لاوروف: ادعاهای پلوسی «بدگمانی آشکار» است

منبع: برترین ها

70

1398/7/6

06:47


وزیر خارجه روسیه با رد ادعاهای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر دست داشتن روسیه در گفتگوی جنجالی «ترامپ- زلنسکی»، آن را نشاندهنده یک «بدگمانی آشکار» خواند.

خبرگزاری مهر: به نقل از راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه ادعاهای اخیر «نانسی پلوسی» مبنی بر دست داشتن روسیه در رسوایی مربوط به گفتگوی جنجالی «دونالد ترامپ» با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش را نشانه «بدگمانی آشکار» و یک «گناه مرگبار» دیگر بر گردن مسکو خواند.

لاوروف روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به اتهام مداخله مسکو در رسوایی اخیر ترامپ گفت: «روسیه به تمام گناهان مرگبار متهم شده است. این یک بدگمانی و کج خیالی است و من فکر می کنم که برای همگان روشن است».

گفتنی است که نانسی پلوسی روز جمعه در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سی مدعی شد که روسیه در گفتگوی جنجالی ترامپ و زلنسکی دست داشته است و اظهار داشت که ترامپ با ممنوع کردن ارائه کمک نظامی به اوکراین «امنیت ملی آمریکا را تضعیف کرده است».

در واقع دموکراتهای کنگره آمریکا باور دارند که ترامپ برای وادارسازی دولت اوکراین به انجام تحقیقات در خصوص فعالیتهای ظاهراً مفسدانه «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رقیب انتخاباتی خود، کمک نظامی آمریکا به این کشور اروپایی را به عنوان یک اهرم فشار بکار گرفته است.

از این رو با حمایت گسترده دموکراتهای کنگره از به جریان انداختن روند استیضاح ترامپ، نانسی پلوسی در مقام رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه دستور انجام تحقیقات برای این استیضاح را صادر کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو