دمی مور که به مناسبت انتشار کتاب خاطره‌هایش «درون و برون» به برنامه «صبح به خیر آمریکا» رفته بود، درباره ماجرای ۴۰ سال پیش گفت: «وقتی به خانه رسیدم، مردی مسن را دیدم که ظاهرا مادرم را می‌شناخت. وقتی آن مرد از من سوءاستفاده کرد، مدعی شد ۵۰۰ دلار به مادرم پول داده است. آن ماجرا یک تجاوز و خیانتی نابودکننده بود؛ به ویژه وقتی شنیدم بابت این کار پول هم رد و بدل شده است.»

هر چند ستاره آمریکایی قلبا حرف مرد متجاوز را باور نکرده بود اما داستان بارها تکرار شد و مرد غریبه باز هم به خانه‌شان آمد و رفت. مادر مور الکلی بود و دختر نوجوانش را با خود به کافه‌ها می‌برد تا به مردان نشان بدهد. این زن پس از چند بار اقدام به خودکشی سرانجام در ۱۹۹۸ از دنیا رفت و مور کتاب «درون و برون» را به مادر فقید و سه دختر خودش از بروس ویلیس، همسر پیشین خود تقدیم کرده است.

دمی مور از دهه ۱۹۹۰ از  بازیگران هالیوود بود و در فیلم‌های پرفروش «چند مرد خوب»، «روح» و «پیشنهاد بیشرمانه» حضور داشت. او در بخشی از کتاب خود نوشته است: «مادرم اول بار وقتی ۱۲ ساله بودم دست به خودکشی زد و با دخالت من از مرگ نجات یافت. با انگشتان کوچکم قرص‌ها را از دهانش بیرون کشیدم و تلاش کردم هر چه خورده بود بالا بیاورد.»

مور در دهه ۱۹۸۰ به شهرت رسید و همان زمان برای رها شدن از شر الکل و مواد مدتی در مرکز بازپروری بستری بود. بعدها از ویلیس جدا و با اشتن کوچر آشنا شد که ۱۵ سال از خودش کوچک‌تر بود. هر چند این زندگی هم دوام نیافت و پایان آن در ۲۰۱۲ بار دیگر او را تا آستانه نابودی پیش برد. فرزندان بازیگر آمریکایی با مادرشان قهر کردند و حدود ۴۵ کیلو به وزن مور افزوده شد؛ چنان‌که در کتاب نوشته است: «کور شده و خودم را گم کرده بودم.»