روش هایی خانگی برای درمان ناخن های شکننده

روش هایی خانگی برای درمان ناخن های شکننده


منبع: دونفره

161

1398/2/27

22:43


همه ما دوست داریم که ناخن هایی با استایل زیبا داشته باشیم. اما متاسفانه گاهی اوقات ممکنه که ناخن‌های ما شکننده و حساس باشن و به راحتی بشکنن. این باعث میشه که استایل دهی به اونها واقعا مشکل باشه. در این صورت شما مجبور خواهید شد که همیشه ناخن های خودتون رو کوتاه نگه دارین تا از شکسته شدن اونها جلوگیری کنین. دلایل زیادی برای این وضعیت ناخن‌ها وجود داره که برخی از اونها جدی‌تر از بقیه هستن. برخی از این دلایل ناشی از پیری و قرار گرفتن بیش از حد در معرض آبه. مثلا، اگه شما زیاد دوش بگیرین و یا هر روز ظرف بشورین، ناخن‌های شما ممکنه که حساس و شکننده بشن. یه راه برای اجتناب از این مشکل در هنگام ظرف شستن، پوشیدن دستکش مناسبه. در ادامه این مطلب روش هایی طبیعی برای درمان این مشکل رو به شما معرفی می کنیم.

مراقبت از ناخن ها

مراقبت از ناخن ها

چطور ناخون هام رو سالم نگه دارم؟

گاهی اوقات علت این مشکل ممکنه که واقعا جدی باشد. چیزهایی مثل کم خونی و یا کم کاری تیروئید میتونه باعث شکننده شدن ناخن‌های شما بشه. این بیماری‌ها اغلب علائم دیگه ای هم مثل خستگی و کاهش یا افزایش وزن دارن. با این وجود سعی کنین که در صورت ممکن یه آزمایش خون انجام بدین. گاهی اوقات شکنندگی ناخون ها میتونه به خاطر عفونت قارچی بر روی بستر ناخن باشه. دلیل اون هر چیزی که باشه، داشتن ناخون‌های شکننده برای بسیاری از خانم ها قابل قبول نیست. شکستن ناخون ها در زمان انجام کارهای روزانه میتونه بسیار ایجاد مشکل کنه. پس بهتره که با خوندن ادامه متن این مشکل رو برطرف کنین.

اثر روغن نارگیل روی ناخن:

این بهترین درمان برای برطرف کردن مشکل ناخن ها است. روغن نارگیل دارای چربی‌های اشباع شده است که به تغذیه و تمیز کردن ناخن‌ها کمک میکنه. مقداری روغن نارگیل رو گرم کنین و اون رو روی ناخن‌هاتون ماساژ بدین. برای چند دقیقه، ماساژ دادن رو ادامه بدین؛ این گرما به رهایی از پوست شل شده اطراف ناخن کمک میکنه.

آب لیمو:

آب لیمو به روشن شدن و تقویت ناخن‌ها کمک میکنه. برای این کار مقداری آب لیمو رو با هر روغن مناسبی مخلوط کنین. ما روغن زیتون رو پیشنهاد می کنیم، چون که بسیار مغذیه. ناخن‌های خودتون رو در این مخلوط خیس کنین. این کار رو هر روز انجام بدین تا به زودی ناخن‌هایی قویتر به دست بیارین.

آب لیمو ناخن ها رو روشن و تقویت میکنه

آب لیمو ناخن ها رو روشن و تقویت میکنه

روغن زیتون:

روغن های غلیظ و گرم همانند روغن زیتون، میتونه به بهبود بافت و کیفیت ناخن‌های شما کمک کنه. تعدادی توپ پنبه ای رو در روغن زیتون خیس کنین و با هر کدوم اطراف یه ناخون رو مالش بدین و اجازه بدین که ناخن ها، روغن رو جذب خودشون کنن. بذارین که روغن به ناخن‌های شما نفوذ کنه و سپس ناخون هاتون رو با آب ولرم بشورین. شما باید از این روش درمانی هر روز استفاده کنین.

بهتر کردن کیفیت ناخن ها با استفاده از روغن زیتون

بهتر کردن کیفیت ناخن ها با استفاده از روغن زیتون

نمک دریایی :

نمک دریایی از مواد معدنی زیادی برخورداره که برای ترمیم ناخن‌ها بسیار مفیده. این درمان به نرم کردن ناخن‌های شما و تقویت کلی ناخن ها کمک زیادی خواهد کرد. درون یه کاسه آب ولرم، یه قاشق چای خوری نمک دریایی و چند قطره روغن اسانس مثل اسطوخودوس رو با هم ترکیب کنین. انگشتان خودتون رو در این آب به مدت 15 دقیقه خیس کنید و ناخن‌های شما در عرض چند روز قویتر خواهند شد. این کار میتونه مانند یه مانیکور خونگی هم عمل کنه.

نمک دریا سرشار از مواد معدنی و مفید برای نگهداری از ناخن ها

نمک دریا سرشار از مواد معدنی و مفید برای نگهداری از ناخن ها

روغن درخت چای:

روغن درخت چای برای ناخن‌هایی که دچار عفونت‌های قارچی هستن، بسیار خوب و مفیده. بنابراین اگه ناخن‌های شما به خاطر عفونت ضعیف بشن، حتما از این درمان استفاده کنین. این کار حتی به از بین رفتن بی رنگی روی ناخن، یا زمانی که ناخن‌ها به زردی متمایل میشن، کمک میکنه. برای این کار نصف قاشق چای خوری روغن ویتامین E رو با نصف قاشق چای خوری روغن درخت چای مخلوط کنین. این ترکیب رو روی ناخن‌هاتون بمالین. این کار رو هر روز به مدت یه ماه انجام بدین تا بهترین نتیجه رو بگیرین.

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچیه و میتونه برای درمان ناخن های شکننده مفید باشه

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچیه و میتونه برای درمان ناخن های شکننده مفید باشه

روغن ویتامین E:

اگه ناخن‌های شما به خاطر فقدان رطوبت شکننده میشن، ویتامین E دقیقا همان چیزیه که شما نیاز دارین. این یه درمان بسیار ساده برای شما خواهد بود. شما باید روغن ویتامین E رو از درون یک کپسول ویتامین E، بیرون بیارین. سپس این روغن رو روی ناخن‌هاتون بمالین و اون رو به درستی ماساژ بدین تا روغن به ناخن‌هاتون نفوذ کنه. بهتره که قبل از خواب این روغن رو روی ناخن‌هایتان اعمال کنین. شما با ناخن‌های نرم و قوی از خواب بیدار میشین.

روغن ویتامین E مخصوص مرطوب کردن ناخن های شما است

روغن ویتامین E مخصوص مرطوب کردن ناخن های شما است

روغن کرچک:

روغن کرچک برای تقویت ناخن‌ها و حتی برای رهایی از هر گونه عفونت داخلی روی ناخن مورد استفاده قرار میگیره. مقداری روغن اسانس نعناع رو به روغن کرچک اضافه کنین. از این ترکیب برای ماساژ دادن ناخن‌هاتون استفاده کنین. کار روغن نعناع این است که ناخن‌های شما رو خنک میکنه. این باعث ایجاد احساس آرامش روی ناخن‌ها میشه. ماساژ دادن با استفاده از روغن کرچک، گردش خون رو بهبود میبخشه و تضمین میکنه که ناخن‌های شما قوی‌تر بشن و سریع‌تر رشد کنن.

روغن کرچک مخصوص رهایی از هرگونه عفونت ناخن و تقویت اون

روغن کرچک مخصوص رهایی از هرگونه عفونت ناخن و تقویت اون

با استفاده از این درمان های خانگی می تونین که ناخون هایی قوی تر و براق تر داشته باشین که البته رشد اونها هم نسبت به قبل بیشتر باشه. در نتیجه می تونین به اون صورت که می تونین ناخن های خودتون رو استایل دهی کنین.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو