معرفی و شناخت جاهای دیدنی متل قو

منبع: گهر

281

1398/7/5

13:07


معرفی و شناخت جاهای دیدنی متل قو از جمله پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری و توریستی است که در استان مازندران قرار دارد. این شهر به دلیل وجود متل به نام قو بسیار معروف شده است. از جاذبه های گردشگری و زیبای آن میتوان به دریای خزر و غار دانیال و… اشاره کرد. در این بخش از گهر به معرفی و شناخت بیشتر جاهای دیدنی متل قو برای شما کاربران عزیز پرداخته ایم.

معرفی و شناخت جاهای دیدنی متل قو

 معرفی و شناخت جاهای دیدنی متل قو

سلمان شهر ؛ نام جدیدی است که بعد از انقلاب برای سلمان شهر انتخاب شده است. در گذشته به این شهر ساقی کلایه گفته می‌شد و به دلیل وجود متلی بنام قو در این شهر آن را متل قو نیز می‌ شناختند. برای معرفی و شناخت متل قو سلمان شهر با مجله دلگرم همراه شوید.

متل قو سلمان شهر استان مازندران

اگر چه مازندران استانی توریست پسند است اما شهرهای مختلف آن از جنبه های مختلفی مورد نظر گردشگران است.

برای نمونه یکی از این شهرها، سلمان شهر است که به علت وجود یک متل به نام قو، آن را متل قو نیز می نامند.

جمعیت این شهر به ۱۴ هزار نفر نمی رسد. می توان برای آدرس دقیق تر آن را بخشی از تنکابن دانست.

شمال این شهر، دریای خزر، جنوب آن رشته کوه زیبای البرز، و در سمت غرب آن شهر عباس آباد و در نهایت در شرق آن کلارآباد واقع شده است.

اگر بخواهید از سمت ساری به این شهر بروید باید از سمت غرب ساری، ۱۹۴ کیلومتر راه طی کنید تا به آن برسید.

متل قو در کجا قرار دارد؟

سلمان‌ شهر یکی از شهرهای استان مازندران در ایران است. سلمان شهر با جمعیت ۱۳۵۰۰ نفر در ۲۰ درجه و ۵۱ دقیقه طول شرقی و ۴۱ درجه و ۳۶ دقیقه عرض شمالی واقع شده است.

و از نظر آخرین تقسیمات کشوری واقع در شهرستان عباس‌آباد تنکابن و بخش سلمان‌شهر می‌باشد. سلمان‌شهر از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه البرز، از شرق به شهر کلارآباد و از غرب به شهر عباس‌آباد منتهی می‌گردد.

مساحت این شهر بالغ بر۷۵۰ هکتار است و در فاصله ۱۹۴ کیلومتری غرب ساری مرکز استان و ۲۱۶ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.

مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ای اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه، و نزدیکی غاری استثنایی به نام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است.

متل قو ، یکی از زیباترین مناطق طبیعت‌گردی شمال ایران

در ایام تعطیلات جمعیت این شهر به ۲۰۰هزار نفر نیز افزایش می‌یابد. سلمان‌ شهر (یا متل قو) با وسعت ۹ کیلومتر طول و ۷ کیلومتر عرض یکی از شهرهای استان مازندران در ایران و مرکز بخش عباس‌آباد (تنکابن) شهرستان تنکابن است.

این شهر در ۳۰ کیلومتری شرق تنکابن در مسیر ارتباطی تنکابن به چالوس واقع شده است و نقش تفرجگاهی قوی دارد.

مسافرانی که قصد گذراندن تعطیلات خود را در استان زیبا و سر سبز مازندران دارند از واحد های نمونه تجاری و مسکونی پروژه ملی و منحصر به فرد قو الماس خاورمیانه بازدید نمایند.

سلمان‌شهر شهر جدیدی است که با شروع شهرک سازی در اوایل سال ۱۳۴۰ پا گرفت و در سال ۱۳۴۱ دارای شهرداری شد. اولین شهرک در این منطقه دریاگوشه نام داشت.

مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر، ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله ای اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه و نزدیکی غاری استثنایی بنام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است.

خوشگذرانی در سواحل سلمان شهر متل قو

متل قو یا سلمان شهر یکی از مستعدترین و زیباترین مناطق طبیعت‌گردی شمال ایران است. این شهر از معدود شهرهای شمالی کشور است که در آن کوه و دریا به یکدیگر بسیار نزدیک‌اند.

اواسط اردیبهشت‌ ماه شاید یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به رامسر باشد که هم آب و هوای خوش دارد و هم دیدن شکوفه‌های بهار نارنج گردشگران را به وجد می‌آورد.

آب‌ و هوای دل‌چسب این منطقه در خرداد ماه نیز گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند و در تیر ماه رامسری‌ها میزبان مسافرانی هستند که برای فرار از گرمای شهرشان و گذران تعطیلات تابستانی سری به این منطقه می‌زنند.

ساحل دریاچه خزر از جمله جاهای دیدنی متل قو

سلمان شهر و دیدنی های متل قو از جمله شهرهایی در شمال ایران است که به نسبت سایر مناطق شمالی کشور، از ساحل تمیز تری برخوردار می باشد.

ساحل این شهر مازندرانی توانایی اعطای آرامش توام با ایجاد پدیده های جذاب بصری همچون پیوند امواج خروشان دریا را برای شما به ارمغان می آورد و این اجازه را به شما می دهد تا در کنار دریا و کوه و جنگل، بتوانید خاطرات خوشی را برای خود و دیگر همراهانتان رقم بزنید.

غار زیبا و شگفت انگیز متل قو سلمان شهر

اگر از سمت مرکز ایران روانه شده‌اید باید وارد جاده چالوس شوید و از آنجا راهتان را به سوی سلمان شهر یا متل قوی سابق کج کنید.

از چالوس به سمت رامسر و تنکابن (شهسوار) بپیچید و روانه سلمان شهر یا همان متل قو شوید. در میدان مرکزی متل قو باید وارد جاده آسفالتی شوید که به سمت جنوب و روستای دانیال می‌رود و پنج کیلومتری با شهر فاصله دارد.

بعد از روستا و گذشتن از پل رودخانه، حدود هزار متر جلوتر باید خودرو را پارک کنید و پیاده عازم شوید. بقیه راه را باید از کنار رودخانه ادامه دهید.

از اینجا و از لابه لای درختان یک نوار صخره‌های بلند می‌بینید که دهانه غار است. از اینجا تا دهانه غار باید حدود ۱۵۰ متر مسیر سربالا را ادامه دهید تا به زیر همان نوار صخره‌های بلند برسید، از محل پارک خودرو تا دهانه غار حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه باید پیاده‌روی کنید.

ساختمان های دو قلو به نام قو الماس خاورمیانه

در کنار بافت ساده شهری، دو برج دو قلو به نام قو الماس خاورمیانه نیز به چشم می خوردند که دارای ۲۵ طبقه می باشند و با توجه به شکل و شمایل خاص خود، جذابیت های زیادی را به کل شهر بخشیده اند؛ پروژه قو الماس خاورمیانه به نوعی طراحی و ساخته شده است که این دو مجتمع برجسته از طبقاقی به عنوان مجتمع مسکونی قو، مجتمع تجاری قو الماس خاورمیانه که از دیدنی های متل قو است ، مجتمع ورزشی و تفریحی الماس و همچنین یک هتل پنج ستاره لوکس بین المللی را نیز دارا می باشد که البته از دیگر طبقات آن هم استفاده های متنوع و متعدد دیگری نیز تاکنون به عمل آورده شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو