این دیدار در حالی انجام می‌شود که پاکستانی‌ها بشدت از متوقف شدن مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه نگران بوده و نسبت به تصمیم غیرمنتظره دونالد ترامپ برای لغو این گفت‌وگوها ناخرسند هستند.

وزارت امورخارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای گفت: لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به دیدار عمران خان رفت‌.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان بر تداوم رایزنی‌های مشترک با روسیه در بحث تحولات منطقه‌ای از جمله اوضاع افغانستان تاکید کرد.

عمران خان افزود: مساله افغانستان هرگز راهکار نظامی ندارد بنابراین گفتوگوهای متوقف شده باید هر چه سریعتر ازسرگرفته شود تا منافع برقراری صلح و ثبات در افغانستان حاصل شود. 

وزارت امور خارجه پاکستان با یادآوری این موضوع که روسیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل برای ماه جاری را برعهده دارد، افزود: عمران خان از پوتین رئیس جمهوری روسیه برای انجام سفر رسمی به پاکستان دعوت کرد و گفت که مسکو، از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجه اسلام‌آباد برخوردار است.

نخست وزیر پاکستان در این نشست درخصوص تشدید اختلافات با هند بر سر کشمیر نیز سخن گفت و از آنچه که اقدامات تهاجمی دهلی نو علیه مردم کشمیر خواند، بشدت انتقاد کرد.