ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی چیست؟


منبع: زیبامون

300

1398/7/6

11:19


در این پست با زیبامون هر آن چیزی که لازم است درمورد ارتودنسی نامرئی بدانید را، ببنید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اینویزیلاین یا همان ارتودنسی نامرئی به مرتب کردن دندان ها و داشتن لبخندی زیباتر کمک می کند. خیلی از افرادی که دندان هایشان نیاز به ارتودنسی دارند برای ظاهر اردتونسی حاضر به انجام آن نیستند. ارتودنسی نامرئی راه حل خوبی برای این قضیه است. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا بیشتر به اینویزیلاین بپردازیم.

 

ارتودنسی نامرئی

 

اینویزیلاین چیست؟

اینویزیلاین یک درمان ارتودنسی تقریبا جدید و نوآورانه است، که می تواند جایگزین سیم های سنتی شود. ارتودنسی نامرئی تراز های پلاستیکی هستند که برای صاف کردن دندان به کار می رود. ترازها برای هر شخص سفارشی درست می شود و بعد از دو هفته این کیت ها تعویض می شوند و کیت جدید قرار می گیرد.

 

ارتودنسی نامرئی

 

آیا ارتودنسی نامرئی برای همه مناسب است؟

پزشک معالج متناسب با شرایط هر شخص تصمیم می گیرد که، این شخص می تواند از ارتودنسی نامرئی استفاده کند؟ و برای او کاربردی است یا خیر؟ اما به طور کل برای بزرگسالان و نوجوانان بهتر است. صاف کردن دندان های کودکان از پیچیدگی بیشتری برخوردار است. همچین برای بیمارانی که مشکلات حادی ندارند،  فاصله های زیادی بین دندان هایشان نیست و دارای مشکلات خفیف و متوسطی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ارتودنسی نامرئی

 

سیستم کاری ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

این نوع از ارتودنسی از یک ماده ی پلاستیکی و یا اکریلیک شفاف ساخته می شود که محکم روی دندان ها قرار می گیرد. در صورت تشخیص پزشک از این نوع ارتودنسی برای درمان مدتی زمان می برد تا نتیجه ی دلخواه را کسب کنید و دندان ها سر جای خود قرار بگیرند. همچنین می توانید برای غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان از دهانتان خارج کنید.

 

ارتودنسی نامرئی

 

مدت احتمالی ارتودنسی نامرئی

این زمان بسته به نوع دندان های هر فرد تغییر می کند اما به طور معمول بین 10 تا 24 ماه طول می کشد. هرچه دندان ها نامرتب تر باشند این زمان طولانی تر می شود.

 

ارتودنسی نامرئی

 

مزایا و اشکالات ارتودنسی نامرئی

علاوه بر این که ارتودنسی نامرئی فلزی نیست، حسن بزرگ دیگر آن این است که به راحتی می توان آن را خارج کرد و از مسواک و نخ دندان استفاده کرد که این کار به سلامت دهان کمک می کند. تنها اشکالی که می توان به این نوع از ارتودنسی گرفت این است که این نوع از درمان در موارد خفیف و متوسط جواب می دهد و در شرایط حادتر پاسخ گو نیست.

 

ارتودنسی نامرئی

 

مطالب پیشنهادی:

همه چیز در مورد کامپوزیت و زیبایی دندان

همه چیز در مورد سلامت دهان و دندان

سفیدی دندان با روش های خانگی

دندان قروچه، علائم و روش های درمان آن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو