توضیحات موسوی درباره وضعیت تخت‌روانچی

منبع: برترین ها

69

1398/7/7

04:55


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی توضیحاتی در مورد سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل ارائه کرد.

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی توضیحاتی در مورد سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل ارائه کرد.

سید عباس موسوی در توئیت خود آورده است: صرفا جهت اطلاع برخی دوستانِ خیلی نگران عرض می شود دکتر تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل است که برای ماموریتی ۴ ساله به نیویورک اعزام شد. مدتی بعد از اقامت متوجه بیماری خود شدند که طبیعی است همانجا به درمان بپردازند و ان شاء الله بزودی هم سر کارشان بر می گردند.

رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحدنیز در مورد بیماری تخت روانچی گفت: مراحل درمان سفیر ایران تکمیل شده و پس از مرخص شدن از بیمارستان به زودی به محل کار باز می گردد.

«سید علیرضا میریوسفی» در واکنش به برخی اظهارات درباره چرایی بستری شدن مجید تخت روانچی در بیمارستان نیویورک و شائبه های مطرح شده درباره هزینه های آن پاسخ داد.

وی افزود: بیماری دکتر روانچی پس از شروع ماموریت و در مراحل اولیه، شناسایی شد و ارزیابی پزشکان معالج این است که در مدت کوتاهی درمان وی تکمیل شده و به زودی به سرکار برخواهند گشت.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در آمریکا با توجه به وضعیت هزینه های درمانی این کشور، اکثر افراد شاغل و از جمله کارکنان نمایندگی ایران تحت پوشش بیمه درمانی هستند و به طور طبیعی هزینه های درمان ایشان توسط بیمه پرداخت می شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و مسئول مستقیم تخت روانچی، به دلیل محدودیت ها و تحریم های آمریکا نتوانست در مدت حضور در نیویورک به عیادت معاون پیشین خود و سفیر فعلی ایران برود.

دولت ترامپ در اقدام غیر انسانی شرط صدور مجوز برای این کار را آزاد کردن یک زندانی اعلام کرده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو