قاعدگی زودرس در کودکان، چرا؟

منبع: نی نی بان

76

1398/7/11

00:34


برخی افراد در سن 9 سالگی پریود می شوند، برخی دیگر در سن 14 سالگی هم دچار قاعدگی نمی شوند. مواردی وجود دارند که می توانند روی شروع قاعدگی در سنین کم، تاثیر بگذارند. نه تنها ژن های شما، بلکه محیط و شیوه زندگی شما در زمان آغاز قاعدگی تاثیر می گذارند. پریودی! سه دلیل دیگر وجود دارد که برخی از دختران در سنین پایین پریودی را تجربه می کند.

3 علت پریود شدن دختران در سنین پایین
1. وزن بدن
تحقیقات درباره وزن بدن نشان می دهد که دختران با جثه بزرگتر پریودی را زودتر از دختران لاغر تجربه می کنند. محققان دانشکده پزشکی بوستون می گویند، دختران دارای اضافه وزن که سطح بالاتری از چربی در بدن دارند زودتر به بلوغ می رسند.
2. رژیم غذایی
مطالعه منتشر شده در یک مجله بهداشت عمومی ادعا می کند که دخترانی که گوشت می خورند در سنین پایین تر از دخترانی که گوشت نمی خورند، پریود می شوند. هانک ونیک، متخصص در تحقیقات روی کودکان زیر هشت سال است. وی اظهار داشت که این تعجیل در واقع می تواند ناشی از تغییر رژیم غذایی باشد. ونیک می گوید: امروز ما بیشتر تخم مرغ، لوبیا و گوشت می خوریم، این بدان معناست که میزان پروتئین ما بیشتر است.
3. برادر
یک مطالعه استرالیایی نشان می دهد که: اگر دختری برادر بزرگتر داشته باشد، شروع قاعدگی تقریباً یک سال به تاخیر می افتد. کاملاً مشخص نیست که بردار بزرگتر چطور بر رشد دختر تاثیر می گذارند. این می تواند مربوط به بردار بزرگتر باشد که بیشتر وقت و توجه والدین را به خود اختصاص می دهند، و این می تواند بلوغ خود را به تاخیر بیندازد. داشتن برادرهای کوچکتر می تواند باعث شود، یک دختر نقش پرورشی را به عهده بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو