بیوگرافی معشوقه ناپلئون بناپارت

منبع: گهر

578

1398/7/4

10:54


ناپلئون بناپارت یکی از رهبران موفق و معروف فرانسوی می باشد که به واسطه فتوحات زیادی که انجام داده است بسیار معروف و بعضا محبوب بوده است. این سردار فرانسوی یک معشوقه به نام دزیره کلاری داشته است. برای آشنایی با معشوقه ناپلئون بناپارت این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد نامزد ناپلئون بناپارت و دزیره کلاری و بیوگرافی دزیره کلاری می خوانید.

بیوگرافی معشوقه ناپلئون بناپارت

www.gahar .ir 04.07.98 4 بیوگرافی معشوقه ناپلئون بناپارت

معشوقه ناپلئون

نام کامل دزیره کلاری: برنادین اوژنی دزیره برنادوت

لقب(ها) دزیره کلاری: ملکه سوئد و نروژ

زادروز دزیره کلاری: ۸ نوامبر ۱۷۷۷

زادگاه دزیره کلاری: مارسی،  فرانسه

مرگ دزیره کلاری: ۱۷ دسامبر ۱۸۶۰ (۸۳ سال)

محل مرگ دزیره کلاری: استکهلم،  سوئد

آرامگاه دزیره کلاری: کلیسای ریدارهولمن، استکهلم

همسر دزیره کلاری: ژان باپتیست برنادوت

پدر دزیره کلاری: فرانسوا کلاری

فرزندان دزیره کلاری: اسکار اول

اوژنی دزیره کلاری (Désirée Clary) (۱۷۷۷ – ۱۸۶۰) ملکهٔ سوئد و نروژ بود.

زندگینامه دزیره کلاری

برنادین اوژنی دزیره کلاری در ۸ نوامبر ۱۷۷۷ میلادی در مارسی بدنیا آمد. او دختر فرانسوا کلاری تاجر ابریشم بود. خواهر بزرگتر وی، ژولی کلاری بود که با ژوزف بناپارت ازدواج کرد و اندکی بعد ملکه ناپل و اسپانیا شد. دزیره نیز در ابتدا قرار بود با ناپلئون ازدواج کند و آن دو در سال ۱۷۹۴ بایکدیگر نامزد شدند، اما دو سال بعد ناپلئون نامزدی خود را با او لغو کرد و در هشتم مارس ۱۷۹۶ با ژوزفین دوبوهارنه که زنی بیوه و دارای موقعیت و روابط اجتماعی بالایی در آن زمان بودازدواج کرد. بعد از این موضوع او همراه با خواهرش به ایتالیا رفت.

او وقتی که به فرانسه بازگشت با شوهر آینده خود آشنا شد. او در ۱۶ اوت ۱۷۹۸ با ژنرال فرانسه ژان باتیست برنادوت ازدواج کرد. در سال ۱۷۹۹ آنها صاحب پسری به نام اسکار شدند. شوهر او در سال ۱۸۰۴ از طرف ناپلئون به فرمانداری هانوفر و پس از آن در سال ۱۸۰۵ به عنوان حاکم پونت کورو منصوب شد.

دزیره کلاری ملکه سوئد

برنادوت در سال ۱۸۱۰ به عنوان ولیعهد سوئد انتخاب شد و دزیره در همان ۱۸۱۰ به همراه وی از سوئد دیدن کرد ولی نتوانست خود را با آداب و رسوم دربار عادت دهد. پس از مدتی به بهانه آب و هوای نامناسب سوئد و وضع سلامتی خود، در حالی‌که همسر و فرزندش در سوئد ماندند، به تنهایی به فرانسه برگشت. دزیره مجدداً در سال ۱۸۲۳، پنج سال بعد از به تخت نشستن همسرش، به سوئد مراجعت کرد و به عنوان ملکه سوئد تاجگذاری کرد.

مرگ دزیره کلاری

دزیره کلاری شوهرش را در سال ۱۸۴۴ از دست داد و بیوه شد. بعد از فوت شوهرش چند بار قصد استعفا از مقام خودرا داشت تا به نزد خانواده خود که سال‌ها بود در ایالت لوئیزیانای آمریکا می‌زیستند برود اما ملت سوئد اجازه این کار را به او ندادند. سرانجام او یک سال پس از مرگ تنها فرزندش اسکار که بعد از پدرش به عنوان اسکار اول برتخت نشسته بود در سال ۱۸۶۰ در سن ۸۳ سالگی بعد از بازدید از اپرا در قصر استکهلم زندگی را بدرود گفت و پیکرش را در کنار مزار همسرش در کلیسای لوتران به خاک سپردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو