ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو

ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو


منبع: زیبامون

243

1398/7/6

11:04


در این بخش از زیبامون با انواع ویتامین ها و مواد معدنی که برای افزایش رشد موها لازم و ضروری هستند آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو

همه افراد و به ویژه خانم ها دوست دارند که علاوه بر داشتن موها سالم و درخشان، موهایی بلند و پرپشت نیز داشته باشند. اما حتما میدونید که دستیابی به این خواسته خیلی هم راحت نیست! زیرا افزایش رشد موها نه تنها به مراقبت های مختلف از مو بستگی داره بلکه باید از طریق تغذیه نیز مواد غذایی ضروری و لازم رو برای رشد موها به بدن برسونید و شرایط افزایش رشد موها رو از داخل بدن نیز محیا کنید.

لازمه بدونید که تغذیه درست و متعادل میتونه تاثیر خیلی خوبی در افزایش رشد موها داشته باشه و اگر ویتامین، پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز موها رو به درستی مصرف کنید، شاهد افزایش رشد موها خواهید بود و همچنین موهایی سالم تر و زیباتر نیز خواهید داشتت. در ادامه با زیبامون همراه باشید و با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای افزایش رشد موها بیشتر آشنا شوید.

 

ویتامین A برای افزایش رشد مو

 

ویتامین A

 

ویتامین a یکی از ویتامین های محلول در چربی هست که نقش بسیار مهمی در رشد بافت اپیتلیال از جمله پوست، مو و غدد ترشح کننده سبوم داره. مصرف درست و کافی ویتامین A، باعث تولید بهینه سبوم می شود و از این طریق رطوبت کافی برای پوست سر تامین شده و کمک میکنه تا رشد موها بیشتر بشه. علاوه بر این خوبه که بدونید کمبود ویتامین A در بدن یکی از دلایل اصلی ریزش موهاست. پس لازم هست که ویتامین A رو به مقدار کافی دریافت کنید.

از مواد غذایی سرشار از ویتامین A میشه به سیب زمینی شیرین، هویج، شیر، اسفناج، زردآلو خشک و انبه اشاره کرد.

 

ویتامین B برای افزایش رشد مو

همونطور که میدونید ویتامین "بی" انواع مختلفی داره که در ادامه ضروری ترین نوع این ویتامین که برای افزایش رشد موهها لازم و ضروری هست رو معرفی کرده ایم:

 

ویتامین B

 

ویتامین B12

ویتامین B12 برای تشکیل گلبول های قرمز خون لازم و ضروری هست. این گلبول های اکسیژن رو به  تمام بافت ها بدن به ویژه موها منتقل میکنند. مطالعات نشان داده است که اگر میزان ویتامین B12 در بدن کافی و بهینه باشد، تاثیر خیلی خوبی در افزایش رشد موها خواهد داشت. از مواد غذایی سرشار از ویتامین B12 میشه به پنیر، شیر و ماست اشاره کرد.

 

بیوتین

بیوتین رو با عنوان "ویتامین رشد مو" نیز میشه معرفی کرد! کمبود بیوتین در بدن یکی از اصلی ترین دلایل نازک شدن و ریزش موهاست. از مواد غذایی سرشار از بیوتین میشه به قارچ، آووکادو، تخم مرغ، کره بادام زمینی، دانه آفتابگردان، سیب زمینی شیرین، گل کلم، تمشک، موز گردو و بادام اشاره کرد.

 

ویتامین B9، فولات یا فولیک اسید

فولات یکی از انواع ویتامین B محلول در آب هست که اسید فولیک نوعی از این ویتامین هست که کاملا اکسیده شده و در مکمل های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به تولید گلبولهای قرمز کمک میکند، باعث انتقال اکسیژن به بافت های بدن می شود. این ویتامین به بازسازی فولیکول های مو کمک میکنه و از سفید شدن و ریزش مو نیز جلوگیری می کنه. از بهترین مواد غذایی سرشار از فولات میشه به کلم، اسفناج، کاهو، کلم بروکسل، نخود سبز، لوبیا سفدی، مارچوبه و چغندر اشاره کرد.

 

فولیک اسید

 

ویتامین B3 یا نیاسین

نیاسین یکی دیگه از انواع ویتامین B محلول در آب هست که کمک میکنه تا موهای پرپشت تری داشته باشید. برنج قهوه ای، بادام زمینی، سیب زمینی و دانه های آفتابگردان سرشار از نیاسین هستند.

 

نیاسین

 

ویتامین C برای افزایش رشد مو

ویتامین c یکی از ویتامین های محلول در آب هست که به طور طبیعی در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود. این ویتامین یکی از آنتی اکسیدان های مهم هست که باعث بازسازی سایر آنتی اکسیدان ها در بدن از جمله ویتامین E می شود. اگر این ویتامین به اندازه کافی به بدن وارد شد، تاثیر خیلی خوبی در محافظت از سلامت موها داشته و باعث افزایش رشد موها نیزخواهد شد. از مهم ترین مواد غذایی حاوی ویتامین سی میتونیم به مرکبات، توت فرنگی، کیوی اشاره کنیم.

 

ویتامین سی

 

ویتامین D برای افزایش رشد موها

ویتامین دی یکی دیگه از ویتامین های محلول در چربی هست که نقش مهمی در تنطیم کلسیم بدن داره و برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و رشد سلول ها لازم و ضروری هست. دریافت مکمل ویتامین D تاثیر خیلی خوبی در درمان ریزش مو دارد. علاوه بر نور خورشید که منبع اصلی ویتامین D هست از مواد غذایی حاوی ویتامین D میشه به پنیر، شیر و ماست اشاره کنیم.

کمبود ویتامین D؛ از علل و علائم این مشکل تا روش درمان آن

 

ویتامین دی

 

ویتامین E برای افزایش رشد موها

ویتامین E گروهی از ترکیبات محلول در چربی با آنتی اکسیدان های غنی است. مصرف ویتامین E در افرادی که دارای ریزش مو هستند، تاثیر خیلی خوبی در بهبود این مشکل داره و از این طریق در افزایش رشد مجدد موها نیز تاثیر گذار خواهد بود. از بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین E میشه به بادام، دانه آفتاب گردان، بادام زمینی، اسفناج پخته شده و سبزیجات خشک شده اشاره کنیم. 

کپسول ویتامین ای روی پوست + تاثیرات و روش استفاده از آن

 

ویتامین ای

 

مواد معدنی ضروری برای افزایش رشد مو

 

آهن 

آهن یکی از مواد معدنی ضروری برای بهبود عملکردهای مختلف بدن هست و کمبود ان یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو و کاهش حجم موها در خانمهاست! بهترین مواد غذایی حاوی آهن شامل غلات صبحانه، عدس، لوبیا، اسفناج، کشمش و زردآلو هست.

 

آهن

 

زینک یا روی

زینک نیز یکی دیگه از مواد معدنی ضروری برای بدن هست که تاثیر خیلی زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن داره و برای رشد و تقسیم سلولی لازم و ضروری هست. کمبود روی در بدنی یکی از دلایل اصلی ریزش موهاست که میتونید با تجویز پزشک از مکمل های خوراکی زینک استفاده کنید و این مشکل رو تا حد زیادی برطرف نمایید. علاوه بر این استفاده از مواد غذایی حاوی روی مانند آجیل، دانه کدو تنبل، اسفناج، نخود و بادام هندی نیز تاثیر خیلی زیادی در تامین این ماده معدنی در بدن خواهند داشت.

 

زینک

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو