دونالد ترامپ روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای فنلاندی خود در پاسخ به سوالی درباره گفت وگوی تلفنی وی با رئیس جمهوری اوکراین و اینکه با کنگره در این مساله همکاری خواهد داشت، افزود: من همیشه همکاری می کنم، این یک کار تقلب آمیز است.

وی ادامه داد: این یک جرم جعلی و تقلبی علیه مردم آمریکا است. من تلفن خوبی با ریس جمهوری اوکراین داشتم، در حالی که آدام شف رئیس کمیته اطلاعات مجلس آمریکا چیزهایی گفت که به هیچ وجه در مکالمه تلفنی زده نشده بود.

رئیس جمهوری آمریکا انتشار متن مکالمه تلفنی خود با رئیس جمهوری اوکراین را به منزله مرگ روند استیضاح خود دانست و گفت: به نقل از رئیس جمهوری چیزهایی گفتند که اصلا وجود نداشت. خود شف باید استعفا دهد چرا که کار او یک جرم واضح بود.

ترامپ درباره روی خط بودن مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم گفت: بسیاری پای تلفن هستند وقتی که من با مقامات خارجی صحبت می کنم، این چیز جدیدی نیست، مایک پمپئو هم بود، تنها از نظر مسایل امنیتی گوش می دهند.

وی افزود: رئیس جمهوری اوکراین هم اعلام کرد درباره فرزند جو بایدن هرگز هیچ فشاری روی او قرار داده نشده است. گزارشی  که افشاگر داد به طور کلی با واقعیت متفاوت بود.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: امیدوارم مجبور نشوم که تمام صحبت های خود با مقامات خارجی را افشا کنم، از رئیس جمهوری اوکراین اجازه گرفتم و متن آن را منتشر کردم.

ترامپ با بیان اینکه شف به طور کامل دروغ گفته است، اظهار کرد: اینکه رئیس جمهوری را به خاطر جرم دیگران استیضاح کنید باورکردنی نیست. البته این شرایط از پیش وجود داشته است، تحقیقات مولر را داشتیم که نه تبانی بود و نه مانع تراشی در برابر عدالت.

وی یادآور شد: درست در زمانی که می خواهم به سازمان ملل متحد بروم، ناگهان مساله استیضاح مطرح می شود. تمام این ماجرا و تحقیقات مولر، تقلبی است. می توانید از پوتین بپرسید، هیچ کسی موضعی سر سخت تر از من در قبال روسیه نداشته است.