عادتهای روزمره که پوست را چروک می کنند

عادتهای روزمره که پوست را چروک می کنند


منبع: زیبامون

224

1398/7/11

00:38


برخی از عادت های روزمره وجود دارند که ممکنه ناخواسته انجام بدید اما باعث ایجاد چین و چروک پوست خواهند شد. با این عادتهای روزمره که پوست را چروک می کنند، بیشتر آشنا شوید.

عادتهای روزمره که پوست را چروک می کنند

گاهی اوقات با اینکه از اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست مطلع هستیم اما با فراموش کردن استفاده از کرم ضد آفتاب، بزرگترین گناه رو در حق پوستمون انجام میدیم. اما گاهی اوقات هم ممکنه کارهایی رو به طور ناخواسته انجام بدیم و سلامت پوست رو به خطر بندازیم و احتمال ایجاد چین و چروک بر روی پوست رو بیشتر کنیم.

این عادت های روزمره میتونن تاثیرات منفی خیلی زیادی بر روی پوست داشته باشند و حتی سالم ترین پوست ها رو هم خراب کنند. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تعدادی از عادتهای روزمره که پوست را چروک می کنند، بیشتر آشنا شوید و اگر دچار این اشتباهات هستید، بهتره که از تکرار اونها جلوگیری کنید.

 

مالش دادن چشم ها

 

مالش دادن چشم ها

 

پوست اطراف چشم بسیار ظریف و مستعد آسیب دیدگی هست. مالش دادن چشم و پوست اطراف آن نه تنها باعث کشیده شدن پوست در این قسمت میشه بلکه با تجزیه کردن کلاژن و آلاستین پوست، باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم ها خواهد شد. علاوه بر این کشیدن گوشه جشم در هنگام آرایش چشم ها هم جز عادت های نادرستی هست که باعث چروک شدن پوست اطراف چشم میشه و بهتره که انجام نشه.

 

عدم استفاده از عینک آفتابی مناسب

 

عینک آفتابی

 

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باعث منقبض شدن عضلات بین ابرو و اطراف چشم ها میشه و به تدریج چین و چروک های ریزی رو در اطراف چشم ایچاد میکنه. عدم استفاده از عینک افتابی نه تنها این چین و چروک ها رو در اطراف چشم ایجاد میکنه بلکه به تدریج باعث تخریب کلاژن در پوست شده و عمق چروک های زیر چشم بیشتر خواهد شد. پس بهتره حتما از یک عینک آفتابی مناسب با درجه حفاظت کنندگی خوب استفاده کنید.

 

مصرف بیش از حد شکر و خوراکی های شیرین

 

دسر شیرین

 

اگرچه دسرها بسیار خوشمزه و لذیذ هستند اما برای پوست چندان خوشایند نبوده و مصرف بیش از حد شکر و خوراکیهای شیرین، باعث تولید ترکیبات مخربی در جریان خون شده که میتونن به کلاژن و آلاستین پوست آسیب وارد کنند و منجر به ایجاد چین و چروک در پوست شوند.

 

کمبود خواب

 

تختخواب

 

خواب خوب و کافی یکی از اصلی ترین و ساده ترین کارها برای افزایش زیبایی هست. زیرا در ساعات خواب، پوست فرصت کافی برای ترمیم و بازسازی داره و اگر از خواب مناسب در شب محروم باشید، پوست این فرصت بازسازی و ترمیم رو نخواهد داشت و در نتیجه سلول های پوستی رنگ پریده و کسل خواهند بود.

علاوه بر این کمبود خواب بر روی قسمتهای مختلف صورت مثل چشم، دهان و پوست نیز تاثیرگذار بوده و در صورت تکرار ان ممکنه با پلک های افتاده، چشم های قرمز و متورم، حلقه های تیره در زیر چشم مواجه بشید.

 

خوابیدن روی شکم

 

خوابیدن روی شکم

 

وقتی روی شکم میخوابید، صورت روی بالش قرار میگیره و سنگینی سر بر روی پوست صورت قرار میگیره و احتمال ایجاد چین و چروک بر روی پوست هم افزایش پیدا میکنه. پس اگر عادت به این شکل بخوابید بهتره در مدل خوابیدن خودتون تجدید نظر کنید و سعی کنید روی پشت بخوابید!

 

خیره شدن به لپ تاپ، گوشی موبایل و سایر دستگاه های پخش کننده تصویر

 

لپ تاپ و گوشی

 

وقتی در طول روز مدت زمان زیادی رو به موبایل، لپ تاپ و ... خیره می شوید، مجبور هستید که مرتبا گردن خودتون رو خم کنید و یا اینکه برای دید بهتر، چشم ها رو جمع کنید. این عمل و تکرار اون به طور روزمره باعث میشه تا چین و چروک هایی بر روی گردن ایجاد بشه.

 

نوشیدن مایعات با نی

 

نوشیدن مایعات با نی

 

برخی از دندان پزشکان توصیه میکنند برای جلوگیری از لکه شدن دندانها نوشیدنی های مختلف مثل آبمیوه، قهوه، چای و ... رو با نی بنوشید اما متخصصان پوستی با این توصیه مخالف هستند! زیرا برای استفاده از نی باید قسمت مرکزی صورت و لُپ ها رو به سمت داخل بکشید و تکرار این حرکت به طور مدام و روزمره، باعث آسیب دیدن پوست میشه و چین و چروک هایی رو در اطراف دهان ایجاد میکنه.

 

جویدن آدامس

 

جویدن آدامس

 

جویدن آدامس باعث فعالیت بیش از حد عضلات گونه میشه و اگر به طور مداوم و روزمره انجام بشه باعث از بین رفتن کلاژن در پوست میشه و در نتیجه چین و چروک هایی رو در اطراف دهان و گونه ها ایجاد میکنه. پس بهتره عادت جویدن آدامس رو کاهش بدید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو