پنتاگون از پاتریوت و ۴ رادار در عربستان خبر داد

منبع: برترین ها

110

1398/7/5

02:33


وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه شب اعلام کرد: سامانه دفاع هوایی پاتریوت و چهار دستگاه رادار به نام "سنتینل" در عربستان نصب می شود.

ایرنا: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه شب اعلام کرد: سامانه دفاع هوایی پاتریوت و چهار دستگاه رادار به نام "سنتینل" در عربستان نصب می شود.

به گزارش شبکه تلوزیونی "اسکای نیوز" عربی، وزارت دفاع آمریکا همچنین از اعزام ۲۰۰ سرباز به عربستان خبر داد.

پیش از این "برایان هوک" رئیس اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا بدون اشاره به جزئیات تنها مدعی شده بود: آمریکا رایزنی هایی با عربستان و امارات متحده عربی در خصوص راه های دستیابی به مکانیزم مناسب برای پاسخ به حمله ایران انجام داده است.

سی ام شهریورماه سال جاری بود که "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، به دستور ترامپ، تعدادی نیروی نظامی به عربستان سعودی اعزام می شود.

اسپر با تاکید بر این که دولت ریاض از واشنگتن درخواست کمک کرده،‌ گفته بود: عربستان و امارات متحده برای محافظت از زیرساخت‌های مهم خود، درخواست کمک کرده اند.

وی اعلام کرده بود که تمرکز آمریکا بر دفاع هوایی و موشکی در عربستان است و تحویل تجهیزات نظامی به ریاض و ابوظبی، تسریع خواهد شد تا توانایی آنها در دفاع از خود را افزایش دهند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که دو تأسیسات نفتی آرامکو در شرق سعودی در پاسخ به حملات همه جانبه ائتلاف عربستان به خاک یمن، هدف حمله ۱۰ پهپاد ارتش و کمیت های مردمی یمن قرار گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو