استقلال در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان در اصفهان و در ورزشگاه فولادشهر به مصاف ذوب‌آهن رفت و در حالی که تا دقیقه ۹۲ با نتیجه ۲ بر یک پیش بود، با گل امیر ارسلان مطهری سه امتیاز را از دست داد و با یک امتیاز به خانه برگشت تا همچنان در حسرت پیرزی باقی بماند.

نکته جالب توجه این بود که مطهری بعد از به ثمر رساندن گل در حساس‌ترین لحظه ممکن، خوشحالی نکرد و دست‌های خود را بالا برد. کاری که او سه سال پیش پس از باز کردن دروازه استقلال با پیراهن نفت هم انجام داده بود. معمولا بازیکنان وقتی دست به این کار می‌زنند که دروازه تیم سابق خود را باز می‌کنند؛ آنها به احترام پیراهن و هواداران تیم سابق خود شادی بعد از گل نمی‌کنند اما ارسلان مطهری هیچ‌وقت سابقه بازی برای استقلال را در هیچ سطحی نداشته است. او برای تیم‌های نفت تهران، پارس‌جنوبی جم، تراکتور تبریز، صحام عمان و ذوب‌آهن اصفهان بازی کرده است ولی همیشه از علاقه شدید خود به تیم آبی‌پوش پایتخت صحبت کرده و نسبت به تبعات ابراز کردن این علاقه هیچ ابایی نداشته است.

درخشش مطهری، ابراز علاقه‌اش به آبی‌پوشان و عملکرد ضعیف مهاجمان استقلال باعث شد تا این سوال به وجود بیاید که چرا بازیکن باکیفیتی چون مطهری به این تیم نمی‌پیوندد؟ پیش از شروع فصل جدید اتفاقا مطهری پیشنهادی از سوی استقلالی‌ها دریافت کرد. او به محض دریافت این پیشنهاد، مذاکراتش با باشگاه ذوب‌آهن را متوقف کرد و از آنها وقت گرفت تا در صورت به توافق نرسیدن با استقلال، با تیم اصفهانی قرارداد ببندد. مهاجم گرمساری ذوب، طبق گفته خودش پنج روز منتظر مدیران باشگاه استقلال ماند اما اتفاق خاصی رخ نداد و در نهایت با ذوب‌آهن تمدید کرد.

او در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود بعد از بازی با استقلال، صحبت‌های جالبی را مطرح کرد؛ حرف‌هایی که به طور غیرمستقیم از نقش داشتن «علی خطیر» معاون حقوقی سابق باشگاه استقلال در به سرانجام نرسیدن این انتقال پرده برمی‌دارد.

وی در این باره اظهار داشت: چه باشم و چه نباشم، استقلال را دوست دارم و همه این را می‌دانند. از این علاقه صحبت نمی‌کنم تا به این تیم بروم. در حال حاضر تمام تلاشم را برای تیم کنونی‌ام خواهم کرد. بودن یا نبودن من در استقلال مهم نیست چرا که نام بزرگ این تیم همیشه باقی خواهد ماند. در حال حاضر در تیم فوق‌العاده‌ای به نام ذوب‌آهن حضور دارم و تلاش می‌کنم تا بهترین عملکردم را داشته باشم.

مطهری در ادامه گفت: عموم هواداران استقلال به من لطف داشتند و از آنها بسیار سپاسگزارم. در فصل نقل و انتقالات صحبت‌هایی مطرح شد. با اعضای هیات مدیره مذاکره کردیم و به نتایج خوبی نرسیدیم. پنج روز از مسئولان ذوب‌آهن فرصت گرفتم و چهار روز را در تهران بودم. منتظر بودم تا مذاکرات را با استقلال جلو ببریم و به نتیجه برسیم. اما خبری نشد و وقتی که به اصفهان آمدم به من گفتند قرارداد نبند و می‌خواهیم تو را جذب کنیم اما من قول داده بودم و اگر زیر قولم می‌زدم شرمنده «سعید آذری» و باشگاه ذوب‌آهن می‌شدم چرا که در جلسه بودم و این بی‌احترامی محسوب می‌شد. آنها به من زمان دادند و منتظر ماندند تا با استقلال مذاکره کنم، کاری که کمتر باشگاهی آن را انجام می‌دهد. یکی از معاونان آقای فتحی درباره من شروع به صحبت کردند. به هیچ عنوان بحث مالی نداشتم. این آقا گفته بودند که من اینقدر نمی‌ارزم و در شان هیات مدیره نیست که بخواهد با بازیکن مذاکره کند و باید خودش مذاکرات را انجام دهد. من به‌هیچ‌وجه دغدغه مسائل مالی نداشتم. اگر می‌خواستم بر سر پول به استقلال نیایم از ذوب‌آهنی که به توافق مالی رسیده بودم، زمان نمی‌گرفتم. بعد هم با همان مبلغ برگشتم و قرارداد بستم. این آقا گفته بود که با آقای آذری صحبت کرده است. من به او گفتم چطور با خود من یک بار صحبت نکردید؟ من اصلا با ذوب آهن قرارداد نداشتم. نه قرار بود پول رضایت بدهم و نه قرار بود باشگاه با باشگاه صحبت کند. نمی‌خواهم زیاد در این باره صحبت کنم و دیگر در این‌باره بیشتر حرف نمی‌زنم چرا که برای خودم، باشگاه ذوب آهن و همچنین استقلال ایجاد حاشیه می‌کند.

ارسلان مطهری در گفت‌وگوی رادیویی خود نامی از کسی نبرد اما مشخص بود که روی صحبت او علی خطیر است. شاید اگر مسئولان باشگاه استقلال و معاون وقت این باشگاه، مذاکرات جدی‌تری را با خود مطهری انجام می‌دادند هم این بازیکن به آرزوی دیرینه خود رسیده بود و هم مشکلات خط حمله استقلال تا این حد بحرانی نمی‌شد.