های دیگری که با همان کاراکترهای لگویی ساخته شدند باعث شد کمپانی انیمیشن وارنر به فکر ساخت قسمت دیگری از داستان‌های The Lego Movie 2 بیفتد. این انیمیشن کمدی علمی تخیلی به روش کامپیوتری سه بعدی ساخته شده و دنباله‌ای بر فیلم لگو محصول سال 2015 است. بعد از سال 2015 البته دو فیلم لگویی دیگر یکی بتمن و دیگری نینجاگو داشتیم که اسپین‌آف قصه اصلی به شمار می‌رفتند. داستان فیلم پنج سال بعد از اتفاقات فیلم لگو رخ می‌دهد. همه چیز عالی است تا این که شهروندان با یک تهدید بزرگ جدید روبه‌رو می‌شوند. مهاجمانی که از فضا می‌آیند و هر چیزی را که آنها می‌سازند خیلی سریع خراب می‌کنند. قسمت اول این سری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و وقتی نامزد اسکار بهترین انیمیشن نشد تعجب‌ خیلی‌ها را برانگیخت. حالا احتمال زیادی وجود دارد که این قسمت بتواند نظر اعضای آکادمی را به خودش جلب و شکست قبلی را در اسکار جبران کند. فیلم سینمایی لگو The Lego Movie 2 در تاریخ فوریه 2019 میلادی اکران شده است.

 

همه می دانند Everybody Knows

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

درست است که فیلم سینمایی همه می‌دانند ساخته اصغر فرهادی، کارگردان اسکاری کشورمان نتوانست به اسکار 2019 راه پیدا کند اما همچنان یکی از فیلم‌های مهمی است که در سال 2019 اکران گسترده آن در آمریکا آغاز می‌شود و ستاره‌های بزرگ سینما مثل پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم هم در آن ایفای نقش می‌کنند. فیلم همه می دانند یکی از جدیدترین فیلم های 2019 از نگاه مردم است که از کارگردانی که حالا در جهان اسم و رسمی برای خودش دارد. اصغر فرهادی با دو جایزه اسکار بهترین فیلم جهان در سال 2019 در کارنامه‌اش حالا یکی از کارگردانان پرستاره سینما و نه فقط سینمای ایران به شمار می‌رود. فیلم همه می دانند که به صورت کامل در اسپانیا فیلمبرداری شده داستان زنی به نام لائوراست که با همسرش در آرژانتین زندگی می‌کنند و حالا با فرزندانش برای عروسی خواهرش به اسپانیا آمده‌اند. در میانه شادی برای خانواده اتفاقی رخ می‌دهد که رازهای زیادی در حین آن برملا می‌شود.

 

پرندگان گذرگاه Birds of Passage

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم پرندگان گذرگاه که امتیاز 86 از 100 را از نگاه منتقدان سینمای جهان درسال 2019 دریافت کرده است درباره قاچاق ماری جوانا است که ثروت زیادی برای قاچاقچیان این نوع از مواد مخدر بدست می اورد. پرندگان گذرگاه Birds of Passage یک دهه پر خشونت در کلمبیا که خانواده بومی راپایت تلاش دارند کل تجارت قاچاق ماریجوانا را به دست بگیرند و به همین دلیل یک جنگ داخلی شکل می‌گیرد. جنگی که فرهنگ و زندگی آنها را نابود می‌کند. فیلم پرندگان گذرگاه Birds of Passage محصول سال 2019 است که قدرتمند و هیجان انگیر درباره خانواده‌های مافیای مواد است و اینکه چطور غالبا خودشان مسیر نابودی را می‌پیمایند. منتقدان بهترین فیلم های سینمایی جهان می‌گویند که این فیلم پرندگان گذرگاه Birds of Passage حس یک درام تاریخی و وقایع گرد و خاک گرفته را نمی‌دهد بلکه کاملا زنده و امروزی به نظر می‌رسد.

 

فرشته جنگ Alita: Battle Angel

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم فرشته جنگ رابرت رودریگوئز یکی از بهترین فیلم های اکشن سایبرپانکی سال 2019 است. سایبرپانک یکی از زیر ژانرهای فیلم‌های علمی تخیلی است که در آینده می‌گذرد و تمرکزش روی تقابل زندگی انسان های معمولی با فناوری های نوین است. احتمالا جالب است که بدانید جیمز کامرون تهیه کننده فیلم فرشته جنگ است و همین یعنی با یکی از بهترین فیلم های 2019 جهان از نظر منتقدان مواجه هستیم. فیلمنامه را هم خود کامرون نوشته است. رودریگوئز هم که قبلا با فیلم‌هایی مثل شهر گناه نشان داده که می‌تواند فیلمساز متفاوت و هیجان‌انگیزی باشد این‌بار سراغ یک مانگای ژاپنی رفته است. مانگاها کمیک‌استریپ‌های ژاپنی هستند که در آن آدم‌ها با چهره‌های اغراق‌شده مثل چشمان زیاد درشت یا دهانی به شکل یک خط تصویر می‌شوند. فیلمنامه آلیتا اقتباسی از مانگایی به همین نام است. داستان سفر یک زن جوان که می‌خواهد این حقیقت را کشف کند که کیست و برای تغییر جهان مبارزه کند.

 

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم How to Train Your Dragon: The Hidden World

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم یک انیمیشن اکشن فانتزی سه بعدی است که اقتباسی آزاد از مجموعه کتاب هایی به همین نام نوشته کرسیدا کاول است و کمپانی دریم ورکز پشت ساخت آن قرار دارد و توسط کمپانی یونیورسال هم پخش می‌شود. فصل سوم فیلم سینمایی چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم در سال 2019 میلادی اکران شده است. در قسمت جدید فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم هیکاپ، قهرمان این سری انیمیشن تصمیم گرفته آرمانشهری برای اژدهایان بسازد. اما ناگهان بی دندان، اژدهای او یک جفت وحشی و فراری پیدا می‌کند و با او از شهر می‌رود. خطر شهر و حکومت هیکاپ را به عنوان حاکم تهدید می‌کند و او و بی‌دندان مجبور به ترک شهرشان می‌شوند. آنها به جهانی ناشناخته می‌روند که فقط در اسطوره‌ها وجود دارد.

 

بهترین فیلم های 2019 هالیوود

کاپیتان مارول Captain Marvel

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم کاپیتان مارول محصول سال 2019 میلادی است که یکی از آن فیلم های ابرقهرمانی که خیلی‌ها منتظرش هستند بخصوص که بعد از واندروومن پتی جنکینز و موفقیت‌هایی که کسب کرد کاپیتان مارول دومین فیلم ابرقهرمانی است که نقش اولش را یک زن برعهده دارد. فیلم سینمایی کاپیتان مارول براساس کمیک‌های مارول جلوی دوربین رفته است. کارول دانورس یا کاپیتان مارول یک خلبان جنگنده سابق ارتش آمریکاست. داستان در اواسط دهه نود اتفاق می‌افتد. کاپیتان مارول تبدیل به یکی از قوی‌ترین قهرمانان و کهکشان شده و به گروه نیروهای ستاره می‌پیوندد. وقتی به خانه برمی‌گردد سوالات جدیدی درباره گذشته و هویتش دارد. در حالی که کره زمین درگیر یک جنگ بین کهکشانی شده است. این بیست و یکمین فیلمی است که در جهان مارول اتفاق می‌افتد و روی پرده سینماها می‌رود. قرار بود اولین‌بار کاپیتان مارول در فیلم انتقام‌جویان عصر آلترون دیده شود. کاراکترش حتی در فیلمنامه هم آماده بود اما سازندگان احساس کردند زمان مناسبی برای وارد کردن این شخصیت نیست. به علاوه این دومین فیلم ابرقهرمانی است که یک کارگردان زن پشت دوربین‌اش قرار گرفته است.

 

عواقب The Aftermath

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی عواقب یک درام جنگی عاشقانه است که با گروه بازیگران جذاب که البته باید امیدوارم باشیم مثل فیلم متفقین برد پیت و ماریون کوتیار درنهایت ناامیدکننده از کار درنیاید. داستان فیلم عواقب که عنوان بهترین فیلم 2019 جهان را از ان خود کرده است بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. یک ژنرال انگلیسی و همسرش در دوران بازسازی بعد از جنگ مجبور به زندگی در هامبورگ می‌شوند. اما تنش‌ها میان آنها و آلمانی‌هایی که پیش از آنها صاحب خانه‌شان بوده‌اند بالا می‌گیرد. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است.

 

ما Us

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی ما us فقط با یک فیلم جوردن پیل نام خودش را میان کارگردانان کنجکاوی‌برانگیز سینما ثبت کرد. بعد از موفقیت حیرت‌انگیز فیلم برو بیرون جوردن پیل بلافاصله سراغ ساخت فیلم دومش رفت. برو بیرون نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اریجینال شده بود و برای دومی توانست اسکار را به خانه ببرد. حالا فیلم دیگری برای سال آینده در دست دارد که خلاصه‌ای از آن هنوز در دسترس نیست اما با توجه به این که گفته می‌شود فیلم در ژانر هارور و وحشت اجتماعی است بنظر می‌رسد در حال و هوای فیلم قبلی‌اش باشد. برو بیرون هم فیلم ترسناکی بود که بر بستری از اتفاقات اجتماعی و با تاکید روی تبعیض نژادی قصه‌اش را جلو می‌برد. به همین دلیل هم فیلم را از یک فیلم ترسناک صرف بیشتر تحویل گرفتند. این‌بار فیلم جوردن پیل چهره‌های آشنایی جلوی دوربین دارد.

 

گلوریا بل Gloria Bell

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم گلوریا بل محصول سال 2019 میلادی یکی از بهترین فیلم های جهان در سال 2019 است که سباستین للیو، کارگردان پرافتخار شیلیایی یکی از نمادهای سینمای جدید شیلی به شمار می‌رود. او را با فیلم زن فوق‌العاده به یاد می‌آوریم. فیلم سینمایی گلوریا بل که ممکن است جوایز متعدد برای جولین مور به ارمغان بیاورد درباره زنی در پنجاه و چند سالگی است ولی زنی که جوان‌تر از سن‌ و سالش است. زنی که روح آزادی دارد. او در کلوب‌های رقص لس‌آنجلس هنوز به دنبال عشق می‌گردد. فیلم از منتقدان امتیاز 89 از 100 را دریافت کرده است. به گفته منتقدان مور بازی شور‌انگیزی دارد که مخاطب نسبت به او حس شفقت و همذات‌پنداری پیدا می‌کند. فیلمی که ثابت می‌کند قصه‌های قدیمی هنوز هم می‌توانند گفته شوند و اگر خوب روایت‌شان کنیم همچنان و تا بی‌نهایت تاثیرگذار خواهند بود.

 

بطری ساحلی Beach Bum

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم بطری ساحلی جدیدترین اثر سینمای جهان در سال 2019 است که شش سال از زمانی که هارمونی کورین فیلم تحسین‌برانگیز spring breakers را ساخت، می‌گذرد. حالا کورین دوباره با فیلم دیگری به سینماها برگشته که سفری با محوریت فلوریداست درباره آدم‌های مطرود شده‌ای که با قوانین خودشان زندگی می‌کنند. ماتیو مک‌کاناهی برای بازی در نقش قهرمان چنین فیلمی انتخاب بی‌نقصی به نظر می‌رسد. یک شاعر سرگردان که به نظر می‌رسد کاملا قابلیت این را دارد که تبدیل به یک شمایل و آیکون شود. عکس‌هایی که از او منتشر شده هم این احتمال را تقویم می‌کند. آیا قرار است قهرمانی مثل کاپیتان فانتاستیک داشته باشیم؟!

 

اسامی بهترین فیلم های 2019

دامبو Dumbo

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی دامبو Dumbo ساخته جدید سینمای هالییود برای سال 2019 میلادی است که اکران شد. اگر قرار بود برای بازسازی کل انیمیشن‌های فانتزی دیزنی فقط یک کارگردان را انتخاب کنیم قطعا تیم برتون بهترین گزینه بود. نه فقط بخاطر این که تجربه ساختن انیمیشن دارد که بیشتر به این دلیل که جهان ذهنی برتون حتی فانتزی‌تری از انیمیشن‌های دیزنی است. دامبو بازسازی سینمایی انیمیشن موفق دیزنی است که سال 1941 ساخته شده بود. خود انیمیشن مثل اکثر کارتون‌های آن سال‌های دیزنی اقتباس آزادی از یک قصه بود. هلن ابرسون و هارولد پرل کتابش را نوشته بودند. بعد از بازسازی انیمیشن‌هایی مثل سیندرلا و دیو و دلبر حالا دامبو قرار است گام بزرگتری در این زمینه باشد. اولین تریلرهای فیلم اوایل امسال منتشر شد. داستان یک فیل جوان که به واسطه گوش‌های بزرگی که دارد می‌تواند پرواز کند. او موفق می‌شود با این شیرین‌کاری‌اش به نجات یک سیرک کمک کند. اما وقتی سیرک برنامه جدیدی برای آنها می‌چیند دامبو و دوستانش متوجه اسرار سیاهی می‌شوند که پشت صحنه رنگارنگ و درخشان سیرک در جریان است.

 

انتقام جویان Avengers: Endgame

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی یک فیلم ابرقهرمانی و اقتباسی از کمیک‌های مارول است. قرار است فیلم دنباله‌ای بر انتقام‌جویان: جنگ ابدیت باشد. بیستمین فیلمی است که داستانش در جهان مارول رخ می‌دهد. هنوز خلاصه داستانی از این فیلم که قرار است هم به صورت آیمکس و هم سه ‌بعدی به نمایش دربیاید منتشر نشده است اما گروه بازیگران به ما می‌گوید که کل تیم انتقام‌جویان دور هم جمع هستند. آیرون من، ثور، هالک، کاپیتان آمریکا، بیوه سیاه، دکتر استرنج، اسپایدرمن، پلنگ سیاه به اضافه کاراکترهای فرعی‌تری مثل فالکون و سرباز زمستانی و تعداد زیادی ابرقهرمان دیگر قرار است باز کنار هم احتمالا جهان را نجات بدهند. از آنجایی که کارگردانی فیلم قبلی که برعهده برادران روسو بود موفق شد نظر مردم و منتقدان را جلب کند این‌بار هم برادران روسو پشت دوربین قرار دارند که پیش بینی می شود فیلم انتقام جویان در لیست بهترین فیلم های سینمایی 2019 قرار بگیرد.

 

زندگی دوگانه Non-Fiction

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

زندگی دوگانه از نظر تماشاگران مقام بهترین فیلم های سینمایی سال 2019 در کل دنیا را بدست آورده است. الیویه آسایاس بعد از فیلم‌ ابرهای سیلس ماریا یک‌بار دیگر با ژولیت بینوش یک تیم تشکیل داده‌اند و این‌بار کمدی ساخته درباره یک نویسنده که وقتی از رابطه عاشقانه‌اش با یک بازیگر بینوش به عنوان مواد اصلی رمانش استفاده می‌کند، واقعیت و خیال در ذهن‌اش مرزشان را از دست می‌دهند. روابط پیچیده می‌شوند و همه چیز شکل عجیبی پیدا می‌کند. آسایاس، کارگردان فرانسوی در نشان دادن روابط بین انسان‌ها و پیچیدگی‌های روحی و شخصیتی آنها تبحر خاصی دارد. او برای فیلم قبلی‌اش،  خریدار شخصی برنده بهترین کارگردانی از جشنواره کن شد. «غیرداستانی» از آن جواهرات کوچکی است که امکان دارد در هیاهوی فیلم‌های دیگر گم شود.

 

بزرگترین مزرعه کوچک The Biggest Little Farm

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی بزرگترین مزرعه کوچک The Biggest Little Farm محصول سال 2019 است که جان چستر مستندساز و همسرش مالی به همراه سگ‌شان دست به یک سفر اودیسه‌وار می‌زنند. این فیلم مستند بیانیه‌ای بر پیچیدگی‌های طبیعت است. در حالی که چستر و همسرش می‌خواهند زندگی‌شان با طبیعت به یک‌جور هارمونی برسد. آنها از آپارتمان کوچک‌شان در لس‌آنجلس به زمینی 200 هکتاری می‌روند. نتیجه این مهاجرت مستندی محیط زیستی شده که هم عمیقا انسانی است و هم به طرز تاثیرگذاری سینمایی است. این مستند در جشنواره فیلم تورنتوی سال گذشته توانست جایزه بهترین مستند از نگاه مردم را کسب کند. همان موقع منتقدان نوشتند که روایت شخصی چیزی است که باعث می‌شود دیدن «بزرگترین مزرعه کوچک» حسی شبیه هوای تازه برای روح داشته باشد.

 

جان ویک: بخش سوم John Wick: Chapter 3 – Parabellum

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

جان ویک یک قاتل حرفه‌ای است اما حالا خودش تحت تعقیب یک سری آدمکش است. او یکی از اعضای مهم اتحادیه آدمکش‌ها را به قتل رسانده و حالا برای کشتن او جایزه 14 میلیون دلاری تعیین کرده‌اند. در حقیقت همه زنان و مردانی که در سرتاسر دنیا آدم می‌کشند حالا دنبال جان ویک هستند. او در منهتن دائم در حال فرار است و این وسط پیش یکی از دوستان قدیمی‌اش می‌رود. اکشن‌های «جان ویک» همیشه مورد توجه طرفداران این ژانر بوده‌اند و حالا قسمت سوم از لحاظ صحنه‌های اکشن و تعلیق و هیجان نسبت به دو قسمت دیگر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد و می‌تواند طرفداران فیلم‌های اکشن و سری فیلم‌های «جان ویک» را راضی کند.

 

یادگاری The Souvenir

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی یادگاری اثر جوانا هاگ در فستیوال ساندنس تحسین منتقدان را به دست آورد و در آن جشنواره بهترین فیلم های 2019 جهان توانست جایزه بزرگ هیات داوران جهان سینمای دراماتیک را از آن خودش کند. تیلدا سویینتون بازی برجسته و چشمگیری در فیلم دارد. او نقش فیلمساز پرشور و مشتاقی را بازی می‌کند که عاشق یک آدم غیرقابل پیش‌بینی معتاد می‌شود. فیلم در اوایل دهه هشتاد اتفاق می‌افتد. از آن فیلم‌های تاریکی است که زمان می‌برد تا مخاطب متوجه شود چقدر زیباست. از آن فیلم‌هایی است که در تمام ابعادش هنری است. پیچیده و به شدت سینمایی و احساس‌برانگیز. فیلمی طعنه‌آمیز که تا حدی می‌تواند سلف پرتره خود کارگردان محسوب شود.

 

علاءالدین Aladdin

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم علاءالدین یک داستان کمدی رمانتیک دارد که موزیکال هم هست و اقتباس از انیمیشن دیزنی که سال 1992 ساخته شد. کل ماجرا اقتباسی از یکی از قصه های هزار و یک شب است و البته تفسیر یک نویسنده فرانسوی از آن که تبدیل به انیمیشن و حالا فیلم شده است. ویل اسمیت اولین بازیگری بود که به پروژه علاءالدین پیوست و نقش غول چراغ جادو را بازی می‌کند. منا مسعود بازیگر ناشناخته کانادایی قرار است نقش علاء‌الدین را بازی کند و نکته جالب این که یکی از بازیگران فیلم هم نوید نگهبان، بازیگر ایرانی آمریکایی است. گای ریچی سابقه کارگردانی فیلم‌های سرقتی و اکشن مفرح را دارد و بنظر می‌رسد انتخاب مناسبی برای این پروژه بوده است. داستان فیلم را هم که اکثرا می‌دانیم. پسر فقیری به نام علاءالدین چراغ جادویی پیدا می‌کند که جادوگر چراغ همه آرزوهایش را برآورده می‌کند. پسر ثروتمند شده و عاشق شاهزاده خانم شهر می‌شود اما رقیب خطرناکی هم دارد.

 

بوک اسمارت Booksmart

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

الیویا وایلد بازیگر آمریکایی اولین فیلم بوک اسمارت محصول سال 2019 میلادی را کارگردانی کرده است. یک کمدی بامزه که موقع دیدنش به صدای بلند خواهید خندید. داستان دو دختر که تازه از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند و می‌خواهند حالا دیگر قوانین را بشکنند. می‌خواهند کمتر کار کنند و بیشتر تفریح و بازی کنند. انگار که بخواهند همه آن چهار سال تحصیل را جبران کنند در عرض یک شب می‌خواهند فقط دست به خوشی و سرگرمی بزنند. منتقدان گفته بودند که این یکی از کامل‌ترین کمدی‌ها درباره بلوغ و پا گذاشتن به جامعه است. الیویا وایلد بازیگر فیلم‌های تجاری است اما فیلمی ساخته که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفته. فیلمی هوشمندانه و در عین حال دوست‌داشتنی.

 

راکت‌من Rocketman

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

یکی دیگر از بهترین فیلم های 2019 راکت‌من است که دکستر فلچر خودش بازیگری است که کارنامه بسیار خوبی در عرصه بازیگری هالیوود دارد اما از هفت سال پیش شروع به فیلمسازی هم کرده و فیلم سینمایی راکت‌من چهارمین فیلم بلند سینمایی او در سال 2019 محسوب می‌شود. فیلمی که البته به خاطر موضوعش از همین حالا کنجکاوی‌برانگیز است. راکت‌من یک فیلم موزیکال فانتزی درباره التون جان، خواننده و موزیسین مشهور انگلیسی است. برای تقریبا چیزی حدود دو دهه کارگردانان و استودیوهای فیلمسازی و آدم‌های مختلفی درگیر ساخت فیلمی بیوگرافیک درباره التون جان بودند تا بالاخره این یکی پروژه به نتیجه رسید. فیلم از زمان تحصیل التون جان در آکادمی موسیقی رویال آغاز می‌شود. و بعد به شراکت او با برنی تاپین هم می‌پردازد و چالش‌هایی که التون جان در طول سال‌ها پشت سر گذاشته از جمله اعتیاد. به نظر می‌رسد فیلم فلچر تلفیقی از دو فیلم «بوهمین راپسودی» درباره گروه کویین و از این سو به آن سوی جهان درباره گروه بیتلز باشد.

 

ما Ma

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

تیت تیلور سال 2011 با ساختن فیلم خدمتکار (The Help) که به فصل جوایز و درنهایت اسکار راه پیدا کرد مشهور شد. اتفاقا در آن فیلم هم با اکتاویا اسپنسر همکاری کرده بود. اسپنسر برای همکاری‌اش با تیلور در آن فیلم توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خانه ببرد. عجیب نیست که حالا «ما» جزو فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز اکران تابستانی است. اینجا اسپنسر نقشی کاملا منفی دارد. او یک زن تنهاست که با گروهی از نوجوانان دوست می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به آنها اجازه بدهد در خانه‌اش مهمانی برپا کنند. درست وقتی که بچه‌ها فکر می‌کنند شانس به آنها روی آورده اتفاقاتی پیش می‌آید که به نیت میزبان‌شان شک کنند.

 

آخر شب Late Night

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

کمپانی آمازون در جشنواره ساندنس پول زیادی صرف فیلم سینمایی آخر شب کرد و احتمالا فکر می‌کنند که این فیلم کمدی یکی از موفقیت‌های اکران تابستانی و یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2019 در کل دنیا شود. میندی کالینگ در فیلم نقش یک نویسنده کمدی پرشور و مشتاق را بازی می‌کند که تبدیل به اولین زن می‌شود که به تیم اتاق نویسندگان شوی آخر شب دعوت می‌شود. شویی که یک مجری افسانه‌ای دارد که نقش‌اش را اما تامپسون بازی می‌کند. مجری که حالا نگران است مبادا برنامه‌اش را بعد از سال‌ها از او بگیرند. فیلمی که هوشمندانه ساخته شده در دوره‌ای که کاملا نیاز به چنین فیلمی حس می‌شد و البته گروه بازیگران در تصویر کردن داستان فیلم خارق‌العاده عمل می‌کنند.

 

ققنوس تاریک Dark Phoenix

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم ققنوس تاریک آخرین فیلم از سری فیلم‌های ایکس من با این گروه از بازیگران خواهد بود؟ به نظر می‌آید که این فیلم آواز قو و خداحافظی مایکل فاسبندر، جیمز مک‌آووی و سوفی ترنر با سری فیلم‌های مردان ایکس باشد. ژان گری شروع به توسعه قدرت‌های غیرقابل باورش می‌کند. قدرت‌هایی که او را تبدیل به دارک فونیکس می‌کند. حالا گروه ایکس من باید تصمیم بگیرند که آیا زندگی یکی از اعضای تیم ارزش‌اش از زندگی همه مردمانی که در جهان زندگی می‌کنند بیشتر است یا نه. این دوازدهمین فیلم از سری فیلم‌های ایکس من است و دنباله‌ای برای فیلم «ایکس من: آخرالزمان». داستان این فیلم جدید ده سال بعد از اتفاقات ایکس من: آخرالزمان رخ می‌دهد.

 

آخرین مرد سیاه پوست در سانفرانسیسکو The Last Black Man in San Francisco

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

بهترین فیلم 2019 جهان می توان به آخرین مرد سیاه پوست در سانفرانسیسکو اشاره کرده که اولین فیلم جو تالبوت است و در جشنواره ساندنس سال گذشته جایزه بهترین کارگردان تازه‌وارد را گرفت. فیلمی که نقدهای خیلی خوبی رویش نوشته شده است و جزء بهترین فیلم های سینمایی 2019 هالیوود است و تالبوت کارگردان و فیلز بازیگر با یکدیگر در سانفرانسیسکو بزرگ شدند و از همان زمان نوجوانی یکی از حرف‌های همیشگی‌شان ساخت فیلم بود. این فیلم داستان مرد جوانی است که در شهری که تغییر کرده دنبال یک خانه می‌گردد. شهری که او پشت سرش جا گذاشته بود. به گفته منتقدان این فیلمی باشکوه و زیبا و درنهایت پرانرژی است و تاد مک‌کارتی هم گفته که یکی از بهترین فیلم‌های بر پایه روایت است که او دیده و هر صحنه‌اش تازه و غیرقابل پیش‌بینی است.

 

مرده‌ها نمی‌میرند The Dead Don’t Die

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی مرده‌ها نمی‌میرند در تاریخ 14 ژوئن سال 2019 میلادی اکران شده است و در لیست بهترین فیلم های سال 2019 در تاریخ سینمای جهان قرار گرفت که جیم جارموش با یک کمدی زامبی‌طور عجیب و غریب برگشته است و فیلم مرده‌ها نمی‌میرند فیلمی است که جشنواره کن 2019 با آن افتتاح شد و داستان فیلم در یک شهر کوچک آرام اتفاق می‌افتد که ناگهان زامبی‌ها از گورشان بلند می‌شوند و شهروندان دچار رعب و وحشت می‌شوند. سه افسر پلیس و یک متصدی کفن و دفن اسکاتلندی عجیب و غریب که عاشق شمشیربازی است باید با هم متحد شوند و تلاش کنند تا زنده بمانند. البته که مسیر نجات ممکن است بن‌بست باشد. منتقدان بعد از تماشای فیلم در کن به دو دسته موافقان و مخالفان تقسیم شدند. پیتر بردشاو جزو منتقدان میانه بود که کمدی جارموش را اثری حزن‌انگیز می‌داند که با وجود دیالوگ‌های شوخ‌طبعانه و بازی‌های خوب از تعداد زیادی بازیگر خارق‌العاده، نتیجه آن‌طور که باید از کار در نیامده است.

 

داستان اسباب‌بازی Toy Story 4

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

چهارمین قسمت فیلم سینمایی داستان اسباب‌بازی توسط در لیست اسامی بهترین فیلم های 2019 جهان قرار بگیرد و این انیمیشن کمدی چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های داستان اسباب بازی محسوب می‌شود و دنباله‌ای بر داستان اسباب بازی 3 است. انیمیشنی که مهمترین امضای برند کمپانی پیکسار است و برای اولین‌بار یک کارگردان به جز مغزهای متفکر پیکسار آن را کارگردانی می‌کند. این اولین انیمیشن بلندی است که جاش کولی کارگردانی‌اش را برعهده دارد. قصه این قسمت از داستان عاشقانه است وودی عروسک کابوی و باز عروسک فضانورد با هم سفری را آغاز می‌کنند تا عشق وودی یعنی بو پیپ را پیدا کنند. از سری انیمیشن‌های داستان اسباب‌بازی میلیون‌ها دلار سود نصیب کمپانی پیکسار شده است. انیمیشنی که قسمت اول آن دهه نود ساخته و اکران شد و عنوان اولین انیمیشن که برای ساختن‌اش کامل از گرافیک کامپیوتری استفاده شده بود را به خودش اختصاص داد.

 

بهترین فیلم سینمایی جهان در سال 2019

دیروز Yesterday

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی دیروز در گروه بهترین فیلم های 2019 جهان از نظر مردم قرار گرفت و دنی بویل با ریچارد کورتیس، فیلمنامه‌نویس دوست‌داشتنی برای این درام رومانتیک با هم تشکیل تیم دادند. فیلم آنها درباره مردی است که یک روز از خواب بلند می‌شود و کشف می‌کند تنها آدم روی زمین است که گروه بیتلز و آهنگ‌های مشهورشان را به خاطر دارد. درنتیجه تصمیم می‌گیرد با اجرای ترانه‌های آنها مشهور شود. دنی بویل خیلی دوست داشت که اعضای گروه بیتلز و همسران‌شان درباره فیلم نظر بدهند و درنهایت رینگو استار از میان آنها گفت که فیلم دوست‌داشتنی از کار درآمده است. فیلم ادای احترام آبرومندانه‌ای به گروه بیتلز و میراث موسیقایی‌شان است. فیلمی که البته از جایی به بعد مسیرش را گم می‌کند اما دیدنش سرگرم‌کننده است.

 

مرد عنکبوتی: دور از خانه Spider-Man: Far From Home

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

به نظر می‌رسد سال 2019 قرار است با محصولات استودیوی مارول اشباع شویم. «اسپایدرمن» یکی دیگر از ابرقهرمان‌های مارول است که سال 2017 هم شاهد حضورش روی پرده سینما بودیم. «اسپایدرمن: دور از خانه» در حقیقت دنباله قسمت قبلی آن یعنی «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» 2017 است. در فیلم قبلی و این یکی تام هالند به عنوان بازیگر اسپایدرمن جایگزین توبی مگوایر و اندرو گارفیلد شده که در فیلم‌های قبلی اسپایدرمن نقش این ابرقهرمان را بازی می‌کردند. فیلم بعد از آن پروژه فعلا بی‌نام «انتقام‌جویان» اکران می‌شود و داستانش این است که بعد از ماجراهایی که تیم انتقام‌جویان در آن فیلم پشت سر می‌گذارند حالا پیتر پارکر و رفقایش برای تعطیلات به اروپا می‌روند. جان واتس که کارگردانی فیلم «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» را برعهده داشت و نقدهای مثبتی هم دریافت کرده بود دوباره پشت دوربین این یکی نسخه هم قرار گرفته است.

 

هنر دفاع شخصی The Art of Self-Defense

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

کمدی سیاهی که قهرمانش جوانی به نام کیسی است که در خیابان به صورت اتفاقی مورد حمله قرار می‌گیرد. کیسی تصمیم می‌گیرد که سراغ هنرهای رزمی برود و در یک باشگاه ثبت‌نام می‌کند. باشگاه یک استاد کاریزماتیک و اسرارآمیز دارد که تلاش می‌کند به او یاد بدهد چطور باید از خودش دفاع کند. می‌گویند این بهترین بازی جسی آیزنبرگ است و با توجه به اینکه آیزنبرگ بازی در فیلمی مثل «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر را در کارنامه‌اش دارد می‌شود حدس زد که چه اجرای قابل توجهی در این فیلم داشته است. فیلمی که در جهانی عجیب و غریب اتفاق می‌افتد. و به لطف کارگردانی و تیم تولیدش به همان اندازه که بامزه است غیرقابل پیش‌بینی هم می‌شود.

 

شیرشاه The Lion King

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

جان فاورو دو سال پیش بازسازی انیمیشن «کتاب جنگل» را به روش سینمایی جلوی دوربین برد که بخصوص در گیشه فیلم موفقی از کار درآمد. منتقدان هم نسبتا نقدهای مثبتی رویش نوشتند. حالا فاورو سراغ انیمیشن مشهور دهه نود دیزنی، «شیرشاه» رفته است تا آن را به صورت ترکیبی از فیلم زنده و گرافیک کامپیوتری بسازد. ترکیب کنجکاوی‌برانگیزی است. «شیرشاه» یک جور داستان هملت در جنگل است. سیمبا که به دنیا می‌آید بعد از مدتی عمویش، پدرش را به قتل می‌رساند. سیما به جنگل فرار می‌کند و آنجا دوستانی پیدا می‌کند که به او کمک می‌کنند برگردد تا تاج و تختش را پس بگیرد. موسیقی فیلم را هانس زیمر می‌سازد که پیش‌تر موسیقی نسخه انیمیشن فیلم را هم ساخته بود.

 

روزی روزگاری در هالیوود Once Upon a Time In Hollywood

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم سینمایی روزی روزگاری در هالیوود محصول سال 2019 جزء مهم‌ترین و بهترین فیلم های سال آینده است. کوئنتین تارانتینو برنده دو جایزه اسکار بهترین فیلمنامه برای «جانگوی رهاشده از بند» و «پالپ فیکشن» (داستان‌های عامه‌پسند) و نامزد دو اسکار برای کارگردانی «حرامزاده‌های بی آبرو» و «پالپ فیکشن» فیلمی ساخته درباره هالیوود دهه شصت که بخشی از آن روایت زندگی رومن پولانسکی و به قتل رسیدن همسرش شارون تیت است. همین خلاصه داستان کافی بود که فیلم از همان مرحله انتخاب بازیگر سروصدای زیادی به پا کند. بعد هم که تارانتینو سراغ ستاره‌های تراز اول هالیوود رفت. او با برد پیت پیش‌تر در فیلم «حرامزاده‌های بی‌آبرو» و با دی‌کاپریو در فیلم «جانگوی رهاشده از بند»، دو فیلم اسکاری‌اش، همکاری کرده بود. این درام جنایی روی خانواده منسون قاتلان شارون تیت تمرکز کرده است. نکته دیگر این که فیلم را قرار بود مثل بقیه فیلم‌های تارانتینو کمپانی هاروی واینستاین تهیه کند که بعد از ماجراهای رسوایی‌های واینستاین، تارانتینو استودیوی پخش‌کننده را به سونی تغییر داد. فیلمی درباره سینماست که توسط یک عشق سینما ساخته می‌شود. طبیعی است که برای دیدنش مشتاق باشیم.

 

بلبل The Nightingale

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

همه منتظر بودند تا ببینند جنیفر کنت بعد از فیلم موفق «بابادوک» با چه اثری به سینما می‌آید. او یک درام ماجراجویانه به نام «بلبل» ساخته که قهرمانش زن جوانی است که سال 1825 در تاسمانیا زندگی می‌کند. زن جوان در تعقیب یک افسر انگلیسی در طبیعت وحشی و خشن تاسمانیاست تا از او انتقام بگیرد. افسر خانواده زن را به طرز فجیعی شکنجه کرده. هر چه فیلم جلوتر می‌رود جنیفر کنت یقه مخاطبش را محکم‌تر می‌چسبد جوری که اواخر فیلم حس خفگی به مخاطب دست می‌دهد. عنصر انتقام تبدیل به تم تکرارشونده فیلم‌های کنت شده است. البته فیلم شاید با تدوین سفت و سخت‌تر تبدیل به فیلم بهتری هم می‌شد.

 

کجا رفتی برنادت؟ Where’d You Go, Bernadette

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

کارگردان سه‌گانه محبوب «پیش از طلوع»، «پیش از غروب» و «پیش از نیمه‌شب» و فیلم تحسین‌شده «پسربچگی» با اقتباسی از رمان ماریا سمپل که سال 2012 منتشر شده به سینماها می‌آید. این فیلم داستان یک مادر دوست‌داشتنی است که آرشیتکت بوده و حالا طی ماجراهایی مجبور می‌شود تا با شور خلاقانه‌ گذشته‌اش بعد از سال‌ها دوباره مواجه شود. همه این سال‌ها زن خودش را وقف خانواده‌اش کرده. او ناپدید می‌شود و حالا وظیفه دخترش است که او را پیدا کند و بفهمد که چرا و کجا رفته است. لینکلیتر و بلانشت روی کاغذ تیم رویایی به نظر می‌رسند و همین باعث می‌شود که این فیلم جزو امیدهای اکران تابستان باشد. فیلمی از کارگردان و بازیگری که منتقدان دوست‌شان دارند.

 

فیلم های سینمایی برتر سال 2019

The Goldfinch

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

جان کراولی فیلمساز کم‌کاری است. از سال 2002 که اولین فیلمش را ساخت تا امروز فقط پنج فیلم ساخته است و «سهره» ششمین اثرش محسوب می‌شود. موفق‌ترین فیلم کراولی «بروکلین» محصول سال 2015 بود که سیرشاه رونان بخاطر آن نامزد دریافت جایزه اسکار شد درنتیجه از حالا می‌شود پیش‌بینی کرد که کراولی با ستاره‌های زن فیلمش همکاری خوبی دارد و احتمالا بازی‌شان مورد توجه قرار بگیرد. درام «سهره» درباره پسری در نیویورک است که مادرش در بمب‌گذاری در موزه هنرهای متروپلیتن کشته می‌شود و بعد توسط یک خانواده متمول سطح بالای ساحل شرقی به فرزندی پذیرفته می‌شود. برای مدتی به لاس‌وگاس می‌رود و درنهایت وسط ماجراهایی می‌افتد که در آنها جعل اسناد هنری هم وجود دارد. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است که دونا تارت آن را نوشته. انسل الگورت بازیگر نقش اصلی با فیلم «بخت پریشان ما» تبدیل به چهره شناخته شده‌ای شده است. الگورت سال 2017 با فیلم «بیبی راننده» مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت. این فیلم ممکن است راه او را در فصل جوایز باز کند.

 

به سوی ستارگان Ad Astra

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

جیمز گری با هر فیلم جدید جاه‌طلبی بیشتری از خودش نشان می‌دهد. بعد از پیمودن جنگل‌ها در فیلم «شهر گمشده زد» طبیعی است که امسال به فکر فتح آسمان و فضا بیفتد. در درام علمی-تخیلی «Ad Astra» برد پیت در نقش آرمی کورپس بازی می‌کند. مهندسی که قبول می‌کند به ماموریتی برود که شبیه ماموریتی است که پیش‌تر پدرش به آن رفته بود و در حین ماموریت ناپدید شد. هدف ماموریت سفر به منظومه شمسی است. با توجه به تم معمول فیلم‌های جیمز گری به نظر می‌رسد که در این فیلم هم قرار است با مردانگی زخم‌خورده روبه‌رو باشیم که قاعدتا در یک حماسه فضایی در ابعاد بزرگ ترکیب جذابی می‌شود. اگر این فیلم که محصول کمپانی فاکس قرن بیستم است موفق شود جیمز گری در کارنامه کاری‌اش به قله‌های تازه‌ای دست پیدا می‌کند.

 

مرد ماه جوزا Gemini Man

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

فیلم قبلی آنگ لی، «قدم زدن طولانی بیلی لین» نتوانست موفقیت «زندگی پای» را تکرار کند. اما آنگ لی همیشه کارگردان کنجکاوی‌برانگیزی است. او برای فیلم‌های «ببر خیزان، اژدهای پنهان» (Crouching Tiger, Hidden Dragon) و «زندگی پای» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شده بود و دو بار هم برای کارگردانی «کوهستان بروکبک» و «زندگی پای» اسکار کارگردانی را به خانه برده است. درنتیجه از آن کارگردان‌هایی است که منتقدان همیشه او را زیر نظر دارند. «جمینی من» یک فیلم اکشن علمی-تخیلی است که قهرمانی به نام هنری بروگن دارد. بروگن قاتل پا به سن گذاشته‌ای است که می‌خواهد خودش را بازنشسته کند اما خودش را مقابل یک همزاد جوان‌ترش می‌بیند که هر حرکتش را می‌تواند پیش‌بینی کند.

 

جوکر Joker

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

بالاخره وسط خیل فیلم‌های مربوط به کمیک‌بوک‌های مارول به فیلمی رسیدیم که اقتباسی از کمیک‌بوک‌های دی سی است. جوکر مشهورترین شریر کمیک‌بوک‌ها از دل فیلم‌های بتمن بیرون آمده است. این قرار است اولین فیلم از سری فیلم‌هایی باشد که به طور جداگانه قرار است جهان دی سی را گسترش بدهند. انتخاب تاد فیلیپس به عنوان کارگردان نکته جالبی بود چون او سابقه کارگردانی سری کمدی‌های مشهور «خماری» را دارد و حالا یکی از مهم‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی سال را به او سپرده‌اند. بعد از مرحوم هیث لجر که یکی از بهترین جوکرهای تاریخ سینما را در فیلم نولان بازی کرد در سال‌های اخیر جرد لتو بازیگر نقش جوکر شده بود. طبعا جنجالی‌ترین حاشیه فیلم این بود که چه کسی قرار است جوکر باشد تا این که نام یوآکین فونیکس به صورت رسمی برای بازی در این نقش اعلام شد. سازندگان فیلم بسیار مراقبند که از داستان فیلم چیزی لو نرود. فیلم دقیقا در موعد فصل جوایز اکران می‌شود.

 

خرگوش جوجو Jojo Rabbit

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

راستش را بخواهید اگر یک نفر قرار بود فیلمی در سال 2019 بسازد که آدولف هیتلر در آن بازی کند قطعا آن شخص تایکا وایتیتی بود. و همان‌طور که خود وایتیتی با بلاغت و هوشمندی گفته چه چیزی بیشتر از این می‌توانست هیتلر را آزار بدهد که کارگردانی با اصل و نسب نیمه یهودی و نیمه مائوری فیلمی را با حضور او کارگردانی کند؟ در این فیلم وایتیتی جهان یک پسر آلمانی جوان را کشف می‌کند که در تلاش و تقلاست تا جایگاه خودش را در رژیم فاشیستی پیدا کند. او برای خودش یک دوست خیالی خلق می‌کند. و فکر می‌کنید دوست خیالی‌اش چه کسی باشد؟ آدولف هیتلر! در عین حال متوجه می‌شود که مادرش به یک پسر یهودی هم پناه داده است.

 

لیست بهترین فیلم های جهان 2019

روزی زیبا در محله A Beautiful Day in the Neighborhood

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

چرا این فیلم مهم است در حالی که کمتر کسی نام ماریل هلر را شنیده؟ ماریل هلر البته یک کمدی-رومانتیک درجه یک انگلیسی سال 2018 ساخته است. «تو می‌تونی منو ببخشی؟» با بازی ملیسا مک‌کارتی یکی از فیلم‌هایی بود که وقتی در جشنواره لندن به نمایش درآمد خیلی از منتقدان از آن استقبال کردند. درنتیجه دیدن فیلم بعدی‌اش کنجکاوی‌برانگیز است. از طرف دیگر بازیگر نقش اصلی آن تام هنکس است. حضور تام هنکس در هر پروژه‌ای آن را مستعد جایزه گرفتن در فصل جوایز می‌کند. فیلم داستان فرد راجرز است. یک مجری و برنامه‌ساز تلویزیونی محترم و خالق یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی بچه‌ها در اواخر دهه شصت. ماجرای فیلم از جایی آغاز می‌شود که تام جونود یک روزنامه‌نگار جنجالی برنده جایزه‌های مختلف قراردادی امضا می‌کند تا برای یک مجله پروفایلی از زندگی و کارنامه راجرز تهیه کند. مواجهه او با راجرز چالش ایجاد می‌کند. تاریخ اکران فیلم دقیقا زمانی است که فیلم‌های محبوب فصل جوایز اکران می‌شوند.

 

منجمد Frozen 2

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

شش سال از زمان ساخته شدن قسمت اول انیمیشن «یخ زده» می‌گذرد. انیمیشنی که رکوردهای فروش را جا به جا کرد. دو جایزه اسکار برای بهترین ترانه و بهترین انیمیشن دریافت کرد و یادآور دوران اوج کمپانی دیزنی بود. نقدهای مثبتی هم از منتقدان دریافت کرد. داستان انیمیشن اقتباسی آزاد از قصه «ملکه برفی» هانس کریستین اندرسون بود. و طبق معمول انیمیشن‌های دیزنی تلطیف شده بود. دو خواهر به اسم آنا و السا در جهان به جز یکدیگر هیچ‌کس را ندارند. السا ملکه برفی است و در دست‌هایش جادویی دارد که می‌تواند باعث یخ زدن هر چیزی شود. «یخ زده» تبدیل به انیمیشنی شد که روی صنعت اسباب‌بازی و خیلی چیزهای دیگر هم تاثیر گذاشت. خیلی زود کاراکترهای «یخ زده» بخصوص السا و آنا و اولاف در فرهنگ مردم در سرتاسر جهان جا خوش کردند. خلاصه داستان قسمت دوم هنوز مشخص نیست. در قسمت اول که عشق دو خواهر جهان را از یخ زدن نجات داد. یکی از رقبای سال آینده برای دریافت اسکار بهترین انیمیشن سال خواهد بود.

 

Knives Out

علاقمندان موسیقی دل‌شان را صابون نزنند چون این فیلم که اقتباسی از نام آهنگ ردیوهد است هیچ ربطی به آن قطعه ندارد اما همچنان فیلم «Knives out» رایان جانسون ارزش هیجان‌زده شدن را دارد. اینکه بدانیم مردی که شجاعانه پشت فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» ایستاد حالا با پولی که در دست دارد می‌خواهد چه کند. خلاصه داستان فیلم هنوز مشخص نیست اما آن را به عنوان یک داستان جنایی مدرن توصیف کرده‌اند که به سبک فیلم‌های پلیسی کلاسیک اتفاق می‌افتد. شنیده شده که این فیلم مایه‌های اپراهای فضایی را دارید.

 

جومانجی: مرحلهٔ بعدی Jumanji 3

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

دنباله قسمت قبلی با عنوان «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» که سال 2017 اکران شد و در گیشه اثر بسیار موفقی بود. البته منتقدان اصلا دوستش نداشتند اما بنظر می‌رسد برای کمپانی اهمیت چندانی هم نداشته باشد چون دوباره همان کارگردان و گروه سازنده را برای قسمت دوم هم استخدام کرده‌اند. از خلاصه داستان قسمت دوم هنوز چیزی در دست نیست اما قسمت قبلی داستان چهار نوجوان بود که داخل یک بازی ویدیویی جادویی گیر می‌افتند. و تنها راهی که ممکن است بتوانند از این بازی خودشان را بیرون بکشند این است که با یکدیگر کمک کنند تا بازی را به پایان برسانند.

 

جنگ ستارگان: اپیزود 9 Star Wars: Episode IX

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» یک حماسه فضایی دیگر است که دوباره جی.جی آبرامز آن را می‌سازد. کارگردانی که در ساختن فیلم‌های علمی-تخیلی ید طولایی دارد اما نکته‌اش این است که در کارگردانی میراث جورج لوکاس کارش دشوار است. از پس «جنگ ستارگان» قبلی برآمد. این سومین باری است که آبرامز یکی از قسمت‌های سری «جنگ ستارگان» را کارگردانی می‌کند. سال 2015 «نیرو برمی‌خیزد» را ساخت که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و دو سال بعد هم «آخرین جدای». جورج لوکاس دیگر هیچ نقشی در این سری جدید «جنگ ستارگان» ندارد و کل سهام کمپانی لوکاس فیلم را به دیزنی فروخت. با این حال آبرامز سعی می‌کند حال و هوای کارهای لوکاس را حفظ کند تا طرفداران «جنگ ستارگان» را راضی نگهدارد. درباره داستان فیلم هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. جان ویلیامز برای آهنگسازی قسمت جدید «جنگ ستارگان» قرارداد بسته است.

 

زنان کوچک Little Women

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

زنان کوچک باز هم یک بازسازی دیگر از داستان هنوز محبوب روشنفکرانه لوییزا می آلکوت؟ فقط یک نفر مثل گرتا گرویگ می‌توانست دوباره سراغ چنین داستانی برود. و بیشتر عوامل اولین فیلمش «لیدی برد» را هم در این فیلم دوباره به کار گرفته است. سیرشا رونان برای بار دوم در این فیلم با گرتا گرویگ همکاری کرده است و نقش اصلی یعنی جو مارچ را ایفا می‌کند. تیموتی شالامه هم در فیلم بازی می‌کند. روز کریسمس سال 2019 بهترین زمان برای نمایش چنین فیلمی است که احتمالا در گیشه هم خوب عمل خواهد کرد. داستان چهار خواهر در آستانه بلوغ در زمانی جنگ داخلی آمریکا که پدرشان به جنگ رفته است. باید ببینیم کارگردانی گرتا گرویگ چه چیزی به این درام رومانتیک دوست‌داشتنی اضافه خواهد کرد.

 

مرد ایرلندی The Irishman

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

توصیه می کنیم حتما فیلم مرد ایرلندی محصول سال 2019 را ببینید و اکران فیلم جدیدی از مارتین اسکورسیزی خودش دلیل کافی برای جشن گرفتن است. اما فیلم مرد ایرلندی چند دلیل مضاعف هم دارد از جمله اینکه بعد از سال‌ها دوباره اسکورسیزی و رابرت دنیرو و جو پشی تشکیل یک تیم داده‌اند. همکاری درخشان آنها در فیلم‌ های رفقای خوب و کازینو هنوز در یادها مانده است. دیدن فیلم برای همه عشاق سینما و طرفداران اسکورسیزی واجب است. اسکورسیزی دوباره با این فیلم به جهان گنگستری برگشته است که بهترین آثار سینمایی‌اش را در این حوزه تولید کرده است. از فیلم هوانورد تا «گاو خشمگین» هیچ‌کس مثل اسکورسیزی نمی‌تواند به آثار بیوگرافیک روی پرده سینما جان بدهد. و البته حرف‌های زیادی هم درباره شیوه‌های گرافیک کامپیوتری فیلم زده شده که به وسیله آنها سن رابرت دنیرو را کم کرده‌اند. فیلم درباره یکی از گنگسترهای خشنی است که درگیر قتل خشونت‌بار جیمی هوفا شد.

 

آخرین چیزی که او می‌خواست The Last Thing He Wanted

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

به جرات می توان گفت که فیلم آخرین چیزی که او می‌خواست دی ریس نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم مادباند اصلا با آن فیلم به شهرت رسید. این کارگردان حالا سراغ یک تریلر سیاسی با بودجه سنگین‌تر رفته است. تریلری که شبکه نت‌فلیکس پشت آن است. فیلمنامه را خود ریس و مارکو ویلالوبوس از روی رمان موجز جوآن دیدیون محصول سال 1996 اقتباس کرده‌اند. فیلم درباره گزارشگر واشنگتن‌پست، النا مک ماهون است که آن هاتاوی نقش‌اش را بازی می‌کند. وقتی مادر او از دنیا می‌رود مشغول گزارش انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1984 است. او به خانه می‌رود تا از پدر بیمارش مراقبت کند. نقش پدر را ویلم دافو بازی می‌کند. دختر سعی می‌کند روی نقش پدرش به عنوان دلال اسلحه در آمریکای مرکزی سرپوش بگذارد و تبدیل به نیروی نفوذی دولت آمریکا می‌شود. او ناگهان خودش را در میانه مذاکره با جاسوس‌ها و ارتش آمریکا در یک موقعیت پیچیده می‌یابد.

 

انگل Parasite

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

انگل تازه ترین فیلم اکران شده در سینمای هالیوود در سپتامبر 2019 است که کارگردان کره‌ای فیلم اوکجا حالا سراغ فیلمی در مقیاس کوچکتر رفته است. یکی از همان فیلم های سینمایی جذاب کره‌ای که پیش‌تر از این دو فیلم می‌ساخت و نام او را در جهان سینما مطرح کردند. اگر چه اسم فیلم اشاره به المانی در ژانر علمی-تخیلی دارد اما فیلم بونگ جون هو درامی درباره یک خانواده چهار نفره است. در این خانواده هر کسی خصوصیات منحصر به فرد و خاص خودش را دارد. جهان هر کدام از آنها با دیگری کاملا متفاوت است. بونگ جون هو در این فیلم با عوامل محبوب و همیشگی‌اش همکاری کرده است.

 

حقیقت The Truth

اسامی بهترین فیلم های جهان در سال 2019 Best movie

حقیقت جدیدترین و بهترین فیلم سینمایی 2019 است که برنده ژاپنی نخل طلای کن امسال برای فیلم دزدان فروشگاه که شانس زیادی برای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان از اسکار را هم دارد، تبدیل به یکی از فیلمسازان مولف امروز ژاپن شده است که می‌داند برای حفظ جایگاهش باید خودش را وارد بازی جهانی فیلم‌ها کند. درنتیجه سوار هواپیما شد و به نیویورک پرواز کرد و نخل طلا را روی میز ایتان هاوک گذاشت و از این بازیگر خواست که در اولین فیلم انگلیسی‌زبانش بازی کند. هاوک هم موافقت کرد. این فیلم براساس نمایشنامه‌ای از خود کوریداست که شانس رفتن روی صحنه را پیدا نکرده است. نمایشنامه‌ای که کوریدا 15 سال پیش‌ آن را نوشته است. فیلمبرداری فیلم حقیقت در پاریس آغاز شد و ژولیت بینوش و کاترین دونوو دو تن از مهم‌ترین بازیگران زن فرانسه هم به آن پیوستند. بینوش نقش زنی را بازی می‌کند که بعد از مدت‌ها به خاطر کتاب اتوبیوگرافیکی که مادر بازیگرش منتشر کرده به پاریس بازگشته است. طبق گفته‌های خود کوریدا این فیلم فاز تازه‌ای در کارنامه اوست.

 

اسامی بهترین فیلم های جهان 2019 را در بالا مشاهده کردید. همچنین برای رفاه حال شما بازدید کننده عزیز نام فارسی بهترین فیلم های 2019 جهان بیان شده است. همچنین می توانید مقاله بهترین فیلم های عاشقانه جهان بدون سانسور در سال 2019 را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو