پلوسی: ترامپ امنیت ملی آمریکا را تضعیف کرده است

منبع: برترین ها

47

1398/7/4

00:32


رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به انتشار گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و اوکراین گفت: ترامپ امنیت ملی آمریکا را تضعیف کرده است.

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه در واکنش به انتشار متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش با همتای اوکراینی وی اعلام کرد: متن منتشر شده کاخ سفید تأئید می کند که رفتار ترامپ انسجام انتخابات آمریکا و امنیت ملی این کشور را تضعیف کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص ادامه داد: رئیس جمهوری (ترامپ) تلاش کرده است تا بی قانونی را در امریکا به یک ارزش تبدیل کند و اکنون در حال صادر کردن آن به خارج از کشور است.

این درحالیست که وزارت دادگستری آمریکا ساعاتی پیش متن مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با همتای اوکراینی خود را منتشر کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در این باره اعلام کرد که متن ۵ صفحه ای نوشتاری این گفتگوی تلفنی را از طبقه بندی اطلاعاتی خارج کرده در وبگاه کاخ سفید نیز منتشر کرده است.

به گزارش رویترز، در این متن مشخص است که ترامپ از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است تا به پرونده فرزند «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا «نگاهی» بیاندازد.

این در حالیست که برخی از مقامات آمریکائی پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتیکه ترامپ برای انجام تحقیقات درباره فرزند «جو بایدن» بر زلنسکی اعمال قدرت کرده باشد، باید مورد استیضاح قرار بگیرد.

شایان ذکر است، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چندی چیش آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کرده بود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که این مجلس بررسی موضوع عزل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت ترامپ امنیت ملی آمریکا را خدشه دار می کند، افزود:رئیس جمهور اقرار کرده که از رئیس جمهور اوکراین خواسته است اقداماتی را به منفعت سیاسی وی انجام دهد. هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو