کشف بقایای شمشیر‌های وایکینگ‌ها در استونی

منبع: برترین ها

149

1398/7/11

15:38


باستان‌شناسان بخش‌هایی از صدها سلاح متعلق به سربازان وایکینگی را در کشور «‌استونی» از خاک بیرون کشیدند.

خبرگزاری ایسنا: باستان‌شناسان بخش‌هایی از صدها سلاح متعلق به سربازان وایکینگی را در کشور «‌استونی» از خاک بیرون کشیدند.

 به نقل از انشنت اوریجینز، باستان‌شناسان معتقدند آثار کشف‌شده قسمت‌هایی از سلاح‌هایی هستند که زمانی به عنوان یادبود سربازان وایکینگ دفن شده‌اند.

آثار کشف‌شده در دو منطقه جداگانه با فاصله ۸۰ متر در نزدیکی سواحل شمالی «‌استونی» از خاک بیرون آورده شده‌اند. این سلاح‌های باستانی کشف‌شده شامل تکه‌های شمشیر و نیزه می‌شوند. باستان‌شناسان معتقدند، قدمت این شمشیرها به اواسط قرن دهم بازمی‌گردد و به عنوان یادبودی از سربازانی که در مناطق دیگر کشته شده‌ند دفن شده‌اند.

کشف بقایای شمشیر‌های وایکینگ‌ها در استونی

به گفته باستان‌شناسان، یکی از دلایلی که این شمشیرها در وضعیت سالم کشف نشده‌اند، رسوم وایکینگ‌ها بوده است. با توجه به آثاری از مردمان اواسط قرن دهم که پیش‌تر در استونی کشف شده‌اند می‌توان نتیجه گرفت که مردم آن دوره سلاح‌ها را پس از شکستن در قبر قرار می‌دادند.

با این‌که اکتشاف اخیر به عنوان بزرگترین اکتشاف بقایای شمشیرهای وایکینگ‌ها در استونی محسوب می‌شود،‌ اما نکته‌ای که سبب مهم بودن این اکتشاف می‌شود،‌ کشف بخش‌هایی از شمشیر است که می‌توان با بررسی آن‌ها نوع سلاح را شناسایی کرد. محققان پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیدند که شمشیرهای کشف‌شده در حقیقت‌ شمشیرهای دولبه به شکل «H» بوده‌اند. این نوع شمشیرها متدوال‌ترین نوع شمشیرهایی است که توسط وایکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌ است.

از سال ۱۹۹۱ تاکنون، هشت عدد شمشیر سالم و حدود ۲۰ تکه از این نوع شمشیر در استونی کشف شده است که حالا با اکتشاف اخیر، تعداد شمشیرهای کشف‌شده از یکصد عدد می‌گذرد. بخش‌ زیادی از این آثار در سواحل شمالی استونی که زمانی به عنوان یکی از مناطق مهم تجاری وایکینگ‌ها محسوب می‌شد،‌ کشف شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو