فواید اسیدهای چرب امگا 3 برای زیبایی و سلامت پوست

فواید اسیدهای چرب امگا 3 برای زیبایی و سلامت پوست


منبع: زیبامون

167

1398/7/11

00:38


برای آشنایی با فواید اسیدهای چرب امگا 3 برای زیبایی و سلامت پوست در ادامه با زیبامون همراه باشید!

فواید اسیدهای چرب امگا 3 برای زیبایی و سلامت پوست

احتمالا تا حالا چندین بار در مقالات مختلف زیبایی و آرایشی و یا در ترکیبات برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی نام اسید چرب امگا 3 (omega-3 fatty acids) را دیده و شنیده باشید! این اسیدهای چرب برای حفظ سلامتی بدن لازم و ضروری هستند و علاوه بر ارزش غذایی که دارند، برای حفظ زیبایی و سلامت پوست نیز بسیار مفید و موثر هستند. 

در این بخش از زیبامون دات کام به خواص و فواید اسیدهاب چرب امگا 3 برای حفظ سلامت و زیبایی پوست اشاره کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید و اطلاعات خودتون رو در این زمینه افزایش بدید.

 

اسید چرب امگا 3 چیست؟

اسید چرب امگا 3 نوعی از اسیدهای چرب اشباع نشده بوده که برای حفظ سلامت بدن و بهبود عملکردهای اساسی بدن، لازم و ضروری هستند. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 به عنوان اسیدهای چرب اساسی در نظر گرفته می شوند زیرا بدن به تنهایی قادر به ساخت آن ها نیست و برای تامین نیاز بدن به این اسیدهای چرب، باید از منابع خارجی مثل رژیم غذایی یا مکمل های دارویی، استفاده کنید. 

 

کپسول امگا3

 

اسیدهای چرب امگا 3 دارای 3 نوع هستند:

 Alpha-Linolenic Acid - اسید آلفا لینولنیک (ALA)

 Docosahexaenoic Acid - اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA)

 Eicosapentaenoic Acid - اسید ایکوزاپنتائنوئیک (EPA)

اسید چرب ALA معمولا در منابع غذایی گیاهی وجود داره اما اسیدهای چرب DHA و EPA بیشتر در مواد غذایی وابسته به حیوانات (ماهی و روغن ماهی) و جلبک ها وجود داره.

اسیدهای چرب امگا3 نه تنها به شکل خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند بلکه میشه به صورت موضعی نیز بر روی پوست استفاده کرد و از مزایا و فواید این اسیدهای چرب، برای حفظ سلامت و زیبایی پوست بهره مند شد.

 

اسیدهای چرب امگا 3 چه مزایایی برای پوست دارند؟

استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 بر روی پوست مثل یک جادو عمل میکنه و مطالعات مختلف در این زمینه نشان داده است که این اسیدهای چرب میتونن از پوست در بسیاری از موارد محافظت کنند. در ادامه به تعدادی از تاثیرات و مزایای اسیدهاب چرب امگا 3 برای پوست اشاره کرده ایم:

 

1. باعث افزایش آبرسانی و هیدراتاسیون پوست شده و از مشکلاتی که در اثر کم آبی برای پوست ایجاد میشه (مثل خشکی و پوسته پوسته شدن پوست)، جلوگیری می کنند. 

2. پوست رو تقویت کرده و کمک می کنند تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

3. از پوست در برابر اشعه های ماورا بنفش محافظت کرده و علائم پیری ناشی از این اشعه های مضر رو تا حد ممکن کاهش میدهد و از این طریق نیز در جوان ماندن پوست تاثیر گذار هستند.

4. آنتی اکسیدان های زیادی رو به پوست منتقل می کنند و تاثیر خیلی خوبی در جوانسازی پوست خواهند داشت.

5. اسیدهای چرب امگا 3 تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن تحریک، قرمزی و التهاب ناشی از استرس های محیطی بر روی پوست دارند.

 

امگا3 برای پوست

 

6. قرار گرفتن در معرض تابش اشعه های ماورا بنفش نور خورشید باعث افزایش ضخامت اپیدرم شده و کلاژن پوست رو تحریب میکنه. استفاده موضعی از اسیدهای چرب نوع EPA میتونه از بروز این مشکلات جلوگیری کنه. EPA تاثیر خیلی خوبی در تولید کلاژن و حفظ حالت آلاستیک پوست داشته و از این طریق در جوانسازی پوست نیز موثر خواهد بود.

7. استفاده موضعی از اسیدهای چرب نوع ALA، باعث کاهش قرمزی پوست خواهند شد و ضایعات پوستی ناشی از اشعه های ماورا بنفش خورشید رو هم بهبود می دهند.

8. استفاده موضعی از روغن ماهی که سرشار از  DHA و EPA هست هم تاثیر خیلی خوبی در کاهش قرمزی پوست ناشی از تابش نور خورشید داره.

9. استفاده موضعی از روغن ماهی میتونه نفوذ پذیری پوست رو افزایش بده. یعنی در افزایش جذب و اثربخشی سایر محصولات مراقبت از پوست، کرم ها و پمادها موثر هست.

10. هم کاربرد موضعی و هم مصرف خوراکی روغن ماهی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هست، میتونه از بروز سرطان پوست ناشی از اشعه های ماورا بنفش و مضر نور خورشید، جلوگیری کنند.

 

مواد غذایی حاوی امگا 3

 

به طور کلی اسیدهای چرب امگا 3، میتوانند ساحتار کلی سلول های پوستی رو تقویت کرده و اثر درمانی بر روی پوست داشته باشند. به همین دلیل هست که توصیه میشه در رژیم غذایی خودتون حتما از انواع ماهی مانند سالمون، قزل آلا؛ شاه ماهی، کولی، ساردین  و سایر مواد غذایی حاوی اسیدها چرب امگا 3 مانند دانه کتان و روغن آن، گردو، فندق، بادام، بادام هندی، پسته، گوشت دام و طیور محلی، خرفه، اسفناج، کاهو فرنگی، شاهی، کاهو، مغز درخت نخل، تخم مرغ و آووکادو استفاده کنید تا از فواید بی نظیر اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ سلامت بدن و پوست بهره مند شوید.

علاوه بر این استفاده از محصولا بهداشتی و مراقبتی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند نیز میتونن تاثیر خیلی خوبی در مراقبت از زیبایی و سلامت پوست داشته باشند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو