خواص کدو تنبل برای سلامتی بدن

خواص کدو تنبل برای سلامتی بدن


منبع: زیبامون

235

1398/7/6

11:09


در این بخش از زیبامون دات کام با تمام فواید و خواص کدو تنبل یا کدو حلوایی برای سلامتی بدن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

خواص کدو تنبل برای سلامتی بدن

کدو تنبل یکی از محصولات پاییزی بسیار پر فایده و خوشمزه هست که لازمه در برنامه غذایی خودتون در فصل پاییز داشته باشید و از فواید این خوراکی مغذی و سالم بهره مند شوید.

یک فنجان کدو تنبل حاوی مقادیر بیشتری از ویتامین A نسبت به یک فنجان کلم بوده، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دار و فیبر موجود در آن از نصف فنجان کینوا بیشتر است! در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام خواص و فواید کدو تنبل یا کدو حلوایی بیشتر آشنا شوید.

 

مواد مغذی موجود در کدو تنبل

یک فنجان کدو حلوایی خرد شده حاوی مواد مغذی زیر هست:

30 کالری

0.1 گرم چربی

0 میلی گرم کلسترول

8 گرم کربوهیدرات

0.6 گرم فیبر

1.2 گرم پروتئین

197% DV ویتامین A

17% DV ویتامین C

17% DV پتاسیم

5% DV ویتامین B6

4% DV آهن

3% DV منیزیم

2% DV کلسیم

DV ارزش روزانه مواد مغذی رو بیان میکنه. مثلا در این مورد 2% DV کلسیم، یعنی یک فنجان کدو تنبل، 2 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه بدن رو تامین میکنه.

 

فواید و خواص کدو تنبل برای سلامت بدن

 

کدو حلوایی

 

حفط انرژی بدن با فیبر موجود در کدو تنبل

فیبر موجود در کدو تنبل تاثیر خیلی زیادی در ایجاد احساس سیری در بدن دارد، به تثبیت قند خون در بدن کمک میکنه و باعث میشه تا انرژی بدن در طول روز حفظ بشه.

 

مواد معدنی کدو حلوایی برای قلب مفید هستند

کدو تنبل حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله پتاسیم، منیزیم و آهن بوده که برای تنظیم فشار خون مفید هستند. همچنین برای تامین اکسیژن سلول های قرمز نیز لازم و ضروری هستند. 

 

آنتی اکسیدان های موجود در کدو حلوایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است

کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان های مهم بوده که برای حفظ سلامت بینایی، سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند. ویتامین های C، E و سایر آنتی اکسیدان های موجود در کدو حلوایی، نقش بسیار مهمی در ترمیم سلول های آسیب دیده بدن دارند. علاوه بر این داشتن یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و پتاسیم، به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی کمک مکینه.

 

آیا استفاده از کدو تنبل برای کاهش وزن موثر هست؟

از آنجایی که یک فنجان کدو تنبل حاوی چربی نزدیک به صفر و کالری پایینی هست میتونه به شما در مسیر کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک کنه. علاوه بر این کدو تنبل حاوی مقادیر خیلی زیادی فیبر هست که اگر در رژیم غذایی خود داشته باشید، احساس سیری طولانی مدتی خواهید داشت و از این طریق نیز به شما کمک میکنه تا کاهش وزن بهتر و موثرتری داشته باشید.

 

کدو تنبل پخته شده

 

کدو تنبل یک درمان عالی برای سرماخوردگی است

سرماخوردگی یکی از مشکلات شایع در فصل پاییز و زمستان هست. به همین دلیل توصیه میشه در فصول سرد سال از کدو تنبل چه به صورت خام و چه به صورت پخته شده استفاده کنید. 

آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل، سیستم ایمنی بدن رو در برابر عوامل بیماری زا تقویت کرده و از این طرق مانع از بروز سرماخوردگی خواهند شد. علاوه بر این کدو تنبل پخار پز شده یک درمان خوب برای گلو درد بوده و شدت سرفه رو کم میکنه.

 

تخمه کدو تنبل چه فوایدی دارد؟

 

تخمه کدو تنبل

 

تخمه کدو تنبل سرشار از پتاسیم، منیزیم، آهن و روی هست. یک مشت تخمه کدو حلوایی حاوی 6 گرم فیبر و 7 گرم پروتئین بوده که میتونه به عنوان یک میان وعده سالم و مغذی چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان باشه. این مواد مغذی موجود در تخمه کدو تنبل هم باعث میشه تا برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید و پرخوری کمتری در طول روز خواهید داشت!

دانه کدو تنبل سرشار از روی و فسفر نیز هست که برای استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نیز بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این تخم‌ه کدو تنبل تاثیر خوبی در کاهش سطح قند خون داشته و یکی از خوراکی های مناسب و مفید برای افراد دیابتی محسوب میشه.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو