بررسی آیفون ۱۱ و و شناخت نقاط ضعف و قوت گوشی محبوب اپل

بررسی آیفون ۱۱ و و شناخت نقاط ضعف و قوت گوشی محبوب اپل


منبع: آرگا

151

1398/7/4

16:40


آیفون ۱۱ از جدیدترین محصولات شرکت اپل می باشد که دوربین های عالی و پردازنده بسیار قوی دارد. در این مقاله به بررسی و شناخت نقاط قوت و ضعف گوشی آیفون ۱۱ می پردازیم.

آیفون ۱۱ اپل به تازگی به بازار عرضه شده است و به نظر می رسد این موفقیت توفانی باشد. این گوشی جانشین مستقیم آیفون XR است، بسیاری تصور می کردند که این آیفون XR2 نامیده می شود. اما نام آیفون ۱۱ قطعی شد. این گوشی بسیار قدرتمند، متفاوت از نسل های قبلی اپل است. در ادامه به بررسی و شناخت نقاط ضعف و قوت آیفون ۱۱ می پردازیم.

بررسی آیفون ۱۱ و شناخت ویژگی های آن

بررسی آیفون 11

آشنایی سریع:

  • دوربین های دوگانه در این آیفون نسبت به آیفون های قبلی با حالت Night Mode، به روز رسانی گسترده ای دارند که این دوربین فوق العاده عریض جدید،به شما انعطاف پذیری بیشتری را در عکسبرداری ارائه می دهد.
  •  پردازنده A13 Bionic اپل باعث می شود این گوشی سریعترین تلفنی باشد که می توانید خریداری کنید.
  • صفحه نمایش ۶.۱ اینچی روشن و رنگی است، هرچند نمایشگرهای OLED در مدل های آیفون ۱۱ پرو روشن تر هستند.
  • مقاومت در برابر آب و همچنین وجود شیشه های محکم در جلو و پشت گوشی باعث دوام آن شده است.
  • گوشی شش گزینه رنگ متنوع دارد، از جمله سبز، بنفش، زرد و …
  • بیش از ۱۱ ساعت عمر باتری در تست وبگردی مشاهده شد که بسیار بالاتر از حد متوسط برای تلفن های هوشمند است.

طراحی درجه یک و رنگی

این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۸۲۸*۱۷۹۲ با حداکثر روشنایی ۶۲۵ نیت است. نسبت کنتراست معمولی ۱۴۰۰ به ۱ دارد. True Tone است و از طیف رنگ P3 پشتیبانی می کند. از پردازنده A13 Bionic  بهره می برد و ماند همه پرچمداران رم ۴ گیگابایتی دارد. ظرفیت ها از سال ۲۰۱۸ بدون تغییر باقی مانده و نسخه های ۶۴ گیگابایتی ، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس هستند. گوشی در شش رنگ جذاب سیاه، سفید، زرد، سبز، بنفش و قرمز عرضه می شود که هر کدام جلوه ای خاص دارد. رنگ سبز و بنفش رنگهای جدید در سال ۲۰۱۹ هستند.

آشنایی با آیفون 11

همانطور که پشت گوشی رنگی است، نمایشگر نیز روشن و رنگی است. قابلیت Night Mode مهمترین ویژگی گوشی است که سبب جذابتر شدن آن شده است. گوشی همانند آیفون XR قاب گوشی آلومینیومی و شیشه ای بوده و قاب پشتی از دو لنز دوربین در آرایشی مربعی بهره می برد. این دستگاه دارای  IP68 است. (مقاومت در برابر آب)، به این معنی که می تواند به مدت ۳۰ دقیقه ۲ متر از آب را تحمل کند که آیفون XR تا رنج ۱ متر را تحمل می کرد. صفحه نمایش آن مانند آیفون ۱۱ پرو و دیگر گوشی های پرچمدار  OLED نیست، اما اپل بر روی شگفتی گوشی کار کرده استـ به نحوی که صفحه نمایش تصاویر را با جزئیات خوبی به نمایش می گذارد اما زاویه دید باریکی دارد و در تست های آزمایشگاهی این صفحه نمایش، ۶۵۲ نیت روشنایی به ثبت رسید. حاشیه صفحه نمایش ضخیم تر از آیفون Pro است اما هنوز هم بسیار خوب به نظر می رسد و یکنواختی صفحه نمایش بسیار چشمگیر است. اپل آن را شبکیه مایع می نامد.

بررسی دوربین شگفت انگیز آیفون ۱۱

نمایشگر آیفون 11

گوشی دارای دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با دو پهنای متفاوت است. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی همراه با دیافراگم f/2.2 می باشد. طرز قرارگیری دوربین ها به گونه ای است که جلوه و جذابیتی خاص به گوشی بخشیده است. از ویژگی های گوشی داشتن حالت پرتره است که یکی از مهمترین پیشرفتهای عکاسی با گوشی هوشمند در سالهای اخیر است. از محدودیت های این حالت به این مورد می توان اشاره کرد که  فقط در هنگام شناخت چشمان انسان کارکرد دارد. دوربین اصلی قادر به ضبط  ویدیوهای ۴k می باشد. دوربین سلفی گوشی به خاطر داشتن حالت پرواز سه بعدی می تواند تصاویر و فیلم های با کیفیتی را ضبط کند. همچنین این دوربین نیز قادر به ضبط ویدیوهای ۴k است.

مشخصات فنی و عملکرد گوشی

دوربین های آیفون 11

ابتکار جدید اپل بکار بردن پردازنده جدید و پیشرفته ای به نام A13 Bionic در این گوشی است. کمپانی اپل مدعی است این تراشه ۲۰ درصد سریع تر از GUP ,CPU و تراشه A12 است. سیستم عامل به کار رفته در گوشی ios 13 است. این سیستم عامل بسیار قوی و پیشرفته است. با داشتن ویژگی های جدید و قابلیت به روز رسانی نرم افزارها دارای عملکرد بسیار خوبی نیز می باشد. اما نسبت به آیفون ۱۱ پرو عملکرد پایینی دارد. گوشی از رم ۴ گیگابایتی و حافظه های ۱۲۸،۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی نیز بهره می برد. گوشی فاقد جک هدفون و کارت حافظه میکرو اس دی می باشد. ابعاد آن ۱۵۰.۹*۷۵.۷*۸.۳ میلی متر بوده و وزنی حدود ۱۹۴ گرم دارد. از نظر اتصالات از بلوتوث، وای فای ۶ و باند فوق عریض پشتیبانی می کند. اما فاقد پشتیبانی از ۵G است. از لحاظ عمر باتری و شارژ دهی دارای باتری ارتقا یافته ای است. طبق ادعای اپل و با بررسی آیفون ۱۱ در می یابیم که مدت زمان شارژ دهی آن تا ۱۱ ساعت بوده است، همچنین پشتیبانی از شارژ سریع، شارژ بی سیم و قابلیت شارژ معکوس از دیگر ویژگی های باتری است.

 نقاط قوت و ضعف

گوشی با پردازنده قوی

گوشی مورد بررسی دوربین های بسیار بهبود یافته ، طراحی با دوام  و عمر باتری بسیار عالی را با قیمت مناسب ارائه می دهد و این امر باعث می شود که آیفون یکی از انتخاب های اکثر مشتریان هنگام خرید باشد.

نقاط قوت:

  • دوربین فوق العاده خوب
  • حالت New Night بسیار عالی است
  • عمر طولانی باتری
  • پردازنده فوق العاده A13 Bionic  

نقاط ضعف:

  •  آداپتور شارژر سریع گنجانده نشده است.
  • روشنایی صفحه نمایش در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو پایین است.
  •   LTE کمی پایین تر از آیفون ۱۱ پرو است.
  • عدم پشتیبانی از ۵G

بیشتر بدانید:

آیفون ۱۱ با حافظه ۶۴ گیگابایتی قیمتی حدود ۶۹۹ دلار دارد یعنی ۵۰ دلار کمتر از آیفون XR. البته این قیمت برای کشور امریکا می باشد. در مناطق دیگر دنیا ممکن است قیمتها متفاوت باشد. در بررسی گوشی آیفون ۱۱ باید گفت که قیمت این گوشی در ایران با احتساب هزینه های ترخیص گمرک و همچنین هزینه رجیستری جزو گران قیمت های بازار محسوب می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو