محور ریلی زاهدان – تهران کی بازگشایی می‌شود؟

منبع: برترین ها

84

1398/7/5

18:39


براساس آخرین اطلاعیه‌های شرکت راه‌آهن هنوز محور قطارهای زاهدان – تهران و تهران – زاهدان بازگشایی نشده و مسافران از زاهدان تا بم و بالعکس را با اتوبوس سفر می‌کنند و باقی‌مانده مسیر را از قطارهای این خط ریلی از بم به تهران و تهران تا بم استفاده می‌کنند.

ایسنا: روز چهارشنبه (سوم مهر) ساعت ۱۶ قطاری که حدود ۲۴۰ مسافر را از زاهدان به مقصد تهران جابجا می‌کرد در ۱۰۰ کیلومتری زاهدان و در ورودی ایستگاه شورو زاهدان دچار سانحه شد و پنج واگن از هشت واگن این قطار از ریل خارج و واژگون شد و از همان زمان عملیات پاکسازی مسیر و امدادرسانی به مصدومان حادثه آغاز شد.

در ابتدای این حادثه آمارهای رسمی حاکی از مصدوم شدن ۳۵ نفر از مسافران و جان‌باختن سه نفر از هموطنان‌مان بود اما نهایت پس از پایان یافتن عملیات امدادرسانی اعلام شد که چهار نفر از مسافران این مسیر جان خود را از دست داده‌اند و ۴۲ نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان زاهدان بستری شده‌اند.

البته در آخرین اطلاعیه‌های شرکت راه‌آهن آمده که بقیه مصدومان این حادثه پس از مداوای سرپایی از مراکز درمانی مرخص شده‌اند که این مساله نشان می‌دهد تعداد مصدومان بیش از ۴۲ نفر بوده است.

اما براساس آخرین اطلاعیه‌های شرکت راه‌آهن هنوز محورهای قطارهای تهران – زاهدان و زاهدان – تهران بازگشایی نشده است و مسافران از زاهدان با اتوبوس به بم منتقل می‌شوند تا از آنجا با قطار به تهران عزیمت کنند و مسافران تهران – زاهدان نیز طبق برنامه از ایستگاه راه‌آهن تهران تا بم جابجا می‌شوند و از بم با اتوبوس به زاهدان می‌روند.

پس از بازگشایی این مسیر، سفرهای ریلی این محور به حالت عادی بازگردد.

البته شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که همه مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با سامانه ۵۱۴۹ تماس بگیرند که طبق تماس ها در لحظه انتشار این گزارش، همچنان محور ریلی زاهدان - تهران و تهران - زاهدان بازگشایی نشده است و مسافران بخشی از این مسیر را که در گزارش هم آمده باید با اتوبوس جابجا شوند و احتمال بازگشایی این محور تا فردا (ششم مهرماه) وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو