قانون اساسی هم می‌گوید که با نظر رهبری، در زمان صلح از امکانات نیروهای مسلح برای کمک به مردم استفاده شود و تا به حال هم این کار شده است، اما در اصل این دولت‌ها هستند که باید این درخواست را داشته باشند. متأسفانه برخی از دولت‌ها به این توانمندی توجه نکردند، اما سپاه این آمادگی را دارد که کمک خود را به هر سه قوه به خصوص دولت ارائه کند و با دولت‌های مخلتف همکاری و هم‌افزایی داشته باشد، این اتفاق هم به نفع خود دولتمردان و هم به نفع مردم خواهد بود و البته که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه‌اش را انجام می‌دهد.

بنابراین سپاه همواره آماده بوده است و این تأکید و توصیه رهبری در جهت تقویت این رفتار است، اینگونه نبوده است که این عملکردها و رفتارها در سپاه وجود نداشته است و حالا مورد توجه قرار گرفته است. در واقع همه امکانات و نیروهای سپاه پاسداران برای تقویت نظام و کمک به مردم است.

همکاری و هم‌افزایی سپاه پاسداران و مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند در مباحثی همچون قوانین مرتبط با سپاه و نظامیان و یا در رابطه با فرمایشات رهبری انقلاب در مورد مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد و سپاه است که می‌تواند در جهت تصویب یا تسریع اجرایی شدن قوانین مرتبط با نظامیا و اقتصادی مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نقش آفرینی کند.

همانطور که نظام جمهوری اسلامی از مردم جدا نیست، سپاه هم این روایت مشترک را دارد و جزئی از مردم است. سپاه پاسداران از ابتدا مردمی بوده است و در هشت سال دفاع مقدس مردم آمدند و در قالب بسیجیان، گردان‌ها و تیپ‌های سپاه را شکل دادند. سپاه برخواسته از مردم است و در سال‌های بعد از انقلاب نزدیک به ۱۱ سال با اینکه نیروهای سپاه هر روز شهید و مجروح می‌داد، اما بیمه هم نبودند و تنها برای اینکه مردم را در برابر آسیب‌های دشمنان محافظت کنند، بدون هیچ چشم داشتی در برابر دشمن ایستادگی کردند و در نهایت با سربلندی نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به تاراج برده شود.

اکنون نیز در زمان وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله، اولین ارگانی که حضور فعال پیدا می‌کند، سپاه پاسداران است. نیروهای سپاه کمک به مردم را وظیفه خود می‌دانند و منتی هم ندارد. سپاه پای کار می‌ایستد و بعد از انجام کار از منطقه بیرون می‌آید و اینگونه نیست که صحبت‌هایش را محدود به شعار کند.

در واقع رهبری تاکید دارند که این اندازه از فعالیت سپاه که وجود دارد، خوب است و باز هم باید تقویت شوند، سپاه هم این نکته را قبول دارد و انشاالله مردم ما این اتفاق را در عمل خواهند دید.

*جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران