طرز تهیه دمنوش زنجبیل که برای سلامتی‌تان جادو می‌کند

منبع: فرزند

127

1398/7/11

00:37


طرز تهیه دمنوش زنجبیل که برای سلامتی‌تان جادو می‌کند

چه دچار مشکلات سلامتی و بیماری‌های مزمن باشید، چه کاملا سالم و تن‌درست، این مقاله طرز تهیه دمنوش زنجبیل برایتان مناسب است و می‌توانید از فواید نوشیدن دمنوش زنجبیل بهره‌مند شوید.

تاکنون شواهد بسیاری به دست آمده‌اند که نشان می‌دهند، زنجبیل برای درمان و پیشگیری از وضعیت‌ها و بیماری‌های مزمن خطرناکی که هر روز زندگی آدم‌های زیاد را تهدید می‌کنند، فواید بسیاری به همراه دارد.

از سرطان تا آلزایمر، عفونت‌های شایع، تا درد، ناراحتی‌های معده، دیابت و بیماری قلبی؛ زنجبیل نشان داده است می‌توان نقش مهمی در درمان بیماری‌ها ایفا کند.

ولی بهترین خبر این است که به آسانی می‌توان از فواید دمنوش زنجبیل بهره‌مند شد. طرز تهیه دمنوش زنجبیل یا چای زنجبیل بسیار آسان است و می‌توانید تهیه‌و مصرف آن در برنامه‌ی روزانه‌ی زندگی‌تان قرار دهید.

وقتی فواید ارزشمند دمنوش زنجبیل را در نظر داشته باشید، صرف اندکی زمان و هزینه برای تهیه‌ی این دمنوش بسیار آسان خواهد شد.

آیا آماده‌اید از تهیه و مصرف دمنوش زنجبیل لذت ببرید و از فواید آن بهره‌مند شوید؟

دو روش اصلی برای تهیه‌ی یک نوشیدنی زنجبیلی وجود دارند.

می‌توانید از پودر زنجبیلی استفاده کنید که در تقریبا در تمام فروشگاه‌های مواد غذایی به عنوان چاشنی به فروش می‌رسند، یا این‌که می‌توانید از ریشه‌ی تازه‌ی زنجبیل استفاده کنید. هر دو روش برای تهیه‌ی دمنوش دلپذیر زنجبیل که شما را از تمام خواص و فوایدش بهره‌مند کند، بسیار مناسب هستند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

الف. برای تهیه‌ی هر فنجان دمنوش زنجبیل باید از ۲ گرم پودر زنجبیل یا یک الی دو قاشق چای خوری ریشه‌ی رنده شده‌ی زنجبیل استفاده کنید.

ب. برای هر فنجان دمنوش از یک فنجان آب جوش استفاده کنید

پ. زنجبیل را به آب جوش اضافه کنید و دست‌کم به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید داخل آب دم بکشد

ت. دمنوش را از صافی عبور دهید تا داخل فنجان بریزید، و از نوشیدن آن لذت ببرید!

در صورت تمایل، می‌توانید چیزهای دیگری نیز به دمنوش زنجبیل بیفزایید، از جمله لیمو، دارچین، زردچوبه، و عسل یا سایر شیرین کننده‌ها. برخی از این مواد نظیر زردچوبه، عسل، و دارچین دارای فواید بسیاری برای سلامتی هستند؛

بنابراین، در صورت افزودن آن‌ها به دمنوش زنجبیل می‌توانید فواید دمنوش‌تان دو یا سه برابر کنید. زردچوبه برای کاهش وزن و درمان التهاب بسیار مفید است؛ بنابراین، اگر دمنوش زنجبیل برای کاهش وزن‌تان مصرف می‌کنید، بهتر است زردچوبه را نیز به آن بیفزایید.

انواع مختلفی از دمنوش زنجبیل وجود دارند، از جمله ترکیب چای سرد معمولی یا لیموناد به همراه شربت غلیظ زنجبیلی. برخی آدم‌ها نیز به اسموتی هندوانه با طعم زنجبیل و لیمو علاقه دارند. می‌توانید مقداری علف لیمو را نیز به ترکیب دمنوش زنجبیل اضافه کنید تا طعم دلپذیر را نیز با این دمنوش تجربه کنید.

برخی از این ترکیب‌ها ممکن است، در نگاه اول، کمی عجیب و غریب به نظر برسند، ولی وقتی طعم‌شان بچشید، احتمال عاشق‌شان خواهید شد؛ و با نوشیدن این ترکیب‌ها از فواید بی‌شمار دمنوش زنجبیل بهره‌مند شوید.

اگر از نوشیدن دمنوش یا چای زنجبیل و بهره‌مندی از فواید فراوان آن برای سلامتی‌تان لذت می‌برید، می‌تواند استفاده از زنجبیل را در آشپزی‌تان نیز تجربه کنید. زنجبیل در تهیه‌ی بسیاری از غذاهایی آسیایی، به خصوص غذاهای سرخ کردنی و سوشی کاربرد دارد.

برخی از دستورالعمل‌های پخت چنین غذاهایی را جستجو کنید؛ هم‌چنین، می‌توانید این چاشنی لذیذ را به مرغ، گوشت گوساله، غذاهای دریایی، و مخلوط سبزیجات نیز اضافه کنید.

توصیه می‌کنیم دمنوش زنجبیل را مرتبا هر روز میل کنید. در صورت امکان، روزانه یک الی سه فنجان از این دمنوش مصرف کنید تا از فواید بی‌شمار آن برای سلامتی بهره‌مند شوید. همیشه ریشه‌ی تازه‌ی زنجبیل یا پودر آن را در فهرست خریدتان قرار دهید.

به جای چای یا قهوه‌ی صبحانه، یا به عنوان نوشیدنی میان وعده، یا قبل از خواب از این دمنوش بنوشید. اگر مصرف دمنوش زنجبیل را در برنامه‌ی روزانه‌تان قرار دهید، میزان مصرف روزانه‌ی زنجبیل‌تان افزایش می‌یابد، و در نتیجه، بیش از پیش از فواید آن بهره‌مند خواهید شد.

طعم دمنوش زنجبیل آرامش‌بخش و لذیذ است، و مصرف آن به شکل قابل ملاحظه‌ای باعث بهبود وضعیت سلامتی‌تان می‌شود.

ولی یک مسئله را به خاطر داشته باشید؛ با این‌که می‌توانید به هر میزان که دل‌تان می‌خواهید از این دمنوش میل کنید، ولی باید از عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه‌ی آن نیز آگاه باشید.

زنجبیل نیز درست مانند هر داروی گیاه و مکمل دیگری، دارای برخی عوارض جانبی است که ممکن است بر وضعیت سلامتی‌تان تاثیرگذار باشد با این‌که زنجبیل معمولا ماده‌ی غذایی بی‌خطری به شمار می‌رود. پیش از افزودن مقدار زیادی زنجبیل به رژیم غذایی‌، بهتر است از عوارض جانبی آن نیز آگاه شوید.

منبع: بازده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو