به گزارش خبرگزاری فرانسه این موشک که مجهز به سیستم بازگشت به جو است، از پایگاه هوایی «واندنبرگ» شلیک شد و پس از طی مسافت شش هزار و ۷۵۰ کیلومتری بر فراز اقیانوس آرام، در منطقه ای در جزایر مارشال فرود آمد.

ارتش آمریکا در بیانیه خود آورد: این آزمایش نشان می دهد که قدرت بازدارندگی هسته ای آمریکا قوی، انعطاف پذیر، آماده و مناسب برای جلوگیری از تهدیدها و اطمینان بخشیدن به متحدان است.۹۱۰۹

در بیانیه ارتش آمریکا تاکید شده است که آزمایش این موشک، پاسخ یا واکنشی به رویدادهای جهانی یا تنش های منطقه ای نیست.

براساس این گزارش، ‌آمریکا طی دهه ها، میلیاردها دلار برای توسعه فناوری های خود جهت متوقف کردن موشک های بالستیک هزینه کرده است.

کره شمالی با آزمایش موشک «هوآسانگ – ۱۵» در سال ۲۰۱۷، وارد مجموعه کشورهای برخوردار از موشک های بالستیک قاره پیما شد.

کره شمالی روز چهارشنبه در آستانه ازسرگیری مذاکرات هسته ای اش با آمریکا، یک موشک بالستیک زیردریایی پرتاب کرد.

قدرت نمایی کره شمالی در حالی انجام شد که این کشور مشمول شدیدترین تحریم هاست و آمریکا اعلام کرده است تحریم ها را تا زمان عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح هسته ای، لغو نمی کند.

موشک جدید بالستیک زیردریایی کره شمالی در شرایطی پرتاب شد که کره جنوبی اعلام کرده است تا یک سال دیگر ۱۴ میلیارد دلار برای خرید جنگنده های اف ۳۵ و آرایش موشک های پیشرفته بالستیک و کروز هزینه می کند.

رهبران آمریکا و کره شمالی دو بار گفت و گو و دیدار رسمی داشته اند و یک دیدار غیرمنتظره و غیررسمی نیز میان این دو انجام شده که هیچ تغییری در منطقه ایجاد نکرده است.

کره شمالی و آمریکا همچنان در شرایط شبه جنگی به سر می برند،  پیمان متارکه جنگ به رژیم دائمی صلح تغییر نکرده،  تحریم ها برقرار است، پیونگ یانگ آزمایش های موشکی متعدد انجام می دهد و آمریکا می گوید این کشور باید سلاح های هسته ای اش را تحویل دهد.