چه بخوریم تا خلق و خوی خوبی داشته باشیم؟

چه بخوریم تا خلق و خوی خوبی داشته باشیم؟


منبع: زیبامون

233

1398/7/6

10:51


در این بخش از زیبامون شما رو با چند تا از مواد غذایی سالم که تاثیر خیلی خوبی در بهتر شدن خلق و خو و روحیه دارند آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چه بخوریم تا خلق و خوی خوبی داشته باشیم؟

احتمالا شما هم در زمان هایی که روحیه خوبی ندارید، به سمت خوردن غذاهای ناسالم کشیده می شوید! اگرچه این سبک از غذاها طعم و مزه لذیذ و دلپذیری دارند و شرایط روحی و خلق و خوی شما رو بهتر کنند اما در این میان، مواد غذایی سالم و مفیدی هم وجود دارند که از نظر علمی نیز تاثیر آن ها بر روی تقویت روحیه و بهتر شدن خلق و خو اثبات شده است.

پیشنهاد میشه این بار بعد از اینکه احساس کردید روحیه خوبی ندارید و یا خلق و خوی شما به هم ریخته شده است، وارد آشپزخانه شوید، یک آهنگ شاد پخش کنید و این مواد غذایی سالم رو برای خودتون آماده کنید و مطمئن باشید بعد از میل کردن آن، احساس بهتری خواهید داشت! علاوه بر این بسیاری از این مواد غذایی تاثیر خیلی خوبی هم در افزایش سلامت و درخشش پوست خواهند داشت!

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با بهترین مواد غذایی که روحیه و خلق و خوی شما رو بهتر خواهند کرد، آشنا شوید.

 

ماهی سالمون یا قزل آلا

 

ماهی سالمون

 

ماهی سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب  امگا 3 هست و نه تنها کمک میکنه تا روحیه بهتری داشته باشید بلکه برای قلب و پوست نیز بسیار مفید است. ویکتوریا بکهام می گوید، مصرف روزانه ماهی قزل آلا مهم ترین راز جوانی و سلامت اوست!

طی مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیده اند، افرادی که ماهی بیشتری مصرف میکنند نسبت به سایر افراد کمتر دچار افسردگی می شوند. پس توصیه میشه حداقل هفته ای 2 بار ماهی در برنامه غذایی خودتون داشته باشید و سعی کنید این ماهی رو به صورت کبابی یا بخار پز شده میل کنید.

 

مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک مانند ماست و کفیر

 

ماست

 

پروبیوتیک ها تاثیر خیلی خوبی در عملکرد روده ها داشته و از این طریق بر روی سلامت و زیبایی پوست نیز تاثیر گذار بوده و کمک میکنند تا پوستی شاداب تر و سالم تر داشته باشید. پروبیوتیک ها فقط برای سلامت پوست مفید نیستند و خیلی سریع میتونن بر روی روحیه و خلق و خوی شما نیز تاثیر گذار باشند. علاوه بر این پروبیوتیک ها اثزات مثبتی در کاهش علائم افسردگی نیز دارند. مواد غذایی مانند ماست و کفیر که با پروبیوتیک غنی شده اند میتونن یک میان وعده عالی و مناسب باشند و روحیه شما رو در هر شرایطی بهتر خواهند کرد.

 

وعده صبحانه!

 

صبحانه

 

اگرچه صبحانه یک ماده غذایی خاص نیست اما تحقیقات نشان داده است که با خوردن منظم صبحانه، احساس شادابی و سلامتی بیشتری خواهید داشت! افرادی که به طور منظم صبحانه می خورند خیلی کمتر از سایر افراد علائم افسردگی رو تجربه میکنند و در طول روز خلق و خوی بهتری هم دارند. شاید به همین دلیل هست که گفته میشه صبحانه مهم ترین وعده غذایی در طول روز هست.

 

سبزیجات سبز و آووکادو

 

آووکادو

 

سبزیجات سبز مانند اسفناج و hووکادو یک منبع عالی از ویتامین B هستند و بر روی تولید هورمون سورتونین (هورمون شادی)، دوپامین (هورمون خواب) و نورآدرنالین در بدن تاثیر گذار هستند. سبزیجاتی مانند اسفناج، کنگر فرنگی، بامیه، سبزی شلغم، کلم بروکلی، آووکادو و ... ممکنه به اندازه یک همبرگر فریبنده نباشند اما تاثیرات خیلی خوبی در بهتر شدن خلق و خو و روحیه خواهند داشت!

 

موز

 

موز

 

تحقیقات نشان داده رژیم های غذایی که حاوی پتاسیم و سدیم بالایی هستند، تاثیر خیلی خوبی در بهتر شدن خلق و خو دارند. یک موز حاوی 450 میلی گرم پتاسیم هست و نه تنها یک تسکین دهنده طبیعی برای دردهای بدن هست بلکه سرشار از ویتامین B6 بوده و در تولید سروتونین یا هورمون شادی نیز بسیار موثر هست. پس خوردن موز رو فراموش نکنید!

 

شکلات تلخ

 

شکلات تلخ

 

شکلات تلخ، کامل کننده لیست مواد غذایی مفید برای افزایش روحیه و بهتر شدن خلق و خو است! این خوراکی خوشمزه حاوی فنوتیلامین بوده و باعث آزاد سازی سروتونین در بدن می شود و کمک میکنه تا خلق و خوی بهتری داشته باشید.

 

بلوبری

 

بلوبری

 

انواع توت ها و به خصوص بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث می شوند تا احساس شادی بیشتری داشته باشید و همچنین در حفظ سلامت و شادابی پوست نیز بسیار موثر هستند. بلوبری سرشار فلاونوئید بوده و تاثیر خیلی زیادی در بهبود روحیه داره. شما میتونید از این میوه خوشمزه به عنوان میان وعده استفاده کنید و همچنین با استفاده از اون، هوس خوردن خوراکی های شیرین رو هم در بدن کاهش بدید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو