استفاده از پماد آ د (A+D) چه فوایدی برای پوست دارد؟

منبع: ستاره

211

1398/7/5

15:35


پماد آ د (Vitamin A+D) حاوی ویتامین A و D است که به نگهداری رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و در نتیجه پوست‌های آسیب‌دیده را التیام می‌بخشد. استفاده صحیح از این محصول، عارضه جانبی خاصی ندارد.

زیبایی پوست

 

ستاره | سرویس سلامت - پوست عضو حساسی است که نیاز به مراقبت دائمی دارد. معمولا با افزایش سن، رطوبت موجود در پوست صورت کاهش یافته و همین باعث ایجاد چین و چروک دور چشم می‌شود. برای کاهش این چروک‌ها که قاعدتا هیچ‌کس از مشاهده آن‌ها در آینه خوشحال نمی‌شود، می‌توان از برخی کرم‌های موضعی کمک گرفت. با اینکه کرم‌ها و محصولات زیبایی مختلفی برای کاهش چروک‌های پوستی وارد بازار شده است، اما محصولاتی که حاوی ویتامین‌های ضروری بدن هستند، همیشه در جایگاه خوبی قرار دارند و می‌توان بدون چون و چرا به آن‌ها، اعتماد کرد. پماد آ د یکی از این محصولات است که علاوه بر کاهش چروک‌های پوست، موارد مصرف دیگری هم دارد. در ادامه با این محصول بیشتر آشنا می‌شویم.


آنچه در این مطلب می‌خوانید:


معرفی پماد آ د

پماد آ د (Vitamin A+D) همانطور که از نام آن مشخص است حاوی ویتامین A و D است که به نگهداری رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و در نتیجه به سرعت باعث بهبود پوست‌های تحریک‌شده می‌شود. این پماد از خشکی پوست جلوگیری کرده و جوش‌های پوستی نوزادان در محل بستن کهنه یا پوشک را تسکین و التیام می‌بخشد. از پماد آ د به منظور رفع سوزش و درد در نواحی خراشیده و سائیده شده و برطرف شدن سوختگی‌های خفیف و آفتاب‌ سوختگی نیز استفاده می‌شود. نداشتن بوی نامطبوع و همچنین عدم ایجاد حساسیت پوستی از ویژگی‌های مثبت این پماد است.

به طور کلی موارد مصرف پماد آ د عبارتند از:

چروک های اطراف چشم

 

  • استفاده از پماد آ د برای دور چشم: پماد آ د به جذب بهتر ویتامین‌های آ و د از طریق پوست و رفع چین و چروک دور چشم، کمک زیادی می‌کند. از این رو در بین افراد به یک کرم ضدچروک قوی نیز، معروف است.
  • استفاده از پماد آ د برای درمان جوش‌های پوستی: یکی از موارد مصرف این پماد، درمان جوش‌های ریز پوستی است. این جوش‌ها بیشتر در نواحی پای نوزادان دیده می‌شود، خوشبختانه استفاده از پماد آ د باعث تیره شدن پوست نمی‌شود و احساس خوشایندتری روی پوست، ایجاد می‌کند.
  • استفاده از پماد آ د برای درمان خشکی لب: از پماد آ د برای درمان خشکی لب به ویژه در زمستان که لب‌ها دچار خشکی، ترک‌خوردگی و سرمازدگی می‌شوند، استفاده می‌شود. این پماد باعث رسیدن رطوبت کافی به لب‌ها شده و همین امر موجب نرم شدن پوست لب‌ها می‌شود.

 

نام‌های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

 نام‌های دیگر
-
 موارد مصرف رفع سوزش، قرمزی، آفتاب سوختگی و خشکی پوست
 عوارض عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است
 تداخل دارویی در این رابطه با پزشک، مشورت گردد


مقدار و نحوه مصرف

پماد آ د میزان مصرف مشخصی نداشته و می‌توان به میزان کافی از دارو را به دفعات روی پوست مالش داد تا موضع مورد نظر، التیام یابد. قبل از استفاده از این دارو ناحیه آسیب‌دیده را کاملاً شسته و خشک کنید و سپس کرم یا پماد را روی محل آسیب‌دیده، بمالید.

پماد آ د (A+D)

نکاتی که در رابطه با مصرف پماد آ د باید بدانید

  • زنان در دوران شیردهی و بارداری تنها با تجویز پزشک می‌توانند این دارو را مصرف کنند.
  • از تماس پماد آ د با چشم‌ها خودداری کنید.
  • قبل از مصرف این دارو، فهرست کلیه داروهای مصرف خود را در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروهای موضعی با این پماد، تداخل داشته باشند.
  • در صورت داشتن هر گونه سابقه حساسیت، قبل از مصرف دارو با پزشک معالج خود، مشورت کنید.
  • در صورت تداوم بیماری یا بروز تحریکات، مصرف پماد را قطع کرده و با پزشک، تماس بگیرید.
  • در ۲۴ ساعت اول استفاده از کرم یا پماد ویتامین آ+د به دقت به عوارض جانبی آن توجه کنید و اگر دچار احساس گرما و قرمزی در ناحیه‌ای که از پماد استفاده کرده‌اید، شدید، کرم را مصرف نکنید.
  • سعی کنید کرم یا پماد ویتامین آ+د را به طور منظم استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را از مصرف آن ببرید.
  • اگر بعد از گذشت یک هفته از استفاده این دارو، مشکلات پوستی شما بهبود نیافت به پزشک خود اطلاع دهید.
  • چنانچه به لوسیون‌ها و محصولات پوستی دیگر حساسیت دارید؛ قبل از مصرف این پماد، آن را روی بخش کوچکی از پوست خود، تست کنید و در صورت بروز علائم حساسیت، از مصرف آن صنرفنظر کنید.


جمع بندی

داشتن یک پوست نرم و شفاف، نیاز به مراقبت روزانه دارد. استفاده مداوم و طولانی مدت از مواد آرایشی، قرار گرفتن در زیر نور خورشید، بالا رفتن سن و عدم مصرف میوه و سبزیجات همگی از دلایل بروز پیری پوست هستند. برای پیشگیری از خشکی یا چین و چروک‌های پوستی، در اولین قدم باید پوست را مرطوب نگه داشت. کرم آ د حاوی ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز پوست بوده و روند پیری پوست را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. این ویتامین‌ها در برخی از خوراکی‌هایی که روزانه مصرف می‌کنیم هم وجود دارد. برای همین می‌توان از راهکارهای خانگی هم برای رسیدن به پوستی سالم و باطراوت بهره برد. اگر با این راهکارهای آسان آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب با عنوان درمان و رفع چین و چروک های صورت با مواد طبیعی را مطالعه کنید. شما چه تجربه‌ای از مصرف پماد آ د دارید؟! آیا استفاده از آن را برای پوست مناسب می‌دانید؟! در صورتی‌که تجربه استفاده از این پماد یا هر نوع محصول مراقبت از پوست را داشته‌اید، نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان ستاره به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو