طرز تهیه آلوچه ترش و خوشمزه با روش خانگی ساده

منبع: آرگا

116

1398/7/11

00:37


طرز تهیه آلوچه بسیار ساده می باشد فقط کافی است طبق مراحلی که در این مقاله گفته می شود پیش بروید تا آلوچه ای بسیار ترش مزه تهیه کنید.

آلوچه یکی خوشمزه ترین تنقلات می باشد که بزرگ و کوچک نمی شناسند و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، به راحتی می توانید در منزل و در مدت زمان کوتاهی آلوچه ای بسیار خوشمزه تهیه کنید در ادامه مطلب طرز تهیه آلوچه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

نحوه تهیه آلوچه خانگی

مواد لازم جهت تهیه آلوچه

  • آلو سیاه یا طلایی : به میزان لازم
  • نمک : به میزان دلخواه
  • آب : دو لیوان
  • جوهر لیمو : یک دوم قاشق چای خوری
  • آلبالو خشک یا تازه : به میزان دلخواه
  • آلوچه خشک یا تازه : به میزان دلخواه
  • رب انار(آب انار) : به میزان دلخواه

روش تهیه آلوچه خانگی

طرز تهیه آلوچه ترش مزه

در روش تهیه آلوچه ابتدا آلو ها را بشویید سپس داخل قابلمه ای بریزید و به آن آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشد.

بعد از زمان ده دقیقه که رنگ آب قرمز رنگ شد حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید سرد شود سپس آلو ها را از آب خارج کنید و هسته و پوست آن را جدا کنید و مجددا به داخل آب قرمز رنگ برگردانید.

 در این مرحله از نحوه تهیه آلوچه حالا آلبالو، آلوچه، رب انار، جوهر لیمو و هر میوه دیگری را که تمایل دارید به آن اضافه کنید و بر روی حرارت قرار دهید.

در مرحله آخر از طرز تهیه آلوچه زمانی که جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به حد غلظت مورد نظرتان برسد سپس حرارت را خاموش کنید و بگذارید سرد شود، نوش جان.

نکته : اگر تمایل دارید برای مدت زمان طولانی نگهداری کنید سعی کنید زیاد رقیق نباشد زیرا هر چه غلظت آن بیشتر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

طرز تهیه آلوچه خانگی

ضمن سپاس از همراهی تان در این نوشتار، امیدواریم از روش تهیه آلوچه نهایت لذت را برده باشید و با استفاده از مطلب گفته شده این آلوچه ترش مزه را در منزل تهیه و نوش جان کنید، اگر تمایل دارید در زمینه مربا و ترشیجات اطلاعات مفیدی به دست آورید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو