پلوسی: چاره‌ای جز استیضاح ترامپ وجود ندارد

منبع: برترین ها

62

1398/7/6

01:43


رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به انتشار گفتگوی رؤسای جمهوری کشورش و اوکراین اعلام کرد: چاره‌ای جز استیضاح ترامپ وجود ندارد.

خبرگزاری مهر: «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی اعلام کرد: چاره ای جز استیضاح ترامپ وجود ندارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این مصاحبه گفت: اکنون دوران ناراحت کننده ای برای کشور ما است؛ اما چاره ای ندارم. این کار به اندازه مسئولیت کنگره جدی است. دلیل این موضوع هم قانون اساسی آمریکا است.

شایان ذکر است، شب گذشته کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان نشست استماعی را در خصوص مکالمه جنجالی ترامپ- زلنسکی به ریاست آدام شیف رئیس این کمیته برگزار کرده بود.

این درحالیست که وزارت دادگستری آمریکا چندی پیش متن مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با همتای اوکراینی خود را منتشر کرده بود.

وزارت دادگستری آمریکا در این باره اعلام کرده بود که متن ۵ صفحه ای نوشتاری این گفتگوی تلفنی را از طبقه بندی اطلاعاتی خارج کرده در وبگاه کاخ سفید نیز منتشر کرده است.

به گزارش رویترز، در این متن مشخص است که ترامپ از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است تا به پرونده فرزند «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا «نگاهی» بیاندازد.

این در حالیست که برخی از مقامات آمریکائی پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتیکه ترامپ برای انجام تحقیقات درباره فرزند «جو بایدن» بر زلنسکی اعمال قدرت کرده باشد، باید مورد استیضاح قرار بگیرد.

در همین رابطه، با افزایش تلاش دموکرات‌ها برای پیشبرد روند استیضاح ترامپ و تمرکز آنها بر گفتگوی جنجالی وی با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش در ماه ژوئیه، ۲۰۶ نفر از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا- از مجموع ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان- حمایت خود را از روند استیضاح اعلام کرده اند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه در واکنش به انتشار متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش با همتای اوکراینی وی اعلام کرد: متن منتشر شده کاخ سفید تأئید می کند که رفتار ترامپ انسجام انتخابات آمریکا و امنیت ملی این کشور را تضعیف کرده است. رئیس جمهوری (ترامپ) تلاش کرده است تا بی قانونی را در آمریکا به یک ارزش تبدیل کند و اکنون در حال صادر کردن آن به خارج از کشور است.

«آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به این انتشار اعلام کرد: رئیس جمهوری اوکراین از آمریکا درخواست کمک نظامی کند؛ اما دونالد ترامپ موضوع را به تحقیق و تفحص درباره رقیب انتخاباتی اش سوق داده است. این جُرم به حدی بزرگ است که به عزل ترامپ منجر شود. این کار ترامپ امنیت ملی ما را تخریب می کند. متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار می رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو