اخبار ضد و نقیض از وضعیت سلامتی مکارم‌شیرازی

منبع: برترین ها

79

1398/7/4

01:00


استاد درس خارج فقه و اصول و تفسیر حوزه با بیان اینکه آیت‌الله مکارم به بیماری جسمی شدیدی مبتلا شده‌اند، از استادان، فضلا و طلاب حوزه همچنین عموم مردم درخواست کرد تا برای سلامتی ایشان دست به دعا بردارند.

ایکنا: آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، استاد حوزه علمیه امروز سوم مهرماه در درس خارج خود با اشاره به دیدار روز گذشته خود با آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ایشان در چند ماه اخیر دچار یک بیماری شده‌اند که سبب شده از لحاظ جسمی، ناتوانی شدیدی پیدا کنند، گرچه فعالیت‌های فکری ایشان ادامه دارد.

این استاد حوزه با طلب دعا از مردم و طلاب و فضلای حوزه برای سلامتی این مفسر قرآن و مرجع تقلید، تصریح کرد: پزشکان به بیماری جسمی ایشان پی نبرده‌اند؛ بیماری که باعث ضعف شدید جسمی شده و آزمایشات متعددی مجدداً در روزهای اخیر برای تشخیص این بیماری تجویز شده است.

این استاد حوزه تأکید کرد: مراجع، ارکان و استوانه حوزه هستند و وجود آنان برای حوزه برکت و مایه هدایت و راهنمایی است و ان‌شاءالله خداوند به ایشان و سایر اعاظم سلامتی بدهند.

اخبار ضد و نقیض از وضعیت سلامتی مکارم‌شیرازی

هادوی تهرانی بیان کرد: علت تعطیلی دروس ایشان، همین بیماری است؛ ایشان زودتر از همه درس را آغازمی‌کردند، ولی امسال به همین علت نتوانستند تدریس کنند.

این خبر در حالی منتشر شده است که وبسایت خبر فوری از قول فرزند آیت الله مکارم خبر کسالت وی را تکذیب کرد.

ادامه تفسیر سوره غافر

هادوی تهرانی همچنین با اشاره به آیه ۷۹ سور مبارکه غافر بیان کرد: این آیه فرموده‌اند کسانی که قدرت خداوند در آفرینش عالم را می‌بینند، ولی باز در آن مجادله دارند، این تکذیب و مجادله برای آن است که اهل کفر هستند و در قیامت غل و زنجیر بر گردن و پاهای آنان زده خواهد شد و در آتش جهنم سوزانده خواهند شد.

استاد تفسیر و خارج فقه و اصول حوزه علمیه افزود: این گروه در عذاب سوزان جهنم به آنان گفته می‌شود کجاست قدرت، ثروت و مقامی که داشتید و آن‌ها می‌گویند از دست ما رفته است یعنی به این فهم نرسیدند که اساسا چیزی نبوده که از دستشان رفته باشد.

وی افزود: خداوند فرموده است که خداوند این طوری کفار و ناسپاسان را گمراه می‌کند؛ البته خدا کسی را گمراه نمی‌کند بلکه خود این افراد با شتاب به سمت گمراهی می‌روند و خداوند هم دست آنان را برای هدایت نمی‌گیرد.

این استاد حوزه اظهار کرد: خداوند حجت ظاهری و باطنی، پیامبران و عقل را به انسان‌ها داده و کتب هم برای انبیاء نازل کرده است ولی باز این افراد لجبازی و بداخلاقی و ناشکری کرده‌اند و به دام انحراف افتاده‌اند و سرنوشتشان در قیامت عذاب جهنم است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو