سردار قاسم رضایی در تشریح اقدامات مرزبانان در ۱۵ روز گذشته اظهار کرد: مرزبانان در بازه مذکور با اقدامات هدفمند در سه عملیات در حوزه شرق کشور، ۸۰۰، ۶۰۰ و هزار و ۱۰۰ کیلو انواع موادمخدر را با درگیری‌، دستگیری‌ها و توقیف خودروها کشف کرده‌اند و این نشان می‌دهد که حجم تولید و ترانزیت در منطقه بالا گرفته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشف موادمخدر در مرز میرجاوه و سراوان نیز گفت: حدود یک تن و ۲۰۰ کیلو مواد مخدر در جنوب شرق و مجموعاً در حوزه شرق کشور در ۱۵ روز اخیر،  حدود چهار تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

وی افزود: در این عملیاتها هفت قاچاقچی دستگیر شده‌اند که حین درگیری و تیراندازی بعضی از آنها مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی از کشف مواد مخدر توسط مرزبانان آبادان نیز خبر داد و تصریح کرد: در چند روز گذشته در یک عملیات منسجم قریب بر ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و در ادامه در حوزه استحفاظی دشت آزادگان ۱۵ کیلو شیشه از یک قاچاقچی کشف شد.

به گفته رضایی، در مجموع، در ۱۵ روز اخیر، قریب بر ۶ تن موادمخدر توسط مرزبانان کشف و از ورود آن به کشور جلوگیری شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا متذکر شد: مرزبانان کشورهای همسایه خود مسئول امنیت مرزهایشان هستند و مرز مشترک دو کشور باید مشترک مدیریت شود.

وی ادامه داد: در حوزه مرز پاکستان تعامل خوبی را دستگاه‌های مرزبانی، امنیتی و نظامی پاکستان شروع کرده‌اند اما عقبه این کشفیات به آن طرف مرز برمی‌گردد.

این مقام انتظای مرزهای ایران اسلامی را برای قاچاقچیان و سودجویان ناامن دانست و یادآور شد: مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور شبانه‌روزی در مرزها، با هرگونه پدیده قاچاق برخورد خواهند کرد و قاچاقچیان بدانند که سدی محکم به نام مرزبانان در مقابل آنها ایستادگی خواهند کرد.