آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شنیسل ماهی مجلسی و رستورانی در منزل

منبع: نمکستان

155

1398/7/4

21:56


طرز تهیه شنیسل ماهی قزن آلا و سالمون و شنیسل ماهی تیلاپیا

طرز تهیه شنیسل ماهی قزن آلا و سالمون و شنیسل ماهی تیلاپیا

نمکستان: ماهی خواص بسیاری زیادی دارد ولی بسیاری از افراد به دلیل بوی ضخم ماهی از خوردن آن اجتناب می کنند، روش های زیادی برای پخت ماهی وجود دارد ولی یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن بوی نامطبوع ماهی شما می توانید شنیسل ماهی را تهیه کنید.

در مناطق شمالی و جنوبی کشور که صید انواع ماهی انجام می شود، غذای دریایی طرفدار بیشتری در این مناطق خواهد داشت و بر همین اساس در این مناطق انواع مختلفی از غذا ها را با ماهی های تازه صید شده درست خواهند کرد.

ماهی در هرم غذایی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است زیرا می تواند منبع تامین پروتئین مورد نیاز انسان باشد و بسیاری از نیاز های غذایی انسان را تامین خواهد کرد.

خوشمزگی غذا هایی دریایی از قبیل ماهی به نوع طبخ این غذا ها بستگی دارد و هرچه که با مهارت های آشپزی بیشتر آشنا باشید می توانید این نوع از غذا ها را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید.

ماهی خواص بسیار زیادی دارد و مصرف ماهی همواره به افراد توصیه می شود، ماهی سرشار از فسفر است و همواره به افرادی که کمبود ید دارند توصیه می شود. مصرف ماهی شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری مصون نگه می دارد و همچنین ماهی به دلیل خواص ارزشمندی که دارد همواره باعث درمان بسیاری از اختلالات بدنی می شود. با این آموزش آشپزی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شنیسل ماهی :

ماهی ۱ عدد
آب لیمو ۱ قاشق غذا خوری
آرد سفید ۲ یا ۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سوخاری ۲ یا ۳ قاشق غذا خوری
سویا ۱ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه شنیسل ماهی :

مرحله اول: در ابتدا شما باید به ماهی طعم دهید برای این کار باید موادی مانند سویا زا به همراه آب لیمو و نمک و فلفل مزه دار کنید تا که طعم ماهی عوض شود و ماهی را خوش طعم تر کند.

مرحله دوم: در ادامه شما باید آب اضافی ماهی را خارج کنید برای این کار آن را در آبکش بگذارید تا که آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم: حال در ادامه به ماهی آرد سفید را اضافه کنید و سپس تخم مرغ را نیز به ترکیب اضافه کنید.

مرحله چهارم: اکنون بعد از افزودن تخم مرغ به ترکیب آرد سوخاری اضافه کنید، اضافه کرد آرد به خصوص آرد سوخاری باعث خوب سرخ شدن ماهی و برشته شدن آن می شود.

مرحله پنجم: یک تابه مناسب انتخاب کنید و در آن کمی روغن بریزید و سپس ماهی را در آن سرخ کنید.

چند نکته برای تهیه شنیسل ماهی مجلسی :

شما می توانید به آسان ترین شیوه ممکن بوی ضخم ماهی را بگیرید برای این کار به شما پیشنهاد می کنم تا که آن را در داخلی ظرفی از شیر قرار دهید این کار به ذوب کردن یخ ماهی هم کمک خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو