منصور بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: حادثه خروج قطار مسافربری زاهدان- تهران از ریل ساعت ۱۶:۲۰ امروز در محدوده ۱۰۰ کیلومتری محور زاهدان- کرمان و فاصله دو کیلومتری ایستگاه «شورو» رخ داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۵۰ مسافر در واگن‌های قطار حضور داشته‌اند، افزود: در این حادثه پنج واگن قطار از ریل خارج شده و در ادامه سه واگن واژگون شده که منجر به زخمی شدن ۳۵ نفر و جان باختن تعداد دیگری از مسافران شده است.

وی با اشاره به اینکه علت وقوع حادثه در دست بررسی است، گفت: ستاد مدیریت بحران استان با مدیریت استاندار از همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه در استانداری تشکیل شده و رصد و مدیریت لحظه به لحظه صحنه حادثه را بر عهده دارد و در همین راستا مدیرکل دفتر مدیریت بحران، فرماندار زاهدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی زاهدان، مدیرکل راه‌آهن و فرماندهان انتظامی و سپاه استان نیز جهت مدیریت میدانی در محل حادثه حضور دارند.

بیجار اضافه کرد: تیم اورژانس زاهدان از لحظات ابتدایی وقوع حادثه با ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه حضور یافته‌ و در حال ارائه خدمات درمانی به آسیب‌دیدگان هستند و در حال حاضر نیز ۲ دستگاه خوروی آتش نشانی، یک فروند بالگرد و ۳ دستگاه جرثقیل جهت مدیریت بحران در محل حادثه خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اعزام چهار تیم کامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محل حادثه، اظهار داشت: همه مجروحان حادثه جهت دریافت خدمات درمانی به زاهدان منتقل شده‌اند و سایر مسافران نیز توسط ۱۰ دستگاه اتوبوس در حال انتقال به شهر هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به تاریگی شب توصیه می‌شود هم‌استانی‌های گرامی از مراجعه به محل حادثه خودداری کنند تا علاوه بر جلوگیری از مخاطرات احتمالی، از کند شدن روند امدادرسانی پیشگیری شود.